Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    České hotely získali prestížne ocenenia MICHELIN Key Hotels
    19. októbra 2025
    Kaskády zrejú ako víno. 20 rokov oslávili komorne
    10. októbra 2025
    Od vášne k histórii k silnému hráčovi v hospitality segmente
    5. augusta 2025
    Tohtoročné leto pri Domaši: Málo vody a veľa noviniek
    16. júla 2025
    Čím aktuálne žijeme: Lucia Melnová, event a front office manažérka, Liptovský Dvor****
    14. júla 2025
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Plánujete výlet? Spojte Londýn s gurmánskym dobrodružstvom!
    24. októbra 2025
    České hotely získali prestížne ocenenia MICHELIN Key Hotels
    19. októbra 2025
    Desatoro dubajského hotelového sveta, ktoré vás môže inšpirovať
    29. augusta 2025
    Hotelier Boris Gula: V Grécku má všetko svoj čas
    11. augusta 2025
    White Donkey Hotel****
    Trochu iná dovolenka. Luxusný únik na grécko-slovenský spôsob 
    25. júla 2025
  • O nás
Čítanie: Neupratujte ako doma
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Téma > Housekeeping > Neupratujte ako doma
Housekeeping

Neupratujte ako doma

Iveta Pupišová
Iveta Pupišová
Uverejnené: 29. mája 2023
8 min. čítania
Zdieľať

Vôňa a hudba, alebo tzv. zmyslový marketing

Je možné, že pach vlastného hotela, v ktorom hotelier trávi celé dni, už necíti. Hosť ho však vníma veľmi intenzívne. Je natoľko dôležitý, že je súčasťou nového trendu, ktorým je zmyslový marketing.

Vplýva na podvedomie zákazníka a vytvára želanú atmosféru v hoteloch a reštauráciách. Vôňa vytvára pocit „welcome efektu“ a hosť si dokáže tento okamih zapamätať. Posilníme tým vzťah zákazníka k danej značke. Správne volená aróma vytvorí tak trvalú spomienku a navodí atmosféru vášho priestoru. Tu sa zasa vrátime k profesionálnym čistiacim prostriedkom, ktoré sa navzájom dopĺňajú a neželané pachy nemajú šancu preniknúť.

Nie je nič horšie, ako keď zákazník vstúpi do izby a ovanie ho nepríjemný pach. V tom momente u neho prehrávate a len ťažko tento prvý pocit niečím prebijete. Môže to byť pach rôzneho druhu – z vetrania spotených vecí po lyžovačke, možno bývalý hosť v izbe fajčil, hoci je to nefajčiarska izba. Sama mám takúto skúsenosť z luxusného apartmánu, možno tam mal hosť poradu a fajčilo sa, skrátka vzduch ostal zlý. Pach nasiakne do závesov, do koberca… Priznám sa, že som vybehla z apartmánu na chodbu, lebo som tam videla vozík housekeepingu s dobrým profesionálnym sprejom pohlcujúcim pachy, ktorý poznám. Požičala som si ho a vystriekala izbu, lebo sa tam nedalo existovať.

Je veľa hotelov, ktoré chcú ušetriť na chyžných. Samozrejme, že peniaze sú dôležité, ale keď každý deň upratuje tú izbu niekto iný a nie je nikto, kto by sa staral o ňu naozaj, myslel na týždenné, mesačné upratovania, mal nastavený systém, tak je to čoskoro poznať.

Aby bol wellness naozaj oddychom

Udržať hygienu vo wellness je ešte náročnejšia úloha ako vo zvyšku hotela. O to viac tu platia hore spomínané pravidlá o systéme a profesionálnej chémii. Je dôležité, aby upratovacia služba vo wellness (tak ako každý zamestnanec v hoteli) vedela, čo, kedy a ako má robiť tak, aby kvalita prostredia bola rovnaká pre hostí pred záverečnou, ako pre tých, ktorí prišli medzi prvými.

Všetci vieme, že na Slovensku sa kultúra saunovania nikdy nepestovala. Preto nás nezaskočí saunujúci sa párik v plavkách, ktorý nechápe, že vyparujúce sa syntetika z ich plaviek sú zdraviu škodlivé ľudom okolo, ale aj im. A vraj si zaplatili. Tak isto ako hulákajúci hostia, ktorí rušia všetkých okolo, ktorí si tiež zaplatili. Tu sa už však nedá hovoriť o wellness. Hotelier bojujúci o každé euro často nedokáže urobiť „poriadok“ s neprispôsobivými hosťami a odradí tak klientov, ktorí si prišli vychutnať prostredie wellness.

Predchádzajúca stránka1234Nasledujúca stránka

Mohlo by sa vám páčiť

Lámeme hotelové tabu alebo poznaj svojho nepriateľa
Ako vyzerá uprataná hotelová izba? Predstavy sa môžu líšiť
Viete, aký hotel chce každý hosť? Predovšetkým čistý!
10 tipov a rád pri výbere hotelovej kozmetiky
OZNAČENÉ:housekeeping
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Autor:Iveta Pupišová
Za nefungujúcimi procesmi často nachádza nefungujúce vzťahy, preto pre Hoteliera už roky píše o vzťahoch medzi zamestnancami, oddeleniami, majiteľmi a riaditeľmi, zamestnancami a klientmi. Nekompromisne a bez príkras poodhaľuje hotelový život „za oponou” do takej miery, že sa v článkoch nájde nejeden hotelier. Vo svojej Akadémii hoteliera je špecialistkou na tréning a mentoring hotelového personálu a mystery shopping.
Predchádzajúci článok Recenzie naše každodenné
Nasledujúci článok Raňajky ako zážitok
Nekomentované

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

- Inzercia-
Ad image

Najčítanejšie za posledných 7 dní

GastroKonceptyZo sveta

Plánujete výlet? Spojte Londýn s gurmánskym dobrodružstvom!

Anna Gocoliaková
Anna Gocoliaková
24. októbra 2025
METRO prináša už 25 rokov všetko pre hotely a reštaurácie pod jednou strechou
Izraelskí touroperátori objavujú Slovensko ako bezpečnú a atraktívnu destináciu
České hotely získali prestížne ocenenia MICHELIN Key Hotels
Letisko Košice zaznamenalo najúspešnejší september vo svojej histórii

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta