Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    Juraj Marko: Bratislavu čaká výrazný nárast ubytovacích kapacít
    12. mája 2025
    Thermal Šírava Spa Resort – termálne srdce Zemplína
    9. mája 2025
    V hoteli na brehu Štrbského plesa privítajú jar aj nové tváre
    24. apríla 2025
    Swissôtel Damian Jasna
    Swissôtel Damian Jasna prináša na Slovensko švajčiarsku pohostinnosť
    27. marca 2025
    Hotel ACADEMIA
    Hotel ACADEMIA: Ikona Tatier, ktorá spája vedu, pohodlie a harmóniu s prírodou
    13. marca 2025
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Svetová výstava v Osake: Akú má návštevnosť slovenská expozícia?
    3. mája 2025
    SVETOVÁ VÝSTAVA V JAPONSKU: Slovenskí vinári sa úspešne odprezentovali
    30. apríla 2025
    EXPO 2025: Slovenská expozícia v Osake otvorila svoje brány
    14. apríla 2025
    Zábava na snehu pokračuje! Na ľadovci lyžujete do mája
    9. marca 2025
    Top 10 hotel openings 2025
    9. februára 2025
  • O nás
Čítanie: Lucia Arbetová:  Čo ma posúva ako hotelierku
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Osobnosti > Čo ma posúva ako hoteliera > Lucia Arbetová:  Čo ma posúva ako hotelierku
Čo ma posúva ako hotelieraOsobnosti

Lucia Arbetová:  Čo ma posúva ako hotelierku

red.
red.
Uverejnené: 19. júla 2023
5 min. čítania
Lucia Arbetová
Zdieľať

V profesionálnom živote prešla od nezávislých hotelov cez viacero sieťových značiek. Okrem mestských a konferenčných hotelov má vo svojom portfóliu aj vedenie kúpeľného hotela v legendárnych Karlových Varoch. Po návrate späť do Bratislavy začala aktívne pôsobiť v prezídiu Asociácie hotelov a reštaurácií Slovenska (AHRS). Riaditeľka hotela Vienna House Easy by Wyndham Bratislava sa s vami na Hotelier.sk svojským štýlom delí o bohaté hotelierske skúsenosti, nazbierané za viac ako 30 rokov kariéry.

Nie som si úplne istá, či dokážem oddeliť to, čo ma posúva ako hotelierku od toho, čo ma posúva ako človeka. Myslím, že kým to nejde ruka v ruke, stále to bude iba práca, ktorá nás zriedka bude napĺňať.

- Inzercia-
Ad image

V prvom rade nechcem, aby ma čokoľvek posúvalo moc dopredu. V určitom období kariéry som bola, samozrejme, aj ja hladná po postupe. Myslím, že je to aj tým, že niektorí z nás mali možnosť roztiahnuť krídla v období, keď v nás tú súťaživosť podporovali, dokonca by som povedala, že nás v nej občas až trénovali.

V tom období ma posúvala ďalej hlavne chuť učiť sa, snaha prekonať samu seba a rozšíriť svoju komfortnú zónu. Môžem povedať, že moje obdobie „posunu“ do vyšších poschodí poháňalo najmä moje ego a túžbou byť lepšia ako som bola včera. Snažila som sa učiť nové veci „za pochodu“, obetovala som tomu svoje noci a víkendy.

Veľmi dlho som v hotelovom svete mala najdôležitejší vzťah, hotel – klient. Ako obchodná a marketingová manažérka som sa na veci pozerala takmer výlučne z pohľadu klienta. Videla som, kde boli rezervy, vedela som, čo chce klient a vedela som, že mu to vieme dať. Po pravde sme sa riadili slovami jednej mojej ex-šéfky „Sales má predávať, vás nemusí zaujímať ako sa to urobí, na to je operation“… Dnes to už vidím inak.

- Inzercia -
Ad image

Od určitého obdobia je mňa ale dôležitejšie ostať na jednom mieste dosť dlho na to, aby som tam mohla zanechať trvalú stopu. Pre mňa je to posun bližšie a vyššie. Povedzme, že každú časť môjho ja napĺňajú a poháňajú iné veci a len keď sa to spojí dohromady, môžem povedať, že som niečo urobila dobre.

Samozrejme, moje súťaživé ´ja´ stále poháňa túžba byť čo najlepšia. Stále skáčem meter do výšky, keď vidím uspokojivý STR report, alebo dostanem od účtovníkov P & L, ktoré „spieva“. Oslavujeme, keď sa nám podarí získať business… Ale dnes už to ale mám postavené tak, že som tam na to, aby som sa snažila tú prirodzenú dravosť prebudiť vo svojich ľuďoch. Aby sa ale aj naučili, že tá dravosť nejde cez mŕtvoly. Že len keď všetky oddelenia spolupracujú, bude to stáť za to.

Je to vždy fantastický pocit, keď sa vám podarí vychovať dobrého odborníka. Takého, ktorý bude pokračovať a ďalej posúvať to, čo ste ho naučili a čo vás naučili predtým. Rovnako skvelý pocit ale je, keď si vychováte človeka, ktorý u vás chce ostať a pomáhať vám tým, že dokáže zlepšiť vaše nápady a postupy. Nie každý má ambície viesť a je to úplne v poriadku. Pre mňa je však dôležité, aby som sa venovala rovnako aj týmto ľuďom. Vytvorila prostredie a podmienky, kde majú pocit, že ich práca má zmysel.

Svoju energiu posledné roky naozaj najviac vkladám do toho, aby som vo „svojich“ hoteloch vytvorila komunitu. Aby som vytvorila prostredie, kde sa ľudia nebudú cítiť ako v „robote“. Aby nemali pocit, že časom stráveným v práci obetujú kus svojho pohodlia a je to niečo, čo musia. Kde sa budú cítiť bezpečne, vedia, že sa o nich postarám a na oplátku ma zahŕňajú svojimi vlastnými skvelými nápadmi. Diskutujeme o nich, niektoré zhmotníme jednoducho, niektoré chcú viac prípravy a niektoré sa vôbec nepodarí zrealizovať. Ale neboja sa s nimi prísť. Pretože kreativita ľudí sa naozaj prejavuje iba vtedy, keď odstránime stres.

Toto ma posúva vpred, toto mi dáva chuť a silu, keď riešim veci nie až tak príjemné.

My už tu všetci vieme, že predávame pocity, nie posteľ a sprchu. A pokiaľ do nášho produktu nie sme zamilovaní my sami, ako môžeme chcieť, aby sa doňho zamiloval hosť?

A čuduj sa svete, spokojní zamestnanci = spokojní hostia = viac biznisu.

Práve tento starostlivo vybudované equilibrium a jeho zveľaďovanie je to, čo ma poháňa vpred a núti ma nezaspať na vavrínoch.

Mohlo by sa vám páčiť

Rozwitha Bieber: V hotelierstve som sa naučila pokore aj číslam
Navštívili sme hotel Petra Sagana. Čím nás zaujal?
Michal Naď: Keď u klienta vznikne potreba cestovať, už o nás vie. A my vieme, čo chce
Konferencia HOTCO 2025 vo Viedni očami slovenských hotelierov
Norbert Longauer: Krízový manažment je umenie navigácie v búrke
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Predchádzajúci článok Cyklotrasa po stopách zaplavených obcí Liptova
Nasledujúci článok Ako chutí leto II.
Nekomentované

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

Najčítanejšie za posldných 7 dní

Pozvánka

Revolúcia v prístupe k hotelierstvu – prichádza HORECA KONFERENCIA 2025

PR
PR
12. mája 2025
Juraj Marko: Bratislavu čaká výrazný nárast ubytovacích kapacít
Norbert Longauer: Krízový manažment je umenie navigácie v búrke
Praktická maturita V.C v znamení Art of Taste
Thermal Šírava Spa Resort – termálne srdce Zemplína
- Inzercia-
Ad image

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta