Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    TRI dekády nitrianskej ikony. Hotel Zlatý Kľúčik oslávil 30. narodeniny 
    2. júna 2025
    Juraj Marko: Bratislavu čaká výrazný nárast ubytovacích kapacít
    12. mája 2025
    Thermal Šírava Spa Resort – termálne srdce Zemplína
    9. mája 2025
    V hoteli na brehu Štrbského plesa privítajú jar aj nové tváre
    24. apríla 2025
    Swissôtel Damian Jasna
    Swissôtel Damian Jasna prináša na Slovensko švajčiarsku pohostinnosť
    27. marca 2025
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Južné Čechy. Láska na prvý pohľad, ktorá zostane navždy
    30. mája 2025
    Ženy menia pravidlá turizmu: dámske jazdy aj sólo výlety
    14. mája 2025
    Svetová výstava v Osake: Akú má návštevnosť slovenská expozícia?
    3. mája 2025
    SVETOVÁ VÝSTAVA V JAPONSKU: Slovenskí vinári sa úspešne odprezentovali
    30. apríla 2025
    EXPO 2025: Slovenská expozícia v Osake otvorila svoje brány
    14. apríla 2025
  • O nás
Čítanie: Hotelová izba III.
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Téma > Interiér/Exteriér > Hotelová izba III.
Interiér/Exteriér

Hotelová izba III.

Zlatica Kramárová
Zlatica Kramárová
Uverejnené: 14. septembra 2023
7 min. čítania
Zdieľať

Na objavenie slabých a silných miest vašej hotelovej izby nepotrebujete audit. Veľa vecí pochopíte, ak sa ubytuje na jednu noc v každej svojej izbe – napríklad aj to, kde vám unikajú peniaze. Je to celé o tom, akú službu chcete dať hosťovi a či vás zaujíma, ako sa v izbe cíti.

Obsah
PraktickosťDizajn s nápadomUžitočné detailyČo tak osobný mystery shopping?

Ak chceme, aby sa hosť cítil na izbe dobre, je nepochybne najdôležitejšie venovať pozornosť jej funkčnosti.

- Inzercia-
Ad image

Praktickosť

Okrem pevnej postele, kvalitných matracov a posteľnej bielizne je základom dobre navrhnutý úložný priestor, a tým je šatníková skriňa. Jej vybavenie zodpovedá štandardu a kategórii hotela. V zariadení každej kategórie by však mal mať dobrý prístup, aby sa dali dobre otvoriť dvierka a hosťovi umožniť prehľadne si uložiť okrem oblečenia aj svoje osobné veci. Jej súčasťou býva zvyčajne trezor, prípadne hotelová chladnička/bar s príslušenstvom, či náhradné deky a vankúše. V hoteloch vyššej kategórie sú to ďalšie užitočné predmety ako sú vrecúško na použitú bielizeň, obuvák, apod. Komoda pod televízorom ponúka ďalší úložný priestor. Ďalej je súčasťou izby pracovný stôl (nielen pre biznis klientelu) s vhodným svietidlom. Nočný stolík pri posteli je buď klasický kus nábytku, ktorý môže byť v rovnakom dizajne nábytku hotelovej izby, alebo je to samostatný dekoračný solitér. Pri vyššom štandarde izby je doplňujúcim nábytkom stôl, ktorý má výšku zodpovedajúcu stolovaniu s dvomi stoličkami pre možnosť ponúknutia služby room service.

Dizajn s nápadom

Dekorácie by mali doladiť priestor a zapadať do konceptu hotela. „Dizajnér má práve tu možnosť podčiarknuť, nechať vyniknúť prvky, ktoré zvýraznia claim – slogan hotela, ak ho má. Alebo ak majú hotelové izby, apartmány svoj vlastný príbeh, je možnosť, samozrejme, riešiť priestor v tomto individuálnom návrhu. Práve táto posledná možnosť dodáva nielen izbám, ale aj hotelu na výnimočnosti,“ myslí si interiérová architektka Katarína Fialová.

„Keď vychádzam z návštev v asi stovke najlepších hotelov a penziónov na Slovensku, myslím si, že základné veci, ako kvalita postelí, posteľnej bielizne, nábytku, je všade dobrá a vyhovujúca. Nestretávala som sa s väčšími nedostatkami pri opotrebovanosti mobiliáru, nekvalitných posteliach a podobne. V čom sa izby líšia, to sú určite detaily, ktoré niekedy prezrádzajú, ako hotelu na jeho hosťoch záleží,“ hovorí dlhoročná hodnotiteľka hotelov pre bývalý rebríček Trend Hotelov a reštaurácií Slovenska Jarmila Horváthová. Podľa nej sú vždy prednosťou veľké izby, v ktorých je možnosť tráviť čas aj inde ako v posteli, čo sa však, samozrejme, nedá všade.

- Inzercia -
Ad image

„Mám rada izby, ktoré sú v niečom zapamätateľné, páčia sa mi tematické izby, keď aspoň niečím korešpondujú so štýlom hotela. Hoci je to otázka vkusu, mnoho izieb je uniformných, v sivých, béžových a hnedých tónoch, kde sa pýta oživenie farebnými akcentmi alebo doplnkami. Myslím si, že doplnky sú celkovo dôležité. Bola som v hoteli, kde bola napríklad štuková stena za posteľami, ale z postele na mňa pozerala biela stena. No aj prílišná kreativita nie je vždy na osoh – raz sme boli v hoteli, ktorý bol v prírodnom štýle, naozaj pekné izby, ale na stenách boli povešané napodobeniny lebiek zvierat, a dieťa, s ktorým sme boli ubytovaní, sa ich bálo. Museli sme na ne povešať uteráky, ešteže mali rohy…“

Užitočné detaily

Kontroverzné bývajú výstredné riešenia nerešpektujúce súkromie sociálneho zariadenia – presklené steny v kúpeľniach či vaňa priamo v izbe. Ide síce o extrém, ale aj na Slovensku bežne nájdete hotely so zaťahovacími alebo inak slabo doliehajúcimi dverami na toaletu, presklenou stenou v kúpeľni či dokonca stenou oddeľujúcou kúpeľňu od izby, ktorá nedolieha až po strop, kde je z kúpeľne a WC počuť každý zvuk.

Podľa J. Horváthovej hotely často zabúdajú na dôležité maličkosti. Napríklad keď majú v minibare víno, mali by doplniť aj poháre na víno, lebo piť víno z pohárov na vodu nie je pre hosťa zážitok. Rovnako máčať čajové vrecúško v maličkej kávovej šálke… Do plusu sa, naopak, dostanete vtedy, keď hosť dostane viac, ako očakáva a ako si zaplatil. Napríklad v penzióne kávový a čajový servis, fľašu pramenistej vody, fén, minibar alebo župany tam, kde ich neočakáva.

Častým nedostatkom našich hotelových izieb je málo informácií o službách hotela, otváracích hodinách jednotlivých prevádzok. Málokde nájde hosť zreteľnú informáciu o check out-e. Heslo na wifi pripojenie je tiež skôr výnimkou, aj informácia o ňom pri check in-e.

Informácií na izbe nemusí byť práve celá hotelová kniha, stačí pekne spracovaná jedna-dve strany. Ešte horšia je informovanosť o tom, čo sa dá vidieť v okolí. Tiež je dobré mať napríklad jedálny lístok reštaurácie v izbe, ktorý môže pôsobiť motivačne.

Drobnosťou, ktorou zjednodušíte hosťovi pobyt v jeho izbe, je zoznam televíznych programov, aby sa sám nemusel preklikávať. Veľa ubytovacích zariadení aj tieto zoznamy má, ale čísla kanálov sa nie vždy zhodujú s realitou.

Ak hosť potrebuje na obsluhu rôznych technológií v izbe dva, či dokonca tri ovládače, je dobré priložiť jednoduchý, ale jasný návod na ich použitie, aby sa nestávalo, že technika je múdrejšia ako on.

Čo tak osobný mystery shopping?

Detaily spomína aj Iveta Pupišová z Akadémie hoteliera. Zdá sa jej, že hotelier niekedy zabúda na to, že izba má slúžiť pre pohodlie hosťa od jeho vstupu. „Keď vstúpim do hotelovej izby, moja prvá cesta vedie do kúpeľne, umyjem si ruky a s kvapkajúcimi rukami idem cez celú izbu pre uterák na posteli, alebo si ich utriem do papierových obrúskov, ak sú tam. Uterák nemá čo robiť na posteli, má byť tam, kde ho hosť potrebuje – v kúpeľni,“ zdôrazňuje.

Na základe dlhoročných skúseností s hotelovým mystery shopping má presvedčenie, že ak by sa hotelier či manažér ubytoval na jednu noc v každej svojej izbe, veľa vecí by pochopil. Napríklad, že je slabý tlak vody, že je vodu treba dlho nechať odtiecť, a tak sa vodou neskutočne plytvá. Alebo keby si chcel dať večer v izbe čaj, tak zistí, že čierny a zelený je síce fajn, ale pred spaním si ho nedá, dal by si bylinkový, keby tam bol. A hotel so štyrmi hviezdičkami by mu tento komfort mal dopriať. Samozrejme, pri stovke hotelových izieb to manažér nezvládne, väčšina zariadení má však izieb oveľa menej. „Je to celé o tom, akú službu chce hotelier dať hosťovi, či ho zaujíma, ako sa v nej cíti. A, samozrejme, na prvom mieste je čistota bez kompromisov.“

Mohlo by sa vám páčiť

Využite medzisezónu na renováciu hotelového interiéru
Inšpirujeme vás! Akú hotelovú izbu majú radi manažérky?
10 tipov a rád pri výbere hotelovej kozmetiky
Elegantné Vianoce v Prvej dáme Tatier
Premaľovať, prelepiť, odstrániť… Aj váš interiér si pýta UPDATE?
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Autor:Zlatica Kramárová
Sledovať:
Spoluzakladateľka časopisu a šéfredaktorka Hoteliera má za sebou viac ako 300 rozhovorov, takmer 10 000 stránok časopisu, množstvo novinárskych ciest, akcií, výstav, konferencií a mediálnych partnerstiev. A stále ju baví prinášať vám nové témy, informácie, atraktívne reportáže a najmä inšpiratívne príbehy ľudí z hotelového sveta.
Predchádzajúci článok „Ste veľmi slabý tím! Nedržíte spolu, blamujete sa navzájom, kvôli jednej vete sa začnete hádať.“
Nasledujúci článok Drevení strážcovia doliny
Nekomentované

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

Najčítanejšie za posldných 7 dní

Wellness

Longevity: Hotel ako oáza zdravia a vitality

Lea Lisá
Lea Lisá
3. júna 2025
TRI dekády nitrianskej ikony. Hotel Zlatý Kľúčik oslávil 30. narodeniny 
Uspejú hotelieri v hromadnej žalobe proti Booking.com ?
Pribudla nová letecká linka Bratislava – Tel Aviv
Južné Čechy. Láska na prvý pohľad, ktorá zostane navždy
- Inzercia-
Ad image

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta