Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    České hotely získali prestížne ocenenia MICHELIN Key Hotels
    26. októbra 2025
    Kaskády zrejú ako víno. 20 rokov oslávili komorne
    10. októbra 2025
    Od vášne k histórii k silnému hráčovi v hospitality segmente
    5. augusta 2025
    Tohtoročné leto pri Domaši: Málo vody a veľa noviniek
    16. júla 2025
    Čím aktuálne žijeme: Lucia Melnová, event a front office manažérka, Liptovský Dvor****
    14. júla 2025
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Ktoré sú TOP slovenské hotely podľa World Travel Awards 2025?
    2. novembra 2025
    České hotely získali prestížne ocenenia MICHELIN Key Hotels
    26. októbra 2025
    Plánujete výlet? Spojte Londýn s gurmánskym dobrodružstvom!
    24. októbra 2025
    Desatoro dubajského hotelového sveta, ktoré vás môže inšpirovať
    29. augusta 2025
    Hotelier Boris Gula: V Grécku má všetko svoj čas
    11. augusta 2025
  • O nás
  • MarketplaceNové
Čítanie: Norbert Longauer: Krízový manažment je umenie navigácie v búrke
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
  • MarketplaceNové
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Norbert Longauer
Hotelier > Osobnosti > Rozhovory > Norbert Longauer: Krízový manažment je umenie navigácie v búrke
OsobnostiRozhovory

Norbert Longauer: Krízový manažment je umenie navigácie v búrke

Zlatica Kramárová
Zlatica Kramárová
Uverejnené: 11. mája 2025
7 min. čítania
Foto: Jana Schmidtová
Zdieľať

Ako sa líši práca krízového manažéra od štandardného manažmentu?

Krízový manažér je ako dirigent v búrke – aj keď okolo neho vládne chaos, musí držať takt, navigovať tím cez vlny neistoty a viesť ho k cieľu. Kým štandardný manažér plánuje trasu a riadi sa predpísanými pravidlami, krízový manažér sa pohybuje v neustále meniacich sa podmienkach. Musí rýchlo reagovať na nečakané prekážky a byť pripravený improvizovať.

Sú špeciálne zručnosti, bez ktorých sa krízový manažér nezaobíde?

V krízových situáciách nejde len o technické schopnosti. Kľúčová je emocionálna odolnosť, schopnosť zachovať chladnú hlavu a vidieť dôsledky rozhodnutí. Rovnako dôležitá je efektívna komunikácia, ktorá minimalizuje stres v tíme a udržuje jeho stabilitu. Pre mňa je zásadné, aby aj v najťažších chvíľach tím cítil moju podporu. V rámci svojho líderského prístupu vychádzam z princípov empatického vedenia, ktoré neobmedzujem len na delegovanie úloh, ale zameriavam sa na hlboké počúvanie, porozumenie individuálnym potrebám a poskytovanie podpory, ktorá posilňuje súdržnosť tímu a zvyšuje jeho výkonnosť.

Môže byť kríza aj príležitosťou?

Jednoznačne áno. Každá kríza je šancou na zmenu, zlepšenie a nový začiatok. Krízový manažér je vizionár – nielenže predvída problémy, ale dokáže rýchlo prispôsobiť stratégiu tak, aby situáciu zvládol s čo najmenšími stratami a zároveň vytvoril priestor na rast.

A na záver, čo by ste poradili hotelovým manažérom, ako si udržať nadhľad v náročných krízových situáciách?

V kritických momentoch je kľúčové byť flexibilný, schopný improvizovať a pripravený na nečakané situácie. Istá dávka humoru a schopnosť pozrieť sa na problém z odstupu často vedú k riešeniam, ktoré sa na prvý pohľad zdajú nedosiahnuteľné.

Krízový manažér pôsobí v prostredí s vysokými stávkami, kde je nevyhnutná flexibilita, emocionálna odolnosť a schopnosť rýchlo reagovať na zmeny. Pripomína to plavbu cez oceán, kde sa striedajú pokojné vlny s divokými búrkami. Ak sú pracovitosť, korektnosť a tímová spolupráca naším kompasom, vždy nájdeme cestu do bezpečných prístavov.

Norbert Longauer

NORBERT LONGAUER je vrcholový krízový manažér so skúsenosťami v oblasti kúpeľného, hotelového a gastronomického sektora. Niekoľko rokov viedol gastronomickú sieť Mondieu ako generálny riaditeľ, pričom pod jeho vedením sieť expandovala do Českej republiky a Spojených arabských emirátov. Je spoluautorom projektu Centra včasnej kardiovaskulárnej rehabilitácie, ktorý realizoval v Kúpeľoch Vyšné Ružbachy a následne v Kúpeľoch Sliač. Okrem toho bol členom Asociácie Slovenských kúpeľov a zakladajúcim členom Krajských a oblastných organizácií cestovného ruchu Stredné Slovensko.

Predchádzajúca stránka12

Mohlo by sa vám páčiť

Matej Matejka, APLEND: Hotelov na predaj/prenájom je veľa
Lucia Arbetová:  Čo ma posúva ako hotelierku
Václav Mika, SLOVAKIA TRAVEL: Vďaka korone sme sa naučili neuveriteľne improvizovať
Ján Chmelnický: Čo ma posúva ako hoteliera
Nové vedenie Bratislava Tourist Board: Učme sa od konkurencie, ale poďme vlastnou cestou
OZNAČENÉ:Manažment
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Autor:Zlatica Kramárová
Sledovať:
Spoluzakladateľka časopisu a šéfredaktorka Hoteliera má za sebou viac ako 300 rozhovorov, takmer 10 000 stránok časopisu, množstvo novinárskych ciest, akcií, výstav, konferencií a mediálnych partnerstiev. A stále ju baví prinášať vám nové témy, informácie, atraktívne reportáže a najmä inšpiratívne príbehy ľudí z hotelového sveta.
Predchádzajúci článok Praktická maturita V.C v znamení Art of Taste
Nasledujúci článok Juraj Marko: Bratislavu čaká výrazný nárast ubytovacích kapacít
Nekomentované

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

- Inzercia-
Ad image

Najčítanejšie za posledných 7 dní

ManažmentTéma

33 inšpirácií pre moderný EKO hotel

Radim Beneš
Radim Beneš
4. novembra 2025
HORECA Konferencia prinesie inšpirácie, networking aj Hoteliera roka
Ktoré sú TOP slovenské hotely podľa World Travel Awards 2025?
Slovensko láka Maďarov a Rumunov na zimné zážitky
Poznáme víťaza národného kola prestížnej súťaže Bocuse d’Or!

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta