Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    Juraj Marko: Bratislavu čaká výrazný nárast ubytovacích kapacít
    12. mája 2025
    Thermal Šírava Spa Resort – termálne srdce Zemplína
    9. mája 2025
    V hoteli na brehu Štrbského plesa privítajú jar aj nové tváre
    24. apríla 2025
    Swissôtel Damian Jasna
    Swissôtel Damian Jasna prináša na Slovensko švajčiarsku pohostinnosť
    27. marca 2025
    Hotel ACADEMIA
    Hotel ACADEMIA: Ikona Tatier, ktorá spája vedu, pohodlie a harmóniu s prírodou
    13. marca 2025
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Svetová výstava v Osake: Akú má návštevnosť slovenská expozícia?
    3. mája 2025
    SVETOVÁ VÝSTAVA V JAPONSKU: Slovenskí vinári sa úspešne odprezentovali
    30. apríla 2025
    EXPO 2025: Slovenská expozícia v Osake otvorila svoje brány
    14. apríla 2025
    Zábava na snehu pokračuje! Na ľadovci lyžujete do mája
    9. marca 2025
    Top 10 hotel openings 2025
    9. februára 2025
  • O nás
Čítanie: Jesenný kurz revenue manažmentu I.
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Téma > Ekonomika > Jesenný kurz revenue manažmentu I.
Ekonomika

Jesenný kurz revenue manažmentu I.

Radim Beneš
Radim Beneš
Uverejnené: 29. októbra 2024
5 min. čítania
Zdieľať

Každý z nás sa už stretol s časovo obmedzenými ponukami v obchode, u mobilného operátora, so zvýhodnenou letenkou či balíčkom služieb. A presne o tom je revenue a yield manažment (RYM). O predaji správneho produktu, správnemu klientovi, v správnom čase za správnu cenu. Prvá časť nášho pondelkového jesenného seriálu hovorí o vytvorení a fungovaní RYM tímu.

Prvé boli letenky

Kolískou „yieldingu“ a „revenue“ manažmentu sa stali v minulom storočí USA. Revenue a yield manažment (RYM) sa uplatňoval a stále uplatňuje v leteckom priemysle. Tam aj odštartovala tzv. prvá vlna používania nástrojov RYM.

- Inzercia-
Ad image

Prečo k tomu došlo?

Išlo o nekontrolované diskontovanie leteniek v čase deregulácie leteckého trhu v USA, ktoré tvorilo niektorým leteckým spoločnostiam straty pri snahe tvoriť objemy tržieb a zisk. V druhej vlne sa nástroje RYM implementovali v hotelovom priemysle opäť v USA, kde tieto nástroje zaviedol hotelový reťazec Marriott International.

V súčasnosti sa nachádzame v tretej vlne. Okrem spomenutých odvetví badať používanie nástrojov aj v telekomunikáciách či finančných inštitúciách a iných odvetviach. Každý z nás sa stretol s časovou viazanosťou u mobilného operátora, časovým obmedzením v akciových ponukách maloobchodu, zvýhodneným balíčkom služieb zájazdu či skvelou cenou za letecké spojenie kamkoľvek do sveta, ak bola zakúpená v dostatočnom časovom predstihu.

- Inzercia -
Ad image

Sedadlá v lietadlách i hotelové izby majú spoločné črty. Je to predovšetkým vlastnosť, že sa nedajú skladovať, že sú pominuteľné. Ak sa nepredajú, negenerujú tržbu, sú limitované fixnou kapacitou. Rovnako viažu vysoký podiel konštantných nákladov či iné aspekty charakteristické pre službu na rozdiel od tovaru. Tovar možno skladovať, a ak si ho dnes nekúpim, kúpim si ho bez rezervácie zajtra.

V správnom čase správnemu klientovi za správnu cenu

Preto je dôležité predať náš ťažiskový produkt – hotelovú izbu – čiže ubytovaciu službu – v správnom čase správnemu klientovi za správnu cenu. Na túto tému akademici i praktici popísali veľa odborných štúdií, kníh či praktických príkladov aj s cieľom definovať úskalia pri používaní nástrojov RYM.

Novou úlohou hotelových manažérov je predávať izby v intenciách novovzniknutej disciplíny, ktorou sa RYM stalo. Zatiaľ čo v leteckom priemysle si klienti na diferenciáciu cien zvykli, v našej branži sa stretávame ešte stále s nepochopením.

Maximalizácia výnosov – výnosová kultúra, plnenie plánu tržieb za ubytovanie, stravovanie a ostatné hotelové služby, ich prekračovanie, a pritom nezvyšovanie nákladov na prevádzku hotela a ich udržanie v optimálnej výške, je pre hotelových manažérov veľkou výzvou.

12Nasledujúca stránka

Mohlo by sa vám páčiť

Hotelieri žiadajú kompenzáciu cien energií za celú vykurovaciu sezónu
Efektívne hotelierstvo
Rozšíria sa rekreačné poukazy aj na služby v cestovnom ruchu?
Dávate (alebo dostávate) koncoročné odmeny?
Jesenný kurz revenue manažmentu III.
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Autor:Radim Beneš
Dlhoročný hotelier s titulom Hotelier roka v kategórii sieťových hotelov prešiel riaditeľskou stoličkou viacerých špičkových zariadení v Česku aj na Slovensku. Svoje skúsenosti rád odovzdáva nielen študentom stredných škôl, ale aj našim čitateľom. Od roku 2022 pomáha manažérom a ich tímom napredovať v rámci svojej vzdelávacej a konzultačnej spoločnosti Hotelový doktor.
Predchádzajúci článok Predaj noviniek ako zábavný tímový projekt, aktívnych nápadito odmeňte
Nasledujúci článok Chcete sa odlíšiť? Ponúknite švajčiarske národné jedlo, zážitkové FONDUE!
Nekomentované

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

Najčítanejšie za posldných 7 dní

Pozvánka

Revolúcia v prístupe k hotelierstvu – prichádza HORECA KONFERENCIA 2025

PR
PR
12. mája 2025
Juraj Marko: Bratislavu čaká výrazný nárast ubytovacích kapacít
Norbert Longauer: Krízový manažment je umenie navigácie v búrke
Praktická maturita V.C v znamení Art of Taste
Thermal Šírava Spa Resort – termálne srdce Zemplína
- Inzercia-
Ad image

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta