Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    Inšpirácia pre hotelierov. Ako premeniť lokalitu na zážitok
    7. novembra 2025
    České hotely získali prestížne ocenenia MICHELIN Key Hotels
    26. októbra 2025
    Kaskády zrejú ako víno. 20 rokov oslávili komorne
    10. októbra 2025
    Od vášne k histórii k silnému hráčovi v hospitality segmente
    5. augusta 2025
    Tohtoročné leto pri Domaši: Málo vody a veľa noviniek
    16. júla 2025
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Inšpirácia pre hotelierov. Ako premeniť lokalitu na zážitok
    7. novembra 2025
    Ktoré sú TOP slovenské hotely podľa World Travel Awards 2025?
    2. novembra 2025
    České hotely získali prestížne ocenenia MICHELIN Key Hotels
    26. októbra 2025
    Plánujete výlet? Spojte Londýn s gurmánskym dobrodružstvom!
    24. októbra 2025
    Desatoro dubajského hotelového sveta, ktoré vás môže inšpirovať
    29. augusta 2025
  • O nás
  • HOTEL MarketplaceNOVÉ
Čítanie: Martin Hurban, GM Sheraton Bratislava Hotel: Pripravujeme sa na nového cestovateľa
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • HOTEL MarketplaceNové
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Osobnosti > Rozhovory > Martin Hurban, GM Sheraton Bratislava Hotel: Pripravujeme sa na nového cestovateľa
OsobnostiRozhovory

Martin Hurban, GM Sheraton Bratislava Hotel: Pripravujeme sa na nového cestovateľa

Zlatica Kramárová
Zlatica Kramárová
Uverejnené: 6. októbra 2024
16 min. čítania
Zdieľať

Osvedčujú sa nám mikroformáty rozvoja

Ako je to u nás, čo očakáva dnešný zamestnanec?

Zdá sa mi, že čoraz viac sa ukazujú rozdiely medzi rôznymi generáciami – X, Y, Z, či najnovšie Alfa. Zamestnanci vekom a skúsenosťami najmladších ročníkov majú priority už niekde úplne inde. Tieto generácie si strážia svoj súkromný čas a osobné aktivity a záujmy majú v priorite. Menej často napríklad vidieť ochotu zostať sami od seba dlhšie, ak to treba. Hlbší záujem o prácu a zlepšovanie výsledkov sú zriedkavejšie a zároveň o to vzácnejšie. Skúsenejší zamestnanci, ktorí si prinášajú profesijné know-how spred – povedzme – 20 rokov (hoci ich po covide zostalo v hoteliersve a gastronómii veľmi málo), ešte majú proaktívnejšie návyky, vedia postupy, ako robiť veci správne.

Dnes si k najmladším generáciám hľadáme cestu, aby sme vedeli dosahovať dobré výsledky a odovzdávať skúsenosti bez toho, aby to cítili ako tlak. Najviac sa nám osvedčujú mikroformáty školení a rozvoja, ktoré si možno častejšie zopakujeme, aby sme dosiahli cieľ. Napríklad si pred raňajkami zopakujeme, že je treba pozdraviť hosťa, keď prichádza, aby sme to boli my, kto pozdraví prvý. A tiež aby sme boli prví, kto ho pozdraví a poďakuje sa, keď hosť odchádza, popraje mu pekný deň. Nie že by sme si to my radi nevypočuli, ale chceme, aby predovšetkým hosť odchádzal s čo najlepším zážitkom.

V branži chýbajú tisícky zamestnancov, ako ste na tom v hoteli Sheraton?

V tomto momente máme relatívne stabilný stav, aj keď prirodzená fluktuácia v zatiaľ zvládnuteľnom rozsahu prebieha neustále. Máme výhodu v tom, že v rámci skupiny hotelov BHP dokážeme využívať synergie v zdieľaní talentov a tiež ponuky príležitostí pre profesný rast. Keď sa zjaví príležitosť, dokážme flexibilne ponúknuť príležitosť tým kolegom, ktorí majú potenciál aj želanie rásť, rozvíjať sa a vieme ich obsadzovať do pozícií s väčšou zodpovednosťou. Čo sa týka hľadania nových zamestnancov, naša situácia je rovnaká ako na celkovom trhu. Najviac chýbajúce sú pozície kuchárov, v obsluhe a na recepcii, ktorá má na obsadenie vyššie nároky – jazykové znalosti, práca s rezervačnými systémami… Na týchto pozíciách je fluktuácia najvyššia a najčastejšie ich obsadzujú mladšie ročníky. Ľudia na týchto pozíciách sa ešte hľadajú, hľadajú čo by chceli robiť, v čom by chceli pokračovať a rozvíjať sa.

Predchádzajúca stránka1234Nasledujúca stránka

Mohlo by sa vám páčiť

Ján Chmelnický: Čo ma posúva ako hoteliera
Silvia Manduľáková: Čo ma posúva ako hotelierku?
Jaroslav Kubaľa: Rád nechám ľudí „zahviezdiť“
Minister Huliak: Slovensko má čo ponúknuť, ale služby musia dobehnúť prírodu
Juraj Marko: Nachádzame cesty, ako napredovať
OZNAČENÉ:Sheraton
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Autor:Zlatica Kramárová
Sledovať:
Spoluzakladateľka časopisu a šéfredaktorka Hoteliera má za sebou viac ako 300 rozhovorov, takmer 10 000 stránok časopisu, množstvo novinárskych ciest, akcií, výstav, konferencií a mediálnych partnerstiev. A stále ju baví prinášať vám nové témy, informácie, atraktívne reportáže a najmä inšpiratívne príbehy ľudí z hotelového sveta.
Predchádzajúci článok Hľadáte spoľahlivého dodávateľa? Všetko je na internete!
Nasledujúci článok Incoming alebo ako dostať turistov na Slovensko
Nekomentované

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

- Inzercia-
Ad image

Najčítanejšie za posledných 7 dní

Eventy, súťaže, oceneniaGastroNápoje

Ako sa dostala Bratislava do veľkého barového sveta

Jarmila Horváthová
Jarmila Horváthová
21. novembra 2025
Externý šéfkuchár. Nový vietor do hotelovej kuchyne
Efektívna porada. Vyhnite sa chybám na mítingoch
Hotelierka roka 2024 Michaela Pospiš Grančičová: „Hotelierstvo musí mať človek v srdci.“
Zimnú sezónu odštartoval Tatranský ľadový dóm na Hrebienku

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta