Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    Od vášne k histórii k silnému hráčovi v hospitality segmente
    5. augusta 2025
    Tohtoročné leto pri Domaši: Málo vody a veľa noviniek
    16. júla 2025
    Čím aktuálne žijeme: Lucia Melnová, event a front office manažérka, Liptovský Dvor****
    14. júla 2025
    Château Gbeľany: Záverečné skúšky, ktoré spájali generácie
    11. júla 2025
    Dáma v červenom. Lady in Red oslavuje 15 rokov
    7. júla 2025
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Desatoro dubajského hotelového sveta, ktoré vás môže inšpirovať
    29. augusta 2025
    Hotelier Boris Gula: V Grécku má všetko svoj čas
    11. augusta 2025
    White Donkey Hotel****
    Trochu iná dovolenka. Luxusný únik na grécko-slovenský spôsob 
    25. júla 2025
    Obľúbené Chorvátsko ponúka 13 reštaurácií s hviezdami Michelin
    10. júla 2025
    Južné Čechy. Láska na prvý pohľad, ktorá zostane navždy
    30. mája 2025
  • O nás
Čítanie: Poznaj svojho hosťa: Pozor na rozdiely kultúr
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Téma > Personál/Osobný rozvoj > Poznaj svojho hosťa: Pozor na rozdiely kultúr
Personál/Osobný rozvoj

Poznaj svojho hosťa: Pozor na rozdiely kultúr

Peter Seemann
Peter Seemann
Uverejnené: 17. júna 2024
8 min. čítania
Zdieľať

S letnou sezónou prúdi na Slovensko vyšší počet cudzincov, zamestnanci hotela sa viac stretávajú s rôznymi národnosťami. Aby sa zabránilo nedorozumeniam, kontaktný personál by mal mať základný prehľad o kultúrnych odlišnostiach, ktoré sú výrazné aj v neverbálnej komunikácii. Nezaškodí si ich pred sezónou pripomenúť.

Odlišnosti kultúr sa prejavujú v rôznych verbálnych a neverbálnych prejavoch. Medzi jednotlivými národmi existujú rozdiely nielen vo význame jednotlivých gest, ale aj v ich množstve. Z psychologických výskumov vyplýva, že keď Fín urobí rukou jeden posunok, Talian ich za rovnaký čas urobí 80, Francúz 120 a Mexičan 170.

- Inzercia-
Ad image

Gestikulácia

V niektorých krajinách má neverbálna komunikácia oveľa vyššiu váhu ako verbálna. Hovoriť môžeme o francúzskej elegancii, talianskej výbušnosti, anglickej zdržanlivosti alebo nemeckej precíznosti. Čím južnejšie, tým viac sa gestikuluje…

V Taliansku môžeme mať dojem, že ľudia sa medzi sebou neustále hádajú.

Podobná situácia je u Arabov. Zviazať im ruky pri komunikácii má rovnaký účinok, ako im priškrtiť krk.

- Inzercia -
Ad image

Na druhej strane Angličania a Škandinávci pohybujú rukami nenápadne, a to len od zápästia nahor.

Tiež Španieli a obyvatelia Latinskej Ameriky sa snažia pohybmi aj mimikou vyjadriť to, čo cítia, a preto napríklad často ukazujú na predmet reči.

Ak v Turecku ukážeme na niekoho prstom, je to urážka (robí sa tak pohybom hlavy).

Keď nám načúva japonský partner a pokyvuje hlavou, nejde o súhlas, ale signál, že nám rozumie po obsahovej stránke. Nezdvorilý nesúhlas Japonec nevyjadrí verbálne, ale začne kývať trupom dopredu a dozadu. Pozor – pri pozdrave sa v Japonsku nepodávajú ruky, ani sa nebozkáva na tvár, ale iba sa mierne ukláňame.

V Bulharsku krútenie hlavou znamená áno a kývnutie nie.

V Taliansku sa považuje roztiahnutie dvoch prstov („véčko“) za urážlivé gesto („si paroháč“), zatiaľ čo u nás ide o symbol víťazstva.

Naše prosté zamávanie na rozlúčku sa v Grécku interpretuje v zmysle „zober ťa čert“.

Ak v Európe pred niekým pľuvneme, tak ním pohŕdame – v niektorých krajinách strednej Afriky to znamená prejav úcty.

Reč očí

Priamy očný kontakt je považovaný za prejav poctivosti v krajinách strednej a severnej Európy, v USA a v Kanade.

V arabských krajinách nesmieme dôverne zamrkať na akúkoľvek ženu alebo dievča (ak sa nebojíme jej otca, brata alebo snúbenca a pokiaľ s ňou nemáme počestné úmysly).

V Indonézii aj Japonsku sa nesmieme pozerať do tváre vyššie postavenému človeku počas celého rozhovoru, tým mu vyjadrujeme zdvorilosť a úctu.

Portorické deti sa nesmú do očí dospelým pozerať vôbec.

12Nasledujúca stránka

Mohlo by sa vám páčiť

Ak vás uchádzač na pohovore zaujme, vezmite ho hneď. Zajtra už nemusí byť voľný
Pochvala a ocenenie sú zadarmo. Nemusíte nimi šetriť
Ako trénovať personál
Keď sú zamestnanci rovnako dôležití ako hostia
Vzťahy na pracovisku sú vizitkou manažéra
OZNAČENÉ:neverbálna komunikáciarozdiely kultúr
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Autor:Peter Seemann
Peter Seemann je profesionálny kouč, mentor kouč a tréner koučov.
Predchádzajúci článok AI v cestovnom ruchu a hotelierstve
Nasledujúci článok Foto: Robinson Maldivy Cestovateľské návyky Slovákov sa zmenili, dnes uprednostňujeme exotiku
Nekomentované

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

- Inzercia-
Ad image

Najčítanejšie za posledných 7 dní

Cestovný ruchRegióny

Regióny vítajú návrh zonácie v duchu udržateľnosti

TS
TS
15. septembra 2025
Štatistiky návštevnosti za júl: Vyrovnal sa vlaňajšiemu?
Bocuse d’Or otvára dvere do elitnej gastronómie
Nová výzva Fondu na podporu cestovného ruchu na 19 miliónov eur
Cestovný ruch 2.0: Konferencia o budúcnosti cestovného ruchu v transformujúcich sa regiónoch
- Inzercia-
Ad image

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta