Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    Thermal Šírava Spa Resort – termálne srdce Zemplína
    9. mája 2025
    V hoteli na brehu Štrbského plesa privítajú jar aj nové tváre
    24. apríla 2025
    Swissôtel Damian Jasna
    Swissôtel Damian Jasna prináša na Slovensko švajčiarsku pohostinnosť
    27. marca 2025
    Hotel ACADEMIA
    Hotel ACADEMIA: Ikona Tatier, ktorá spája vedu, pohodlie a harmóniu s prírodou
    13. marca 2025
    Bratislavský hotel Sheraton oslavuje 15. výročie otvorenia
    25. februára 2025
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Svetová výstava v Osake: Akú má návštevnosť slovenská expozícia?
    3. mája 2025
    SVETOVÁ VÝSTAVA V JAPONSKU: Slovenskí vinári sa úspešne odprezentovali
    30. apríla 2025
    EXPO 2025: Slovenská expozícia v Osake otvorila svoje brány
    14. apríla 2025
    Zábava na snehu pokračuje! Na ľadovci lyžujete do mája
    9. marca 2025
    Top 10 hotel openings 2025
    9. februára 2025
  • O nás
Čítanie: Potrebujete nového manažéra? „Vychovajte“ si ho!
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Téma > Manažment > Potrebujete nového manažéra? „Vychovajte“ si ho!
ManažmentPersonál/Osobný rozvojTéma

Potrebujete nového manažéra? „Vychovajte“ si ho!

Iveta Pupišová
Iveta Pupišová
Uverejnené: 10. apríla 2024
8 min. čítania
Foto: Pexels
Zdieľať

Keď adepta na nové miesto až tak dobre osobne nepoznáte, je rozhodne dobré s ním hovoriť. Obetovať mu aspoň pol dňa, preberať s ním rôzne situácie. Zistiť, ako by reagoval a riadil daný úsek, aby ste poznali jeho názory. Zistiť, čo sa mu v prevádzke páčilo a čo nepáčilo. Ako by zamestnancom komunikoval to, či ono. Zisťujte, či na to má, sledujte jeho reakcie. Nezabudnite však, že hľadáte potenciál.

Nečakajte dokonalosť, ani hotového manažéra, lebo ním nie je. Na to ste tu vy, aby ste ho z neho spravili.

- Inzercia-
Ad image
Ilustračné foto: Pexels

Opäť príklad z praxe

Mala som tréning v istom hoteli, najskôr obslužný personál a potom manažment. Obslužný personál absolvoval tréning bez problémov. Tréning manažérov bol taký náročný, až som z toho po dvoch dňoch ochorela. Lebo manažéri boli absolútne rezistentní voči akýmkoľvek zmenám.

Neboli ochotní robiť nič, čo som od nich chcela. „Načo nám to bude? Aké opisy činností? My to nepotrebujeme, my vieme, čo máme robiť!“ Oni skrátka nechceli. Navrhla som majiteľke zmeniť organizačnú štruktúru a vymenovať jedného z manažérov riaditeľom. Majiteľka akceptovala môj návrh, novovymenovaný riaditeľ sa mi poďakoval.

Mal na túto pozíciu predpoklady, ale potreboval dlhodobý tréning a mentoring, lebo bez rozvoja manažérskych zručností sa nemohol pohnúť ďalej. Dohodli sme sa na postupe a našich následných stretnutiach. Urobila som mu plán, ako by mal v nasledujúcich mesiacoch postupovať pri vedení zamestnancov, aby prácu na novej pozícii zvládol. No on za mnou nikdy viac neprišiel. Odporučený tréning ignoroval.

- Inzercia -
Ad image

V prevádzke medzi vedúcimi smien – vrchných čašníkov – nastala situácia, ktorú vôbec nezvládali. Jeden sa začal správať nadradene, druhý nevedel delegovať úlohy a tak robil všetko za kolegov. Nakoniec ostatní nezvládli tento chaos a tím sa rozpadol. Ľudia poodchádzali. Riaditeľ to nezvládol, bál sa ľuďom povedať negatívnu spätnú väzbu a čo majú urobiť, lebo bol s nimi kamarát. Dopadlo to tak, že po pol roku si majiteľka opäť sadla na riaditeľskú stoličku a degradovaný riaditeľ odišiel.

Bolo mi jasné od začiatku, že ak manažéri nezmenia svoj odpor k akejkoľvek zmene, tak to nedopadne dobre. Pritom zamestnanci na výkonných pozíciách boli šikovní, pracovití a lojálni, len bolo treba urobiť pár zmien. Keď sa chcete niekam posunúť, je dobré dôverovať ľuďom, ktorých si vyberiete, aby vám pomohli. Lebo pomôcť sa dá len tomu, kto chce. Že to chce majiteľ, to je málo. Musia chcieť aj jeho zamestnanci. Ja mám tiež mentora. Takisto musím najprv stráviť to, čo mi povie… Ale viem, že mi chce dobre, a tak to rešpektujem.

Podarilo sa vám vybrať toho správneho človeka na post manažéra? Gratulujeme! No dobrým výberom sa vaša práca ani zďaleka nekončí… Čo ďalej sa dozviete v ďalšej časti seriálu o „výchove“ manažérov.

Predchádzajúca stránka12

Mohlo by sa vám páčiť

10 tipov a rád pri výbere hotelovej kozmetiky
Je váš šéf toxický? Máte dve možnosti…
Cestovný ruch má byť udržateľný, inkluzívny a najmä odolný
Využite platformy sociálnych sietí: Prejdite od lajkov k rezerváciám
Dušu hotela tvoria zamestnanci, zázemie kvalitní dodávatelia
OZNAČENÉ:hotelový manažérmanžmentosobný rastpovýšenietímový hráčvýchova manažérov
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Autor:Iveta Pupišová
Za nefungujúcimi procesmi často nachádza nefungujúce vzťahy, preto pre Hoteliera už roky píše o vzťahoch medzi zamestnancami, oddeleniami, majiteľmi a riaditeľmi, zamestnancami a klientmi. Nekompromisne a bez príkras poodhaľuje hotelový život „za oponou” do takej miery, že sa v článkoch nájde nejeden hotelier. Vo svojej Akadémii hoteliera je špecialistkou na tréning a mentoring hotelového personálu a mystery shopping.
Predchádzajúci článok Írsky turizmus funguje ako hodinky. Čím nás môže inšpirovať?
Nasledujúci článok Dodávateľské trendy sú komplexnosť, úspora práce aj nealko víno
Nekomentované

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

Najčítanejšie za posldných 7 dní

Hotely

Thermal Šírava Spa Resort – termálne srdce Zemplína

PR
PR
9. mája 2025
Rozwitha Bieber: V hotelierstve som sa naučila pokore aj číslam
Aká je vaša tohtoročná stratégia na dosiahnutie úspechu?
Svetová výstava v Osake: Akú má návštevnosť slovenská expozícia?
HORECA & EXPO 2025 riešila aktuálne výzvy sektora hospitality
- Inzercia-
Ad image

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta