Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    TRI dekády nitrianskej ikony. Hotel Zlatý Kľúčik oslávil 30. narodeniny 
    2. júna 2025
    Juraj Marko: Bratislavu čaká výrazný nárast ubytovacích kapacít
    12. mája 2025
    Thermal Šírava Spa Resort – termálne srdce Zemplína
    9. mája 2025
    V hoteli na brehu Štrbského plesa privítajú jar aj nové tváre
    24. apríla 2025
    Swissôtel Damian Jasna
    Swissôtel Damian Jasna prináša na Slovensko švajčiarsku pohostinnosť
    27. marca 2025
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Južné Čechy. Láska na prvý pohľad, ktorá zostane navždy
    30. mája 2025
    Ženy menia pravidlá turizmu: dámske jazdy aj sólo výlety
    14. mája 2025
    Svetová výstava v Osake: Akú má návštevnosť slovenská expozícia?
    3. mája 2025
    SVETOVÁ VÝSTAVA V JAPONSKU: Slovenskí vinári sa úspešne odprezentovali
    30. apríla 2025
    EXPO 2025: Slovenská expozícia v Osake otvorila svoje brány
    14. apríla 2025
  • O nás
Čítanie: Nezatvárajte oči pred konfliktami
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Téma > Manažment > Nezatvárajte oči pred konfliktami
ManažmentPersonál/Osobný rozvoj

Nezatvárajte oči pred konfliktami

Iveta Pupišová
Iveta Pupišová
Uverejnené: 10. júla 2023
4 min. čítania
Zdieľať

Soft skills II.

Konflikty patria k tzv. problémovej komunikácii. Rozhodne nepatria na pracovisko v prostredí, kde sa majú klienti cítiť príjemne. Schopnosť predchádzať im, alebo ich riešiť pokojne a s nadhľadom je jednou z najžiadanejších soft skills manažéra.

- Inzercia-
Ad image

Nejde však len o konflikty medzi kolegami, ale aj o konflikty zo strany hostí. Na tieto situácie by personál mal byť pripravený, či už interným, alebo externým tréningom. Ako má postupovať v danej situácii, čo si môže dovoliť zamestnanec v radovej pozícii a aké právomoci má manažér.

Manažér musí poznať vzťahy medzi zamestnancami a predchádzať pri zostavovaní služieb kombináciám, ktoré hrozia konfliktom. Pokiaľ sa dá, nedať ich spolu robiť, alebo s nimi pracovať s cieľom, aby sa spoznali a dali šancu jeden druhému. Nemusia sa kamarátiť, ale mali by vedieť spolupracovať. Niekedy sa zistí, že vzájomná antipatia je len chiméra, že reálne tí ľudia spolu vedia fungovať, len v sebe živia to semiačko svojej vzájomnej nevraživosti.

Ideálne je konflikty predvídať. Ako? Tak, že začnete sledovať kedy a ako vznikajú a budete o problémoch hovoriť, aby ste im predišli. Klasickou konfliktnou situáciou je výplata. Ak ľudia nedostanú výplatu včas, treba ich na to pripraviť. Ak pracujú dlho bez času na oddych, musí manažér privrieť oči nad chybami. Na poradách treba hovoriť o vzniku a riešení konfliktov a tiež o tom, ako reagovať v nečakaných situáciách. Čo robiť, ak niečo nefunguje. Určite nie je riešením, ak sa hosť zvýšeným hlasom sťažuje na nefungujúcu klimatizáciu, odpovedať mu rovnakým spôsobom so zdôvodnením, že majiteľ neodsúhlasil investície do opravy.

- Inzercia -
Ad image

Pred konfliktami sa neoplatí zatvárať oči a dúfať, že to nejako dopadne, lebo môžu ohroziť fungovanie celého podniku. Treba hľadať spôsoby riešenia, povzbudzovať a robiť mediátora aj kvôli druhým zamestnancom. V napätej atmosfére sa ľahko stane, že odídu pracovníci, ktorých sa konflikt vôbec netýka.

Riešenie konfliktov

Konflikt musíme riešiť tak, aby nebola ohrozená prevádzka. Keď má zamestnanec pred sebou ešte celú zmenu, je lepšie nechať pohovor na neskôr. Ak je s niekým permanentný problém, treba zvážiť jeho plusy a mínusy. Ak je to vynikajúci odborník, tak jeho občasné výbuchy zlosti dokážeme zvládnuť, ale ak má zlé správanie, je konfliktný a ako profesionál je priemerný, tak nie je dôvod za neho bojovať. Je lepšie sa s ním rozísť, aby nerozoštval celý kolektív.

Ak je pracovníčka perfektná, ale nikdy nepríde do práce načas, je riešením dať jej skoršiu pracovnú dobu. Síce bude meškať aj naďalej, ale z pohľadu potreby firmy príde do práce načas.

Pri riešení konfliktov je podstatné vyhnúť sa podobnej situácii v budúcnosti. Problémy ženských kolektívov sú iné ako problémy mužských. Schopný manažér musí tieto rozdiely poznať a vedieť s nimi pracovať. Pokiaľ si manažér nevie ľudí získať na svoju stranu, mal by im ukázať hranice, ale aj ľudskosť. Tak pracovníci najskôr podajú optimálny výkon.

HR nie je formalita

Hospitality je špecifické odvetvie, ktorého fungovanie si vyžaduje pozíciu manažéra ľudských zdrojov. Tá vo väčšine hotelov pre nedostatok financií chýba, majú ju len väčšie hotely. Jeho prácu potom často supluje vedúci úseku.

Manažment ľudských zdrojov by mal riešiť človek, ktorý vzišiel spomedzi zamestnancov a pozná ich. Stáva sa akýmsi mediátorom medzi manažérom a zamestnancami. Lebo keď je vedúci úseku prepracovaný a čašník za ním príde s maličkosťou, hrozí riziko konfliktu. Musí riešiť konflikty, zavolať si ich spolu a nedať na prvý dojem, ktorý je často zavádzajúci. Pri konfrontácii alebo mediácii sa ukáže realita.

V minulosti hotely nemali marketing a nikomu nechýbal. Dnes majú oddelenie obchodu a marketingu všetci. Podobne je to dnes s pozíciou HR manažéra. Prichádza doba, keď sa táto pozícia stáva veľmi dôležitou.

Mohlo by sa vám páčiť

Pochvala a ocenenie sú zadarmo. Nemusíte nimi šetriť
Fungujete „pocitovo“? Je aj jednoduchšia cesta
Chceš rešpekt – daj rešpekt
Skvelý manažér z večera do rána? Tak to nefunguje
Aby sa vám lepšie pracovalo alebo syndróm padajúcich pančúch
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Autor:Iveta Pupišová
Za nefungujúcimi procesmi často nachádza nefungujúce vzťahy, preto pre Hoteliera už roky píše o vzťahoch medzi zamestnancami, oddeleniami, majiteľmi a riaditeľmi, zamestnancami a klientmi. Nekompromisne a bez príkras poodhaľuje hotelový život „za oponou” do takej miery, že sa v článkoch nájde nejeden hotelier. Vo svojej Akadémii hoteliera je špecialistkou na tréning a mentoring hotelového personálu a mystery shopping.
Predchádzajúci článok Cyklodreziny sú atrakciou Horehronia
Nasledujúci článok Ján Chmelnický: Čo ma posúva ako hoteliera
Nekomentované

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

Najčítanejšie za posldných 7 dní

HotelyRozhovory

TRI dekády nitrianskej ikony. Hotel Zlatý Kľúčik oslávil 30. narodeniny 

PR
PR
2. júna 2025
Pribudla nová letecká linka Bratislava – Tel Aviv
Uspejú hotelieri v hromadnej žalobe proti Booking.com ?
Južné Čechy. Láska na prvý pohľad, ktorá zostane navždy
Júnová výzva Ministerstva cestovného ruchu a športu SR
- Inzercia-
Ad image

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta