Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    Slovenské Maledivy. Tília Resort ukázal novú letnú tvár Oravy
    3. júla 2025
    TRI dekády nitrianskej ikony. Hotel Zlatý Kľúčik oslávil 30. narodeniny 
    2. júna 2025
    Juraj Marko: Bratislavu čaká výrazný nárast ubytovacích kapacít
    12. mája 2025
    Thermal Šírava Spa Resort – termálne srdce Zemplína
    9. mája 2025
    V hoteli na brehu Štrbského plesa privítajú jar aj nové tváre
    24. apríla 2025
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Južné Čechy. Láska na prvý pohľad, ktorá zostane navždy
    30. mája 2025
    Ženy menia pravidlá turizmu: dámske jazdy aj sólo výlety
    14. mája 2025
    Svetová výstava v Osake: Akú má návštevnosť slovenská expozícia?
    3. mája 2025
    SVETOVÁ VÝSTAVA V JAPONSKU: Slovenskí vinári sa úspešne odprezentovali
    30. apríla 2025
    EXPO 2025: Slovenská expozícia v Osake otvorila svoje brány
    14. apríla 2025
  • O nás
  • en Englishsk Slovak
    sk Slovak
Čítanie: Jesenný kurz revenue manažmentu III.
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Téma > Ekonomika > Jesenný kurz revenue manažmentu III.
Ekonomika

Jesenný kurz revenue manažmentu III.

Radim Beneš
Radim Beneš
Uverejnené: 23. októbra 2023
6 min. čítania
Zdieľať

Ďalší zo série článkov o revenue yield manažmente (RYM) je o predpovední očakávanej výšky tržieb podniku na základe existujúcich údajov. Forecasting je vynikajúca metóda, ktorej používanie sa často nedoceňuje. Umožní vám pružnejšie riadiť podnik a vyhnúť sa nepríjemným prekvapeniam v oblasti výpadku tržieb.

- Inzercia-
Ad image

Forecasting je ako predpovedanie počasia

Hlavným cieľom nášho seriálu o RYM je oboznámiť prevádzkovateľov nezávislých, malých a stredných ubytovacích podnikov či penziónov so základmi revenue yield manažmentu. Chceme tiež zviditeľniť túto novú disciplínu a jej nástroje v praxi s cieľom ozrejmiť možnosť maximalizácie tržieb podniku.

- Inzercia-
Ad image

Nadnárodné hotelové skupiny využívajú zákonitosti RYM a narábajú s nástrojmi viac-menej dokonale. Neustále zdokonaľujú RYM s cieľom dosiahnuť efektívne tržby z predajov izieb a ďalšej synergie.

Keďže je situácia na trhu hotelového priemyslu aj odrazom vývoja ekonomiky vo svete a jeho nástrah, sú „malí“ podnikatelia najviac senzitívni k výkyvom okolitého prostredia. Sú citliví na útlm – zmenu dopytu po službách ich podniku. Niektorí môžu mať s prepadom ekonomiky svojho penziónu aj existenčné problémy, ak sa dostatočne nevenujú analýzam, vytváraniu rezerv na horšie obdobie, zdokonaľovaniu sa a v neposlednom rade v kvalite ponúkaných služieb. 

- Inzercia -
Ad image

Nápad v hlave nestačí

Preto stále zdôrazňujeme význam plánu, nášho jedinečného smerovania. Najmä pre malé podniky v súkromných rukách je základom, aby vedeli, kam smerujú. Stáva sa, že takýto smer je v hlave, nápady sú v rodinnom kruhu, u známych, no neexistujú v písomnej forme. A tak sa po čase sa na ne zabudne. Ak máme písomný dokument, potom možno robiť rozhodnutia lepšie. Ak vieme, čo sme plánovali, čo sme dosiahli a vieme, prečo sú naše výsledky v tržbách vyššie/nižšie a čo k tomu prispelo. Základom je analýza. Nestačí iba povedať, že sme dosiahli zisk/stratu za isté obdobie.

Čo a ako plánovať

Plánovanie je pre malý podnik jednoduchšia činnosť ako pre veľký podnik, ktorý môže byť súčasťou ešte väčšieho celku. Plánujeme predovšetkým výnosy z predaja služieb, tovaru a k tomu náklady.

Pravidelne po skončení mesiaca, napríklad do piatich dní, potrebujeme hospodárenie podniku za mesiac porovnať s plánom a analyzovať odchýlky. Môže medzi ne patriť vyššia faktúra za spotrebu energií či dodávku tepla v zimnom období a v období mrazov, s ktorými sme nepočítali pri zostavení plánu. Rovnako sem môže patriť vyšší predaj vstupov a balíčkov do nášho útulného malého wellness centra – lebo práve zimné obdobie je na predaj týchto služieb ako stvorené. Len pri niektorých položkách príde pri porovnávaní k zhode. Je to vtedy, ak poznáme výšku pravidelného mesačného alebo kvartálneho nákladu, a pritom dodávateľ neplánuje cenovú úpravu tohto typu nákladu v sledovanom období. Takýmto typom nákladu môže byť napríklad externá služba technika BOZP, ktorý je náš známy, a neplánuje cenu meniť. 

Pri mesačnej analýze hospodárenia sa zameriavame tak na výnosy, ako aj na náklady.

12Nasledujúca stránka

Mohlo by sa vám páčiť

Rozšíria sa rekreačné poukazy aj na služby v cestovnom ruchu?
Smart kuchyňa bez odpadu. Budúcnosť, či utópia?
Jesenný kurz revenue manažmentu II.
Dávate (alebo dostávate) koncoročné odmeny?
Efektívne hotelierstvo
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Autor:Radim Beneš
Dlhoročný hotelier s titulom Hotelier roka v kategórii sieťových hotelov prešiel riaditeľskou stoličkou viacerých špičkových zariadení v Česku aj na Slovensku. Svoje skúsenosti rád odovzdáva nielen študentom stredných škôl, ale aj našim čitateľom. Od roku 2022 pomáha manažérom a ich tímom napredovať v rámci svojej vzdelávacej a konzultačnej spoločnosti Hotelový doktor.
Predchádzajúci článok Tajuplné bytosti na Horehroní
Nasledujúci článok Tomáš Sokologorský: Čo ma posúva ako hoteliera
Nekomentované

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

Najčítanejšie za posledných 7 dní

Hotely

Slovenské Maledivy. Tília Resort ukázal novú letnú tvár Oravy

Zlatica Kramárová
Zlatica Kramárová
3. júla 2025
Čo SKUTOČNE funguje pri motivácii zamestnancov
Festival cestovného ruchu 2025
Leto s deťmi aj bez. Ponuka nielen pre rodiny
Smart kuchyňa bez odpadu. Budúcnosť, či utópia?
- Inzercia-
Ad image

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
en Englishsk Slovak
sk Slovak
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta