Inovácie
Hotelové raňajky sú takým zabehnutým a zautomatizovaným procesom, že vám ho možno ani nenapadne inovovať, najmä ak sa hostia nesťažujú. Napriek tomu je dobré venovať im občas trochu pozornosti a porozmýšľať spolu s tímom o tom, čo by ste mohli zmeniť. Zámerne uvádzame že spolu s tímom, lebo najlepšie nápady majú zvyčajne ľudia, ktorí túto prácu dennodenne vykonávajú. Inšpiráciou vám môžu byť aj nápady a skúsenosti iných kolegov – hotelierov, či už zo Slovenska, alebo zo zahraničia, ktoré niekedy stačí prispôsobiť svojim podmienkam a rozpočtu.
Zaujala nás inovácia istého slovenského hotela, zameraného na rodiny s deťmi, ktorý zistil, že prípravou obložených chlebíkov so šunkou odbremení rodičov od natierania a chystania chlebov pre viac detí. Hostia to veľmi uvítali.
Tiež sa v tomto rodinnom hoteli snažia dať čím viac inventáru hosťom na stôl, aby zabránili odbiehaniu a noseniu vecí na stôl. Robia napríklad čaj do menších 7-decových krčahov, ktorý si môže rodina zobrať na stôl, lebo členovia rodiny väčšinou pijú rovnaký čaj.
Všetky tieto detaily hotel či penzión nič nestoja, je ale nevyhnutné poznať svoju klientelu a jej zvyklostí a nie robiť také raňajky, aké má rád manažér. Hostí spoznáte len vtedy, keď s nimi budete často komunikovať.
Pri dlhších pobytoch sa v recenziách hostia často sťažujú na jednotvárnu ponuku. Poznáte to aj vy z pozície hosťa – prvý deň ste zvedaví, aké budú raňajky. Druhý sa na ne tiež tešíte. A tretí deň cítite mierne sklamenie, že raňajky sú zase také isté.
Raňajková ponuka by sa mala meniť tak, aby si to hosť všimol, pričom nemusí ísť o finančne náročnejší variant. Táto obmena si vyžaduje dôslednú implementáciu postupnými krokmi. Jej dôležitou súčasťou je zmenu nafotiť a zaučiť personál aby presne vedel, že napríklad pondelok, stredu a piatok máme variant raňajok „A“ a utorok a štvrtok variant „B“.