Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    Juraj Marko: Bratislavu čaká výrazný nárast ubytovacích kapacít
    12. mája 2025
    Thermal Šírava Spa Resort – termálne srdce Zemplína
    9. mája 2025
    V hoteli na brehu Štrbského plesa privítajú jar aj nové tváre
    24. apríla 2025
    Swissôtel Damian Jasna
    Swissôtel Damian Jasna prináša na Slovensko švajčiarsku pohostinnosť
    27. marca 2025
    Hotel ACADEMIA
    Hotel ACADEMIA: Ikona Tatier, ktorá spája vedu, pohodlie a harmóniu s prírodou
    13. marca 2025
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Svetová výstava v Osake: Akú má návštevnosť slovenská expozícia?
    3. mája 2025
    SVETOVÁ VÝSTAVA V JAPONSKU: Slovenskí vinári sa úspešne odprezentovali
    30. apríla 2025
    EXPO 2025: Slovenská expozícia v Osake otvorila svoje brány
    14. apríla 2025
    Zábava na snehu pokračuje! Na ľadovci lyžujete do mája
    9. marca 2025
    Top 10 hotel openings 2025
    9. februára 2025
  • O nás
Čítanie: Norbert Longauer: Krízový manažment je umenie navigácie v búrke
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Osobnosti > Rozhovory > Norbert Longauer: Krízový manažment je umenie navigácie v búrke
OsobnostiRozhovory

Norbert Longauer: Krízový manažment je umenie navigácie v búrke

Zlatica Kramárová
Zlatica Kramárová
Uverejnené: 11. mája 2025
10 min. čítania
Zdieľať

Ako sa líši práca krízového manažéra od štandardného manažmentu?

- Inzercia-
Ad image

Krízový manažér je ako dirigent v búrke – aj keď okolo neho vládne chaos, musí držať takt, navigovať tím cez vlny neistoty a viesť ho k cieľu. Kým štandardný manažér plánuje trasu a riadi sa predpísanými pravidlami, krízový manažér sa pohybuje v neustále meniacich sa podmienkach. Musí rýchlo reagovať na nečakané prekážky a byť pripravený improvizovať.

Sú špeciálne zručnosti, bez ktorých sa krízový manažér nezaobíde?

V krízových situáciách nejde len o technické schopnosti. Kľúčová je emocionálna odolnosť, schopnosť zachovať chladnú hlavu a vidieť dôsledky rozhodnutí. Rovnako dôležitá je efektívna komunikácia, ktorá minimalizuje stres v tíme a udržuje jeho stabilitu. Pre mňa je zásadné, aby aj v najťažších chvíľach tím cítil moju podporu. V rámci svojho líderského prístupu vychádzam z princípov empatického vedenia, ktoré neobmedzujem len na delegovanie úloh, ale zameriavam sa na hlboké počúvanie, porozumenie individuálnym potrebám a poskytovanie podpory, ktorá posilňuje súdržnosť tímu a zvyšuje jeho výkonnosť.

- Inzercia -
Ad image

Môže byť kríza aj príležitosťou?

Jednoznačne áno. Každá kríza je šancou na zmenu, zlepšenie a nový začiatok. Krízový manažér je vizionár – nielenže predvída problémy, ale dokáže rýchlo prispôsobiť stratégiu tak, aby situáciu zvládol s čo najmenšími stratami a zároveň vytvoril priestor na rast.

Aktuálne už druhý rok riadite Kongresové centrum Slovenskej akadémie vied, Hotel Academia v Starej Lesnej, ktorý má špecifické postavenie v rámci slovenského hotelierstva. Aké sú vaše plány a vízia pre jeho rozvoj?

Hotel Academia, kongresové centrum Slovenskej akadémie vied nie je len tradičné ubytovacie zariadenie – spája odborné zázemie pre vedecké konferencie, prezentácie výskumných projektov a vzdelávacie podujatia. Po mojom nástupe na pozíciu riaditeľa sme začali budovať novú etapu kongresového centra s cieľom ekonomickej sebestačnosti. Hlavným cieľom je kapacitne vyťažiť hotel a realizovať obchodné kroky, ktoré pomáhajú efektívnejšie dosiahnuť stanovené výsledky. To všetko s ohľadom na fakt, že hotel je a bude stále primárne určený pre všetkých zamestnancov Slovenskej akadémie vied, ako jeden z benefitov, ktorý im prináleží.

Čo je v tomto ohľade pre vás osobne najväčšou výzvou?

Predovšetkým ide o aplikovanie odborných skúseností a strategického prístupu v rôznych prostrediach. V každom projekte sa usilujem o zlepšenie procesov, aby bolo dané prostredie konkurencieschopné. Kľúčom k úspechu sú poctivá kvalita, tradícia a silné hodnoty, ktoré tvoria základ pre dlhodobý rast. Neustále hľadanie inovácií a spôsobov, ako posúvať hranice očakávaní, ma motivuje a napĺňa.

S akými konkurenčnými výhodami pracujete?

Hotel Academia, Kongresové centrum Slovenskej akadémie vied, ponúka jedinečnú kombináciu historického dedičstva a moderných služieb, čím vytvára výnimočnú hodnotu pre svojich hostí. Silná tradícia v organizovaní medzinárodných kongresov, konferencií a odborných podujatí je spojená s individuálnym prístupom a vysokou mierou flexibility, čo hostia oceňujú.

Zachovávame autenticitu a hodnoty dlhodobej tradície, pričom si hotel uchováva charakteristické prvky, ktoré vytvárajú príjemnú, takmer rodinnú atmosféru. Táto harmónia medzi tradíciou a inováciami umožňuje hosťom nielen komfortné ubytovanie, ale aj jedinečný zážitok v prostredí s bohatým príbehom. Naša filozofia stavia na úcte k minulosti a kultúrnemu dedičstvu, pričom zároveň reflektuje na moderné potreby súčasných hostí.

Aké sú vaše plány a vízie?

Moje vízie sa zameriavajú na neustály rozvoj a implementáciu inovácií, ktoré pomáhajú posilniť pozíciu akéhokoľvek subjektu. V tomto prípade je kľúčové prepojenie akademického prostredia s praktickými potrebami zamestnancov a komerčných hostí. Stratégia kladie dôraz na modernizáciu digitálnych konferenčných riešení, zlepšenie online rezervačných systémov a ponuku flexibilných možností pre všetkých návštevníkov.

Verím, že spojenie kvalitného zázemia, technologických inovácií a atraktívnej lokality predstavuje silnú konkurenčnú výhodu, ktorá hotelu umožní dlhodobý úspech na trhu.

A na záver, čo by ste poradili hotelovým manažérom, ako si udržať nadhľad v náročných krízových situáciách?

V kritických momentoch je kľúčové byť flexibilný, schopný improvizovať a pripravený na nečakané situácie. Istá dávka humoru a schopnosť pozrieť sa na problém z odstupu často vedú k riešeniam, ktoré sa na prvý pohľad zdajú nedosiahnuteľné.

Krízový manažér pôsobí v prostredí s vysokými stávkami, kde je nevyhnutná flexibilita, emocionálna odolnosť a schopnosť rýchlo reagovať na zmeny. Pripomína to plavbu cez oceán, kde sa striedajú pokojné vlny s divokými búrkami. Ak sú pracovitosť, korektnosť a tímová spolupráca naším kompasom, vždy nájdeme cestu do bezpečných prístavov.

Norbert Longauer

NORBERT LONGAUER je vrcholový krízový manažér so skúsenosťami v oblasti kúpeľného, hotelového a gastronomického sektora. Niekoľko rokov viedol gastronomickú sieť Mondieu ako generálny riaditeľ, pričom pod jeho vedením sieť expandovala do Českej republiky a Spojených arabských emirátov. Je spoluautorom projektu Centra včasnej kardiovaskulárnej rehabilitácie, ktorý realizoval v Kúpeľoch Vyšné Ružbachy a následne v Kúpeľoch Sliač. Okrem toho bol členom Asociácie Slovenských kúpeľov a zakladajúcim členom Krajských a oblastných organizácií cestovného ruchu Stredné Slovensko.

Predchádzajúca stránka12

Mohlo by sa vám páčiť

Konštruktívna kritika otvára cestu
Ján Chmelnický: Čo ma posúva ako hoteliera
Anna Jarinová: Čo ma posúva ako hotelierku
Kathrin Noll, Grand Hotel Kempinski High Tatras: Baví ma život za zónou komfortu
„Ich ťažké príbehy tu s nimi žijeme,“ hovorí Peter Cák, hotelier, ktorý ubytoval stovky Ukrajincov
OZNAČENÉ:Manažment
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Autor:Zlatica Kramárová
Sledovať:
Spoluzakladateľka časopisu a šéfredaktorka Hoteliera má za sebou viac ako 300 rozhovorov, takmer 10 000 stránok časopisu, množstvo novinárskych ciest, akcií, výstav, konferencií a mediálnych partnerstiev. A stále ju baví prinášať vám nové témy, informácie, atraktívne reportáže a najmä inšpiratívne príbehy ľudí z hotelového sveta.
Predchádzajúci článok Praktická maturita V.C v znamení Art of Taste
Nasledujúci článok Juraj Marko: Bratislavu čaká výrazný nárast ubytovacích kapacít
Nekomentované

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

Najčítanejšie za posldných 7 dní

Pozvánka

Revolúcia v prístupe k hotelierstvu – prichádza HORECA KONFERENCIA 2025

PR
PR
12. mája 2025
Juraj Marko: Bratislavu čaká výrazný nárast ubytovacích kapacít
Norbert Longauer: Krízový manažment je umenie navigácie v búrke
Praktická maturita V.C v znamení Art of Taste
Thermal Šírava Spa Resort – termálne srdce Zemplína
- Inzercia-
Ad image

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta