Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    České hotely získali prestížne ocenenia MICHELIN Key Hotels
    26. októbra 2025
    Kaskády zrejú ako víno. 20 rokov oslávili komorne
    10. októbra 2025
    Od vášne k histórii k silnému hráčovi v hospitality segmente
    5. augusta 2025
    Tohtoročné leto pri Domaši: Málo vody a veľa noviniek
    16. júla 2025
    Čím aktuálne žijeme: Lucia Melnová, event a front office manažérka, Liptovský Dvor****
    14. júla 2025
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    České hotely získali prestížne ocenenia MICHELIN Key Hotels
    26. októbra 2025
    Plánujete výlet? Spojte Londýn s gurmánskym dobrodružstvom!
    24. októbra 2025
    Desatoro dubajského hotelového sveta, ktoré vás môže inšpirovať
    29. augusta 2025
    Hotelier Boris Gula: V Grécku má všetko svoj čas
    11. augusta 2025
    White Donkey Hotel****
    Trochu iná dovolenka. Luxusný únik na grécko-slovenský spôsob 
    25. júla 2025
  • O nás
Čítanie: Rozwitha Bieber: V hotelierstve som sa naučila pokore aj číslam
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Osobnosti > Čo ma posúva ako hoteliera > Rozwitha Bieber: V hotelierstve som sa naučila pokore aj číslam
Čo ma posúva ako hotelieraOsobnosti

Rozwitha Bieber: V hotelierstve som sa naučila pokore aj číslam

red.
red.
Uverejnené: 7. mája 2025
4 min. čítania
Zdieľať

V hotelierstve pôsobí už desiatky rokov a každá jej pracovná zastávka ju niekam posunula. Dnes Rozwitha Bieber na odborných kurzoch učí kolegov, ako správne balansovať medzi nákladmi a tržbami smerom k maximálnemu zisku, ktorý posúva podnikanie dopredu. Čo posúva vpred ju samotnú?

Moja hotelierska cesta sa začala v Hoteli Intercontinental v Berlíne. Nasledovalo Lipsko, Karlove Vary, Františkova a Mariánske Lázne – ešte počas štúdií. Každý z týchto hotelov ma niekam posunul. Prvú veľkú hotelovú skúsenosť som však zažila až v bratislavskom Holiday Inn, kde sa mi splnil sen. Začínala som na recepcii a postupne som sa posúvala ďalej.

Som vďačná aj za skúsenosť s menšími nesieťovými hotelmi, ktoré majú svoju špecifickú a srdečnú atmosféru, napríklad Wellness hotel Park v Piešťanoch. Sieťové hotely ma naučili disciplíne, ctižiadostivosti a vysokému pracovnému nasadeniu, bez ktorého nedosiahnete líderstvo na trhu s dôrazom na výsledok. Pôsobila som  v Crowne Plaza, v Hoteli Yasmin v Košiciach.

Asi najviac som sa posunula ako hotelierka počas pôsobenia v DoubleTree by Hilton. Získala som možnosť zúčastňovať sa medzinárodných konferenciách, napríklad v Dubaji, Frankfurte, Istanbule a prešla som viacerými špecializovanými školeniami  v rámci Hilton siete. Stretla som tam veľa inšpiratívnych ľudí. Silným zážitkom bolo pre mňa stretnutie s prezidentom Hiltonu Christopherom Nassettom.

S Chrisom Nassettom, President & CEO HILTON

Čo ma vždy posúvalo? Moja pracovitosť, ctižiadostivosť a ochota sa neustále učiť. V hotelierstve som sa naučila pokore – pochopila som, že nič nezvládnem sama a najdôležitejšia je práca v tíme. Bola som prísna, možno až tvrdá, ale vďaka tomu sme mali dobré výsledky. Keď sa dnes pozerám na fotografie z minulosti, vidím, že sme boli s tímom  v mnohých veciach nadčasoví.

Veľkým krokom vpred bola pre mňa aj moja vlastná reštaurácia – Divný Janko v centre Bratislavy. Gastro ma vždy lákalo, ale nikdy predtým som nemala priestor sa mu venovať naplno. Tu som sa naučila detailne vnímať náklady, toky financií najmä v reštauračnej časti, prácu s dodávateľmi. Pochopila som, že je dôležité vyberať si ľudí, ktorí vám musia emočne aj ľudsky sedieť – vtedy vytvoríte zážitok pre hostí. Sama som sa vo vlastnej reštaurácii posunula vpred. Nemám problém robiť čašníčku, ísť do veľkoobchodu na nákup, pracovať s dodávateľmi. Vo vlastnom biznise som sa presvedčila, že všetko treba dôkladne kontrolovať, pretože platí známe: dôveruj, ale preveruj.

Dnes sa venujem poradenstvu pre hotelových manažérov a majiteľov – zameriavam sa na náklady, tržby a zisk. Pretože práve zisk je to, čo dáva hotelu slobodu. Vediem kurzy, kde túto zručnosť učím ďalších kolegov. Okrem toho zastrešujem obchod pre významné hotely v zahraničí, kde odovzdávam svoje skúsenosti, no viem, že som ich získala vďaka tomu, že som nikdy neprestala pracovať. Ako sa hovorí – bez práce nie sú kvalitné koláče. (úsmev)

A kde vidím dnes príležitosť na posun? Možno, že staré hotelierstvo má stále čo ponúknuť mladým ľuďom, ktorí sa zameriavajú na rýchlosť. Ale stále platí, že na prvom mieste je starostlivosť o hosťa. Na to sa často zabúda.

Mohlo by sa vám páčiť

Tomáš Podhor: Čo ma posúva ako hoteliera
Nové výzvy si ma hľadajú samy
Katarína Lukáčová, Effective hotel management: Obchodná stratégia je v hoteli rovnako dôležitá ako ľudia
Škola pre život: Oddychové zóny a nové trendy vo vzdelávaní
Čím aktuálne žijeme: Lucia Melnová, event a front office manažérka, Liptovský Dvor****
OZNAČENÉ:Hiltonhotelierka
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Predchádzajúci článok Aká je vaša tohtoročná stratégia na dosiahnutie úspechu?
Nasledujúci článok Thermal Šírava Spa Resort – termálne srdce Zemplína
Nekomentované

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

- Inzercia-
Ad image

Najčítanejšie za posledných 7 dní

Eventy, súťaže, oceneniaGastro

Poznáme víťaza národného kola prestížnej súťaže Bocuse d’Or!

red.
red.
29. októbra 2025
Izraelskí hostia sa vracajú do slovenských hotelov
Premaľovať, prelepiť, odstrániť… Aj váš interiér si pýta UPDATE?
České hotely získali prestížne ocenenia MICHELIN Key Hotels
Plánujete výlet? Spojte Londýn s gurmánskym dobrodružstvom!

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta