Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    Thermal Šírava Spa Resort – termálne srdce Zemplína
    9. mája 2025
    V hoteli na brehu Štrbského plesa privítajú jar aj nové tváre
    24. apríla 2025
    Swissôtel Damian Jasna
    Swissôtel Damian Jasna prináša na Slovensko švajčiarsku pohostinnosť
    27. marca 2025
    Hotel ACADEMIA
    Hotel ACADEMIA: Ikona Tatier, ktorá spája vedu, pohodlie a harmóniu s prírodou
    13. marca 2025
    Bratislavský hotel Sheraton oslavuje 15. výročie otvorenia
    25. februára 2025
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Svetová výstava v Osake: Akú má návštevnosť slovenská expozícia?
    3. mája 2025
    SVETOVÁ VÝSTAVA V JAPONSKU: Slovenskí vinári sa úspešne odprezentovali
    30. apríla 2025
    EXPO 2025: Slovenská expozícia v Osake otvorila svoje brány
    14. apríla 2025
    Zábava na snehu pokračuje! Na ľadovci lyžujete do mája
    9. marca 2025
    Top 10 hotel openings 2025
    9. februára 2025
  • O nás
Čítanie: Peter Andráš: Čo ma posúva ako hoteliera
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Peter Andráš
Hotelier > Osobnosti > Čo ma posúva ako hoteliera > Peter Andráš: Čo ma posúva ako hoteliera
Čo ma posúva ako hotelieraOsobnosti

Peter Andráš: Čo ma posúva ako hoteliera

red.
red.
Uverejnené: 16. augusta 2023
4 min. čítania
Zdieľať

Je manažérom najvyššie položeného hotela na Slovensku – Horského hotela Sliezsky Dom**** priamo pod Gerlachom. V cestovnom ruchu sa pohybuje od malička, vyrastal v rodinnom penzióne vo Vysokých Tatrách. Už tam ho očarila energia z koncentrácie ľudí z celého sveta na jednom mieste. Je rád, že mu jeho nadšenie aj napriek malým zaváhaniam vydržalo. Dnes vie, že je na správnom mieste.

V hotelovom manažmente pôsobím viac než dekádu, z toho šesť rokov v Sliezskom Dome. Cesta bola plná výziev, vždy mi ale veľmi pomohli predchádzajúce skúsenosti z každej hotelovej pozície. Tam som si zautomatizoval možno kľúčové schopnosti potrebné k našej práci. Moji vtedajší nadriadení im hovorili húževnatosť, dôslednosť, nadhľad, komunikácia a, samozrejme, orientácia na zákazníka. Aj keď dnes už vravím, že na prvom mieste je u mňa kolega zamestnanec, ktorý sa o prvú priečku mojich hodnôt delí s klientmi – našimi hosťami.

- Inzercia-
Ad image

A čo ma posúva ako hoteliera? Sú to vízie. Pri nástupe to boli najmä tieto: 

  • Ekologické

Veľa malých opatrení, na ktoré sa dnes obzrieme, priniesli veľké „zelené“ čísla  

  • Systémové/ekonomické

Nastavenia efektivity a riadenia jednotlivých odbytových stredísk. Bežné prevádzkové postupy od druhu, respektíve od formy tovarov po spôsob predaja. Celý proces bol teda postupne „zjednodušený“ a prispôsobený rýchlosti dopytu a počtu návštevníkov/ našich hostí.

- Inzercia -
Ad image
  • Filozofické

„Customer first“  u nás platí na 110 percent. Sme totiž štvorhviezdičkový hotel, ale s dušou vysokohorskej chaty, teda akýsi záchranný maják.

Požičiam si slová nášho hosťa Jána Urigu: „Petra Andráša som stretol prvýkrát v najvyššie položenom hoteli v Tatrách na Sliezskom dome, kde som doteraz nikdy nebol. Zaujímali ma konzultačné floskuly o tom, v čom spočívala „transformačná misia“ hotela, ktorému sa vyhýbali v reči pri pive aj miestni. Peťo je pozitívny praktik a hlavne lokálpatriot, čo sú základné ingrediencie úspechu. Hovorí krátko a stručne, no k veci. Čo mi utkvelo v pamäti?
1. Za súčasnou atmosférou v ikone Tatier spočíva filozofia 50 (v sezóne 70) zamestnancov, podľa ktorej každý, kto ide okolo je náš HOSŤ. Je jedno, či si chce len vysušiť tričko, dať v teple
svoj doma robený lepenák, alebo si vybrať z bohatého menu, ktoré je k dispozícii. Všetci sú rovnako vítaní. Ako hovorí CX community – „customer first“. Tu to berú pravdivo a naturálne. Wow!
2. Trpezlivosť a plán. Čo je za tým a ako to vyzerá dnes? Asi tak 1 800 – 2 200 malých vylepšení, ktoré denne treba urobiť. Návod na úspech je v konzistencii, ako keď vidím nosičov vynášajúcich veci na chaty. Každý krok hore je dôležitý, lebo ich poháňa cieľ.  
3. Povyšovanie zospodu. Veľmi ma zaujala Petrova stratégia povyšovať ľudí, ktorí pre miesto rastú zospodu, avšak majú medzinárodnú skúsenosť. Manažérmi sú ľudia, ktorí kedysi pracovali na luxusných lodiach, alebo v Prahe a vrátili sa domov. Peter ich nedal priamo riadiť, ale najprv si to museli „odmakať“. Všetci sú síce vysoko v horách, no nízko v mienke o sebe. Hneď sa ma pýtali, čo majú robiť inak, napriek tomu, že som bol zvedavý náhodný turista, ktorý pije svoje tretie pivo.“

Vízie sa nedajú nejako zmerať, alebo časovo ohraničiť. Preto sa na nich kontinuálne pracuje ďalej, najmä tie ekologické nemajú dno 😊

Zároveň aktuálne pracujem na nových víziách, nazvime ich „verejno prospešné“. Vymyslel sa produkt, ktorého kúpou podporíte napríklad opravu historického objektu. Myslím si, že v Tatrách už bolo všetko vymyslené a namiesto pribúdania nových objektov by sa mali opraviť tie staré, samozrejme s nádychom aktuálneho storočia.

A napokon, mojím hnacím motorom je kontinuálne udržanie našich služieb a vysoká spokojnosť našich hostí.

Peter Andráš, Horský Hotel Sliezsky Dom****

Mohlo by sa vám páčiť

Radim Beneš: Čo ma posúva ako hoteliera
Simoneta Vargová: Tí najlepší organizujú súťaže o najkrajšie zázemie
Lukáš Špilák: Túžil robiť raňajkového čašníka, dnes riadi luxusný hotel
Novým riaditeľom Grand Hotela River Park sa stal Leo Cyrzyk
Richard Blaško, F & B manažér Hotela Sheraton Bratislava: Vždy čakáme aj nečakané
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Predchádzajúci článok Na detailoch záleží
Nasledujúci článok Trnavská brána sa otvára
Nekomentované

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

Najčítanejšie za posldných 7 dní

Hotely

Thermal Šírava Spa Resort – termálne srdce Zemplína

PR
PR
9. mája 2025
Rozwitha Bieber: V hotelierstve som sa naučila pokore aj číslam
Aká je vaša tohtoročná stratégia na dosiahnutie úspechu?
Svetová výstava v Osake: Akú má návštevnosť slovenská expozícia?
HORECA & EXPO 2025 riešila aktuálne výzvy sektora hospitality
- Inzercia-
Ad image

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta