Vôňa a hudba, alebo tzv. zmyslový marketing
Je možné, že pach vlastného hotela, v ktorom hotelier trávi celé dni, už necíti. Hosť ho však vníma veľmi intenzívne. Je natoľko dôležitý, že je súčasťou nového trendu, ktorým je zmyslový marketing.
Vplýva na podvedomie zákazníka a vytvára želanú atmosféru v hoteloch a reštauráciách. Vôňa vytvára pocit „welcome efektu“ a hosť si dokáže tento okamih zapamätať. Posilníme tým vzťah zákazníka k danej značke. Správne volená aróma vytvorí tak trvalú spomienku a navodí atmosféru vášho priestoru. Tu sa zasa vrátime k profesionálnym čistiacim prostriedkom, ktoré sa navzájom dopĺňajú a neželané pachy nemajú šancu preniknúť.
Nie je nič horšie, ako keď zákazník vstúpi do izby a ovanie ho nepríjemný pach. V tom momente u neho prehrávate a len ťažko tento prvý pocit niečím prebijete. Môže to byť pach rôzneho druhu – z vetrania spotených vecí po lyžovačke, možno bývalý hosť v izbe fajčil, hoci je to nefajčiarska izba. Sama mám takúto skúsenosť z luxusného apartmánu, možno tam mal hosť poradu a fajčilo sa, skrátka vzduch ostal zlý. Pach nasiakne do závesov, do koberca… Priznám sa, že som vybehla z apartmánu na chodbu, lebo som tam videla vozík housekeepingu s dobrým profesionálnym sprejom pohlcujúcim pachy, ktorý poznám. Požičala som si ho a vystriekala izbu, lebo sa tam nedalo existovať.
Je veľa hotelov, ktoré chcú ušetriť na chyžných. Samozrejme, že peniaze sú dôležité, ale keď každý deň upratuje tú izbu niekto iný a nie je nikto, kto by sa staral o ňu naozaj, myslel na týždenné, mesačné upratovania, mal nastavený systém, tak je to čoskoro poznať.
Aby bol wellness naozaj oddychom
Udržať hygienu vo wellness je ešte náročnejšia úloha ako vo zvyšku hotela. O to viac tu platia hore spomínané pravidlá o systéme a profesionálnej chémii. Je dôležité, aby upratovacia služba vo wellness (tak ako každý zamestnanec v hoteli) vedela, čo, kedy a ako má robiť tak, aby kvalita prostredia bola rovnaká pre hostí pred záverečnou, ako pre tých, ktorí prišli medzi prvými.
Všetci vieme, že na Slovensku sa kultúra saunovania nikdy nepestovala. Preto nás nezaskočí saunujúci sa párik v plavkách, ktorý nechápe, že vyparujúce sa syntetika z ich plaviek sú zdraviu škodlivé ľudom okolo, ale aj im. A vraj si zaplatili. Tak isto ako hulákajúci hostia, ktorí rušia všetkých okolo, ktorí si tiež zaplatili. Tu sa už však nedá hovoriť o wellness. Hotelier bojujúci o každé euro často nedokáže urobiť „poriadok“ s neprispôsobivými hosťami a odradí tak klientov, ktorí si prišli vychutnať prostredie wellness.