Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    Juraj Marko: Bratislavu čaká výrazný nárast ubytovacích kapacít
    12. mája 2025
    Thermal Šírava Spa Resort – termálne srdce Zemplína
    9. mája 2025
    V hoteli na brehu Štrbského plesa privítajú jar aj nové tváre
    24. apríla 2025
    Swissôtel Damian Jasna
    Swissôtel Damian Jasna prináša na Slovensko švajčiarsku pohostinnosť
    27. marca 2025
    Hotel ACADEMIA
    Hotel ACADEMIA: Ikona Tatier, ktorá spája vedu, pohodlie a harmóniu s prírodou
    13. marca 2025
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Svetová výstava v Osake: Akú má návštevnosť slovenská expozícia?
    3. mája 2025
    SVETOVÁ VÝSTAVA V JAPONSKU: Slovenskí vinári sa úspešne odprezentovali
    30. apríla 2025
    EXPO 2025: Slovenská expozícia v Osake otvorila svoje brány
    14. apríla 2025
    Zábava na snehu pokračuje! Na ľadovci lyžujete do mája
    9. marca 2025
    Top 10 hotel openings 2025
    9. februára 2025
  • O nás
Čítanie: Hotelierstvo a soft skills
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Téma > Manažment > Hotelierstvo a soft skills
Manažment

Hotelierstvo a soft skills

Iveta Pupišová
Iveta Pupišová
Uverejnené: 3. júla 2023
10 min. čítania
Zdieľať

Protipólom vyvažujúcim svet digitalizácie a automatizácie je dôraz na obyčajnú ľudskosť. Tzv. mäkké techniky v riadení, soft skills, sa dnes cenia viac ako vedomosti a zručnosti.

Pred rokmi sa mäkké zručnosti a emócie nebrali v práci do úvahy a platilo to plošne, hotelierstvo nevynímajúc. Hlavným a jediným kritériom bolo to, čo človek vie robiť. Dnes sa karta obrátila. Firmy pochopili, že je jednoduchšie zaučiť niekoho do pracovných procesov, ako prestaviť jeho osobnostné nastavenie.

- Inzercia-
Ad image

O čo vlastne ide?

Mäkké zručnosti sú danosti, s ktorými sa rodíme a počas života ich môžeme zdokonaľovať, zveľaďovať a rozvíjať. Nie sú merateľné, ale pre každého jedinca sú charakteristické. Patria sem komunikačné zručnosti, zdravé sebavedomie, analytické myslenie, dôveryhodnosť, presvedčivosť, empatia, schopnosť tímovej práce, vyjednávania, ale aj sebadôvera, flexibilita, prispôsobivosť, zvedavosť, schopnosť zorientovať sa v situácii, presadiť sa, či zvládať konflikty. 

V hospitality sektore sa mäkkým zručnostiam v minulosti venoval málokto, dôležité bolo, aby človek ovládal profesiu, tzv. hard skills, tá je pre kvalitný výkon nevyhnutná a to nielen zdatnosť v obore, ale napríklad aj ovládanie cudzích jazykov či  počítačové zručností. Čašník potreboval byť vyučený, kuchár musel vedieť variť, recepčná ovládať softvéry. V súčasnej dobe je čoraz väčší problém nielen nájsť nadšencov pre tak náročné odvetvie ako je hotelierstvo, ale aj udržať si existujúcich zamestnancov. Je však potrebné zameriavať sa na soft skills. Tie sú žiadané najmä u manažérov, ktorí riadia tímy.

Vedenie a riadenie ľudí je totiž najdôležitejšia z mäkkých zručností. Špeciálne pri ich práci je nutnosť okrem tvrdých zručností – odbornosti – disponovať aj soft skills a v tomto duchu viesť tímy. Aby vedeli dobre komunikovať, riešiť konflikty a pracovať pod stresom, byť flexibilní, prijať konštruktívnu kritiku, dávať efektívnu spätnú väzbu, mať dostatočnú sebareflexiu, využívať asertívnu komunikáciu, zvládať time-management, vedieť sa predať, viesť ľudí k želanému cieľu, nadväzovať a udržiavať vzťahy… a toto všetko prenášať na svoje okolie.

Soft skills manažéra ukazujú cestu

Hotelierstvo je celé o zážitku. Aby ho zamestnanec mohol hosťovi poskytnúť, musí byť v pohode. Už nestačí vedieť urobiť latté či kapučíno. Treba mu aj venovať pozornosť, empatiu a záujem, dať práci pridanú hodnotu prostredníctvom svojich mäkkých zručností. Čím je doba náročnejšia, tým viac stojí prax na mäkkých manažérskych zručnostiach.

- Inzercia -
Ad image

Najskôr musí mať soft skills manažér, aby ich vedel podávať ďalej a ukazovať svojim ľuďom cestu, ako sa majú správať. Ak to on nevie, tak to nevie naučiť ani svojich ľudí.

Mal by mať prirodzený rešpekt, ísť príkladom, nehrať sa na majstra sveta a netváriť sa, že vie všetko. Samozrejme, v ideálnom prípade je manažér zdatný aj vo svojom obore a je zamestnancom oporou a pomocou – psychickou, ale aj reálnou. Vedieť ľudí potiahnuť a dosiahnuť, aby zdieľali jeho víziu. Je v moci manažéra a jeho soft skills ovplyvniť situáciu na pracovisku tak, aby ľudia boli radi v práci a slúžili ľuďom s radosťou. Takisto je v jeho kompetenciách ich viesť k rešpektu ku svojim hosťom, k ich odlišnej kultúre a zvyklostiam. Aby neprevracali oči keď príde izraelská skupina, ktorá má požiadavku na kóšer stravu, či skupina hostí s Ázie s celkom inými zvyklosťami, než na aké sú zvyknutí.

123Nasledujúca stránka

Mohlo by sa vám páčiť

Ako prísť k štandardom?
Láskavý feedback prináša zmenu, tvrdá kritika protiútok
Dávate (alebo dostávate) koncoročné odmeny?
Aby vám hosť aj zamestnanec dôverovali
Vyhnite sa chybám pri poradách
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Autor:Iveta Pupišová
Za nefungujúcimi procesmi často nachádza nefungujúce vzťahy, preto pre Hoteliera už roky píše o vzťahoch medzi zamestnancami, oddeleniami, majiteľmi a riaditeľmi, zamestnancami a klientmi. Nekompromisne a bez príkras poodhaľuje hotelový život „za oponou” do takej miery, že sa v článkoch nájde nejeden hotelier. Vo svojej Akadémii hoteliera je špecialistkou na tréning a mentoring hotelového personálu a mystery shopping.
Predchádzajúci článok V Poprade hosťovala najlepšia talianska šéfkuchárka
Nasledujúci článok Ako by to mohlo byť…
Nekomentované

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

Najčítanejšie za posldných 7 dní

Pozvánka

Revolúcia v prístupe k hotelierstvu – prichádza HORECA KONFERENCIA 2025

PR
PR
12. mája 2025
Juraj Marko: Bratislavu čaká výrazný nárast ubytovacích kapacít
Norbert Longauer: Krízový manažment je umenie navigácie v búrke
Praktická maturita V.C v znamení Art of Taste
Thermal Šírava Spa Resort – termálne srdce Zemplína
- Inzercia-
Ad image

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta