Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    Tohtoročné leto pri Domaši: Málo vody a veľa noviniek
    16. júla 2025
    Čím aktuálne žijeme: Lucia Melnová, event a front office manažérka, Liptovský Dvor****
    14. júla 2025
    Château Gbeľany: Záverečné skúšky, ktoré spájali generácie
    11. júla 2025
    Dáma v červenom. Lady in Red oslavuje 15 rokov
    7. júla 2025
    Slovenské Maledivy. Tília Resort ukázal novú letnú tvár Oravy
    6. júla 2025
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Obľúbené Chorvátsko ponúka 13 reštaurácií s hviezdami Michelin
    10. júla 2025
    Južné Čechy. Láska na prvý pohľad, ktorá zostane navždy
    30. mája 2025
    Ženy menia pravidlá turizmu: dámske jazdy aj sólo výlety
    14. mája 2025
    Svetová výstava v Osake: Akú má návštevnosť slovenská expozícia?
    3. mája 2025
    SVETOVÁ VÝSTAVA V JAPONSKU: Slovenskí vinári sa úspešne odprezentovali
    30. apríla 2025
  • O nás
Čítanie: Jesenný kurz revenue manažmentu III.
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Téma > Ekonomika > Jesenný kurz revenue manažmentu III.
Ekonomika

Jesenný kurz revenue manažmentu III.

Radim Beneš
Radim Beneš
Uverejnené: 23. októbra 2023
6 min. čítania
Zdieľať

Ďalší zo série článkov o revenue yield manažmente (RYM) je o predpovední očakávanej výšky tržieb podniku na základe existujúcich údajov. Forecasting je vynikajúca metóda, ktorej používanie sa často nedoceňuje. Umožní vám pružnejšie riadiť podnik a vyhnúť sa nepríjemným prekvapeniam v oblasti výpadku tržieb.

- Inzercia-
Ad image

Forecasting je ako predpovedanie počasia

Hlavným cieľom nášho seriálu o RYM je oboznámiť prevádzkovateľov nezávislých, malých a stredných ubytovacích podnikov či penziónov so základmi revenue yield manažmentu. Chceme tiež zviditeľniť túto novú disciplínu a jej nástroje v praxi s cieľom ozrejmiť možnosť maximalizácie tržieb podniku.

- Inzercia-
Ad image

Nadnárodné hotelové skupiny využívajú zákonitosti RYM a narábajú s nástrojmi viac-menej dokonale. Neustále zdokonaľujú RYM s cieľom dosiahnuť efektívne tržby z predajov izieb a ďalšej synergie.

Keďže je situácia na trhu hotelového priemyslu aj odrazom vývoja ekonomiky vo svete a jeho nástrah, sú „malí“ podnikatelia najviac senzitívni k výkyvom okolitého prostredia. Sú citliví na útlm – zmenu dopytu po službách ich podniku. Niektorí môžu mať s prepadom ekonomiky svojho penziónu aj existenčné problémy, ak sa dostatočne nevenujú analýzam, vytváraniu rezerv na horšie obdobie, zdokonaľovaniu sa a v neposlednom rade v kvalite ponúkaných služieb. 

- Inzercia -
Ad image

Nápad v hlave nestačí

Preto stále zdôrazňujeme význam plánu, nášho jedinečného smerovania. Najmä pre malé podniky v súkromných rukách je základom, aby vedeli, kam smerujú. Stáva sa, že takýto smer je v hlave, nápady sú v rodinnom kruhu, u známych, no neexistujú v písomnej forme. A tak sa po čase sa na ne zabudne. Ak máme písomný dokument, potom možno robiť rozhodnutia lepšie. Ak vieme, čo sme plánovali, čo sme dosiahli a vieme, prečo sú naše výsledky v tržbách vyššie/nižšie a čo k tomu prispelo. Základom je analýza. Nestačí iba povedať, že sme dosiahli zisk/stratu za isté obdobie.

Čo a ako plánovať

Plánovanie je pre malý podnik jednoduchšia činnosť ako pre veľký podnik, ktorý môže byť súčasťou ešte väčšieho celku. Plánujeme predovšetkým výnosy z predaja služieb, tovaru a k tomu náklady.

Pravidelne po skončení mesiaca, napríklad do piatich dní, potrebujeme hospodárenie podniku za mesiac porovnať s plánom a analyzovať odchýlky. Môže medzi ne patriť vyššia faktúra za spotrebu energií či dodávku tepla v zimnom období a v období mrazov, s ktorými sme nepočítali pri zostavení plánu. Rovnako sem môže patriť vyšší predaj vstupov a balíčkov do nášho útulného malého wellness centra – lebo práve zimné obdobie je na predaj týchto služieb ako stvorené. Len pri niektorých položkách príde pri porovnávaní k zhode. Je to vtedy, ak poznáme výšku pravidelného mesačného alebo kvartálneho nákladu, a pritom dodávateľ neplánuje cenovú úpravu tohto typu nákladu v sledovanom období. Takýmto typom nákladu môže byť napríklad externá služba technika BOZP, ktorý je náš známy, a neplánuje cenu meniť. 

Pri mesačnej analýze hospodárenia sa zameriavame tak na výnosy, ako aj na náklady.

12Nasledujúca stránka

Mohlo by sa vám páčiť

Dávate (alebo dostávate) koncoročné odmeny?
Jesenný kurz revenue manažmentu I.
Efektívne hotelierstvo
Jesenný kurz revenue manažmentu II.
Smart kuchyňa bez odpadu. Budúcnosť, či utópia?
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Autor:Radim Beneš
Dlhoročný hotelier s titulom Hotelier roka v kategórii sieťových hotelov prešiel riaditeľskou stoličkou viacerých špičkových zariadení v Česku aj na Slovensku. Svoje skúsenosti rád odovzdáva nielen študentom stredných škôl, ale aj našim čitateľom. Od roku 2022 pomáha manažérom a ich tímom napredovať v rámci svojej vzdelávacej a konzultačnej spoločnosti Hotelový doktor.
Predchádzajúci článok Tajuplné bytosti na Horehroní
Nasledujúci článok Tomáš Sokologorský: Čo ma posúva ako hoteliera
Nekomentované

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

- Inzercia-
Ad image

Najčítanejšie za posledných 7 dní

Gastro

Aj VY môžete ovplyvniť krutý chov rýchlokurčiat na Slovensku

TS
TS
23. júla 2025
Svadobné trendy sa zmenili. Viete, kam sa presunul dôraz?
Gastrolove 2025: Ako žiť a prežiť v gastronómii aj ďalšie roky
Multifunkčné technológie – výkonné SRDCE vašej kuchyne
Tohtoročné leto pri Domaši: Málo vody a veľa noviniek
- Inzercia-
Ad image

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta