Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    Tohtoročné leto pri Domaši: Málo vody a veľa noviniek
    16. júla 2025
    Čím aktuálne žijeme: Lucia Melnová, event a front office manažérka, Liptovský Dvor****
    14. júla 2025
    Château Gbeľany: Záverečné skúšky, ktoré spájali generácie
    11. júla 2025
    Dáma v červenom. Lady in Red oslavuje 15 rokov
    7. júla 2025
    Slovenské Maledivy. Tília Resort ukázal novú letnú tvár Oravy
    6. júla 2025
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    White Donkey Hotel****
    Trochu iná dovolenka. Luxusný únik na grécko-slovenský spôsob 
    25. júla 2025
    Obľúbené Chorvátsko ponúka 13 reštaurácií s hviezdami Michelin
    10. júla 2025
    Južné Čechy. Láska na prvý pohľad, ktorá zostane navždy
    30. mája 2025
    Ženy menia pravidlá turizmu: dámske jazdy aj sólo výlety
    14. mája 2025
    Svetová výstava v Osake: Akú má návštevnosť slovenská expozícia?
    3. mája 2025
  • O nás
Čítanie: Lucia Arbetová:  Čo ma posúva ako hotelierku
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Osobnosti > Čo ma posúva ako hoteliera > Lucia Arbetová:  Čo ma posúva ako hotelierku
Čo ma posúva ako hotelieraOsobnosti

Lucia Arbetová:  Čo ma posúva ako hotelierku

red.
red.
Uverejnené: 19. júla 2023
5 min. čítania
Lucia Arbetová
Zdieľať

V profesionálnom živote prešla od nezávislých hotelov cez viacero sieťových značiek. Okrem mestských a konferenčných hotelov má vo svojom portfóliu aj vedenie kúpeľného hotela v legendárnych Karlových Varoch. Po návrate späť do Bratislavy začala aktívne pôsobiť v prezídiu Asociácie hotelov a reštaurácií Slovenska (AHRS). Riaditeľka hotela Vienna House Easy by Wyndham Bratislava sa s vami na Hotelier.sk svojským štýlom delí o bohaté hotelierske skúsenosti, nazbierané za viac ako 30 rokov kariéry.

Nie som si úplne istá, či dokážem oddeliť to, čo ma posúva ako hotelierku od toho, čo ma posúva ako človeka. Myslím, že kým to nejde ruka v ruke, stále to bude iba práca, ktorá nás zriedka bude napĺňať.

- Inzercia-
Ad image

V prvom rade nechcem, aby ma čokoľvek posúvalo moc dopredu. V určitom období kariéry som bola, samozrejme, aj ja hladná po postupe. Myslím, že je to aj tým, že niektorí z nás mali možnosť roztiahnuť krídla v období, keď v nás tú súťaživosť podporovali, dokonca by som povedala, že nás v nej občas až trénovali.

- Inzercia-
Ad image

V tom období ma posúvala ďalej hlavne chuť učiť sa, snaha prekonať samu seba a rozšíriť svoju komfortnú zónu. Môžem povedať, že moje obdobie „posunu“ do vyšších poschodí poháňalo najmä moje ego a túžbou byť lepšia ako som bola včera. Snažila som sa učiť nové veci „za pochodu“, obetovala som tomu svoje noci a víkendy.

Veľmi dlho som v hotelovom svete mala najdôležitejší vzťah, hotel – klient. Ako obchodná a marketingová manažérka som sa na veci pozerala takmer výlučne z pohľadu klienta. Videla som, kde boli rezervy, vedela som, čo chce klient a vedela som, že mu to vieme dať. Po pravde sme sa riadili slovami jednej mojej ex-šéfky „Sales má predávať, vás nemusí zaujímať ako sa to urobí, na to je operation“… Dnes to už vidím inak.

- Inzercia -
Ad image

Od určitého obdobia je mňa ale dôležitejšie ostať na jednom mieste dosť dlho na to, aby som tam mohla zanechať trvalú stopu. Pre mňa je to posun bližšie a vyššie. Povedzme, že každú časť môjho ja napĺňajú a poháňajú iné veci a len keď sa to spojí dohromady, môžem povedať, že som niečo urobila dobre.

Samozrejme, moje súťaživé ´ja´ stále poháňa túžba byť čo najlepšia. Stále skáčem meter do výšky, keď vidím uspokojivý STR report, alebo dostanem od účtovníkov P & L, ktoré „spieva“. Oslavujeme, keď sa nám podarí získať business… Ale dnes už to ale mám postavené tak, že som tam na to, aby som sa snažila tú prirodzenú dravosť prebudiť vo svojich ľuďoch. Aby sa ale aj naučili, že tá dravosť nejde cez mŕtvoly. Že len keď všetky oddelenia spolupracujú, bude to stáť za to.

Je to vždy fantastický pocit, keď sa vám podarí vychovať dobrého odborníka. Takého, ktorý bude pokračovať a ďalej posúvať to, čo ste ho naučili a čo vás naučili predtým. Rovnako skvelý pocit ale je, keď si vychováte človeka, ktorý u vás chce ostať a pomáhať vám tým, že dokáže zlepšiť vaše nápady a postupy. Nie každý má ambície viesť a je to úplne v poriadku. Pre mňa je však dôležité, aby som sa venovala rovnako aj týmto ľuďom. Vytvorila prostredie a podmienky, kde majú pocit, že ich práca má zmysel.

Svoju energiu posledné roky naozaj najviac vkladám do toho, aby som vo „svojich“ hoteloch vytvorila komunitu. Aby som vytvorila prostredie, kde sa ľudia nebudú cítiť ako v „robote“. Aby nemali pocit, že časom stráveným v práci obetujú kus svojho pohodlia a je to niečo, čo musia. Kde sa budú cítiť bezpečne, vedia, že sa o nich postarám a na oplátku ma zahŕňajú svojimi vlastnými skvelými nápadmi. Diskutujeme o nich, niektoré zhmotníme jednoducho, niektoré chcú viac prípravy a niektoré sa vôbec nepodarí zrealizovať. Ale neboja sa s nimi prísť. Pretože kreativita ľudí sa naozaj prejavuje iba vtedy, keď odstránime stres.

Toto ma posúva vpred, toto mi dáva chuť a silu, keď riešim veci nie až tak príjemné.

My už tu všetci vieme, že predávame pocity, nie posteľ a sprchu. A pokiaľ do nášho produktu nie sme zamilovaní my sami, ako môžeme chcieť, aby sa doňho zamiloval hosť?

A čuduj sa svete, spokojní zamestnanci = spokojní hostia = viac biznisu.

Práve tento starostlivo vybudované equilibrium a jeho zveľaďovanie je to, čo ma poháňa vpred a núti ma nezaspať na vavrínoch.

Mohlo by sa vám páčiť

Škola pre život: Oddychové zóny a nové trendy vo vzdelávaní
Peter Mudrý: Čo ma posúva ako hoteliera
Stoličky, stoličky, hýbte sa!
Prestížna súťaž Hotelier roka je späť! Kto bude víťazom?
Novým riaditeľom Grand Hotela River Park sa stal Leo Cyrzyk
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Predchádzajúci článok Cyklotrasa po stopách zaplavených obcí Liptova
Nasledujúci článok Ako chutí leto II.
Nekomentované

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

- Inzercia-
Ad image

Najčítanejšie za posledných 7 dní

Cestovný ruch

Slovensko patrí medzi geotermálne veľmoci Európy

TS
TS
1. augusta 2025
NÁBYTOK ŠPECIÁLNE KONCIPOVANÝ PRE SEGMENT HORECA
Ako premeniť dovolenku na Slovensku na zážitok konkurujúci moru
Priehrada Liptovská Mara – poznaná aj nepoznaná
Trochu iná dovolenka. Luxusný únik na grécko-slovenský spôsob 
- Inzercia-
Ad image

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta