Kým všetko v hoteli je vaše, hotelová izba je od hosťovho vstupu jeho súkromnou oázou. Ako môžete prispieť k tomu, aby sa v nej cítil ako doma? Inšpirujte sa v našom trojdielnom seriáli o hotelovej izbe.
Bezpečnosť na prvom mieste
Čo je pre hosťa najdôležitejšie? Jeho prvoradou požiadavkou je ochrana jeho zdravia, života a majetku. Bezpečie. Pre hotel to znamená zabezpečenie hotelovej izby výberom kvalitného kartového systému a trezoru na odloženie osobných vecí, prípadne bežné uzamykanie izby so stráženou recepciou. Na druhej strane medzinárodné hotelové siete dnes už nahrádzajú aj moderné hotelové karty aplikáciami v telefóne hosťa. Sú praktické a hygienické zároveň. Aplikácia zabezpečuje komunikáciu na oboch stranách, hosť si objednáva služby, zároveň dostáva a vyhľadáva si informácie, ktoré ho zaujímajú. Je tiež účinnou a nevtieravou formou predaja doplnkových služieb.
Ľahké a funkčné uzamykanie okien a dverí zvnútra by malo byť samozrejmosťou a nie formalitou. Nikdy sa nemôžete zaručiť za ostatných ubytovaných hostí. Skúsený hotelier vie, aké neuveriteľné „kúsky“ vedia inak slušní ľudia v hoteli stvárať. Vašou úlohou je ostatných hostí od takýchto klientov ochrániť. Ochranu majetku hostí zaisťujú okrem kariet presné štandardy a postup upratovania izieb počas pobytu. Musia zabezpečiť, aby sa do izby počas obdobia neprítomnosti hosťa nedostal nikto cudzí. Toto platí nielen pri hosťoch na viac nocí, ale aj pri hosťovi na jednu noc. Aj ten viackrát opustí svoju izbu – či už v čase raňajok, večere alebo návšteve wellness. Toto, prirodzene, vedia aj potenciálni zlodeji. Tak isto, ako vedia o hotelových kartách vo vreckách županov zavesených vo wellness priestoroch.
Rôzne druhy izieb
Väčšina ubytovacích zariadení má v ponuke rôzne druhy izieb, ktoré sa líšia veľkosťou, štandardom a cenou. Všeobecne platí, že to, za čo si hosť priplatí v nižšom štandarde ubytovania, je vo vyššom štandarde súčasťou ceny. Teda kým v jednoduchších chatách a ubytovniach sú drahšie izby so samostatným sociálnym zariadením, v hoteloch od 3* nahor sú samozrejmosťou. Povinnú výbavu izieb jednotlivých kategórií ubytovania až do novembra 2020 stanovovala vyhláška 277/2008 Zb. z. o kategorizácii ubytovacích zariadení. Jej zrušenie a prechod na európsky štandard Hotelstars Union možno nazvať revolučným krokom v modernom slovenskom hotelierstve. Najmä keď berieme do úvahy, že susedná Česká republika bola už pri zrode Hotelstars Union v roku 2009.
Chodba
Vstupný priestor do hotelovej izby má byť maximálne účelný, lebo sprevádza hosťa doslova prvými krokmi v jeho dočasnom domove. Tieto kroky výrazným spôsobom ovplyvňuje svetlo – či ho hosť hneď nájde, či trafí puzdro na hotelovú kartu, alebo dve minúty šmátra rukou po stene, nohou drží dvere, aby sa mu nezabuchli a potkýna sa pritom o batožinu.
V chodbe by mal byť dostatok odkladacích priestorov a vešiakov, hoci už nebude stanovený ich počet ako doteraz. V lepších hoteloch čaká hosťa vrecúško na použitú bielizeň, kefa na odev, čistič topánok, obuvák.
Súčasťou chodbovej skrine býva aj trezor. Môže byť umiestnený aj inde, ako napríklad ako súčasť základu postele. Vo vstupných priestoroch bývajú vešiaky, odkladacie priestory, boxy na kufor a v prípade zimných hotelových stredísk aj odkladacie plochy na obuv. Vybavenie vstupných priestorov pobytových hotelov odkvapkávačmi na topánky ochráni podlahu a koberec a predĺži ich životnosť, ale málo hotelov ich využíva.