Michaela Pospiš, GM Apollo**** Hotel, Bratislava
Digitalizácia je pre nás veľmi dôležitá. Snažíme sa rozmýšľať dopredu a istým spôsobom si uľahčiť prácu a nápor na zamestnancov. K tomu nám pomáhajú aj inovácie v oblasti digitalizácie, snažíme sa ich sledovať a implementovať. Dôležitosť automatizácie pre zamestnancov, ktorí zostali v cestovnom ruchu je v tom, že im pomáha zvládať nápor hostí. Takže digitalizácia určite áno, ale v spojení s ľudskosťou a osobným prístupom, ktorý tam musí byť.
Aktuálne žijeme obrovským záujmom o naše služby, čo je zrejme momentálne všeobecná bratislavská skúsenosť, takže konečne zažívame to, čo sme tie tri roky chceli. Sme typický mestský hotel s výraznou korporátnou sezónou a stabilnou klientelou, 50 % hostí sú tí istí, ktorí boli pred koronou. Hostia požadujú kvalitné ubytovanie, dobrú kúpeľňu, posteľ, internet, rýchly servis na recepcii, veľmi kvalitné raňajky. Po nich odchádzajú do mesta a vracajú sa večer. S náporom dopytu, samozrejme, súvisí, zabezpečenie služieb na dostatočnej úrovni.
Momentálne je pre celú Bratislavu najväčším problémom personálna otázka, zabezpečenie dostatočného množstva personálu na úrovni, ktorú požadujeme a chceme. To sa nám celkom dobre darí vďaka tomu, že máme aj v dnešných časoch pomerne nízku fluktuáciu. Myslím si, že to súvisí s niektorými krokmi, ktoré sme urobili v minulosti, v čase, keď prišla korona. Ako sme sa zachovali k zamestnancom, čo sme robili celé to obdobie, ktoré sme potrebovali len prežiť. Máme zamestnancov, ktorí vedia podržať firmu a my vieme podržať ich. Je to vzájomná spolupráca – mať ľudí, na ktorých sa môžem spoľahnúť a zároveň oni vedia, že robia v slušnej firme a môžu sa na ňu spoľahnúť.