Benefity podľa vlastného výberu, kariérny rast, cestovanie po hoteloch medzinárodnej hotelovej siete za zamestnanecké ceny či dokonca dočasné ubytovanie. To všetko v súčasnosti ponúkajú hotelieri svojim novým aj súčasným zamestnancom.
Počas pandémie opustilo toto odvetvie niekoľko tisíc zamestnancov, ktorí sa už nevrátili. V segmente gastra a hotelierstva podľa údajov Asociácie hotelov a reštaurácií Slovenska (AHRS) momentálne stále chýba približne dvetisíc zamestnancov. Vylepšiť imidž hotelierstva a zároveň prilákať nových ľudí chce hotelová skupina Best Hotel Properties, a.s. (BHP) novou kampaňou Staň sa hotelierom.
Rozvoj talentov aj zmysluplnosť práce
„Rozhodli sme sa kampaňou Staň sa hotelierom prilákať v postpandemickom období nových ľudí a tiež zlepšiť meno hotelierstva. Chceme prostredníctvom príbehov našich súčasných zamestnancov ukázať, aká pekná a zmysluplná môže byť práca v tomto odvetví,“ vysvetľuje Branislav Babík, predseda predstavenstva BHP. Dodáva, že práve BHP je silná a stabilná spoločnosť, ktorá svojich zamestnancov podporovala aj v ťažkých časoch pandémie.
Vítaní sú absolventi škôl, ale aj tí, ktorí si jednoducho hľadajú nové zamestnanie. „V kampani chceme záujemcom o prácu povedať, že ak majú chuť sa učiť, v hotelierstve môžu začať i bez akejkoľvek praxe. Vďaka nášmu programu rozvoja talentov, ktorý vedú profesionáli s bohatými skúsenosťami, môžu zažiť radosť z úspechu a z kariérneho rastu veľmi rýchlo,“ hovorí Ľubica Gubricová, HR riaditeľka Grand Hotela River Park a Sheraton Bratislava Hotel. Dodáva, že v hotelierstve je bežné začať ako čašník a postupne rokmi získavania skúseností sa prepracovať pokojne aj na pozíciu riaditeľa hotela.
Súčasťou kampane sú videá, v ktorých zamestnanci prezrádzajú, čo ich na práci v hotelierstve najviac baví.
Videá si môžete pozrieť tu: https://www.youtube.com/@stansahotelierom/videos
Informácie môžu záujemci o prácu získať na webstránke https://www.stansahotelierom.sk, na ktorej je aj jednoduchý formulár pre uchádzačov o prácu.
Kampaň zlepšuje imidž hotelierstva
Zámer kampane hodnotí pozitívne aj prezident AHRS, Marek Harbuľák: „Väčšina mladých ľudí získava svoje prvé pracovné skúsenosti práve v gastronómii a hotelierstve. Práca v medzinárodných hotelových spoločnostiach prináša navyše množstvo zážitkov, skúsenosti od profesionálov z rôznych kútov sveta ale aj príležitosti, vďaka ktorým dokážu naštartovať svoju profesionálnu kariéru.“
Okrem kariérneho postupu však prácu pre hotely skupiny BHP spríjemňujú aj ďalšie výhody. „Zamestnanci si môžu sami vybrať, aké výhody z benefitného programu budú využívať. Tento rok sme sa dokonca rozhodli zaviesť aj pomoc vo forme štartovacieho ubytovania na prvé tri mesiace, ktoré zabezpečíme uchádzačom nepochádzajúcim z miesta, kde budú vykonávať svoju prácu,“ dodáva Ľubica Gubricová. Prácu v hotelierstve spríjemňuje tiež možnosť cestovať do hotelov medzinárodnej hotelovej siete a ubytovať sa v nich za zamestnanecké ceny.
Do projektu Staň sa hotelierom sa v rámci skupiny BHP zapojili: bratislavské hotely Grand Hotel River Park, Sheraton Bratislava Hotel, Crowne Plaza Bratislava, košický hotel DoubleTree by Hilton a tiež prevádzkovateľ luxusných wellness ZION SPA LUXURY.
Zdroj: TS/ BHP