Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    Inšpirácia pre hotelierov. Ako premeniť lokalitu na zážitok
    7. novembra 2025
    České hotely získali prestížne ocenenia MICHELIN Key Hotels
    26. októbra 2025
    Kaskády zrejú ako víno. 20 rokov oslávili komorne
    10. októbra 2025
    Od vášne k histórii k silnému hráčovi v hospitality segmente
    5. augusta 2025
    Tohtoročné leto pri Domaši: Málo vody a veľa noviniek
    16. júla 2025
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Inšpirácia pre hotelierov. Ako premeniť lokalitu na zážitok
    7. novembra 2025
    Ktoré sú TOP slovenské hotely podľa World Travel Awards 2025?
    2. novembra 2025
    České hotely získali prestížne ocenenia MICHELIN Key Hotels
    26. októbra 2025
    Plánujete výlet? Spojte Londýn s gurmánskym dobrodružstvom!
    24. októbra 2025
    Desatoro dubajského hotelového sveta, ktoré vás môže inšpirovať
    29. augusta 2025
  • O nás
  • MarketplaceNOVÉ
Čítanie: Stratégia prielomu – efektívne vyjednávanie v 5 krokoch
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • MarketplaceNové
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Téma > Manažment > Stratégia prielomu – efektívne vyjednávanie v 5 krokoch
ManažmentPersonál/Osobný rozvoj

Stratégia prielomu – efektívne vyjednávanie v 5 krokoch

Peter Seemann
Peter Seemann
Uverejnené: 27. novembra 2023
9 min. čítania
Zdieľať

Efektívne vyjednávanie v 5 krokoch

1. krok: Nereagujte hneď

Prvým krokom na ceste k cieľu je pozorne sledovať a kontrolovať vlastné správanie. Namiesto aby ste reagovali na správanie a požiadavky vášho oponenta, obnovte svoju duševnú rovnováhu a sústreďte sa na to, čo chcete dosiahnuť. Prvá výzva preto znie: Nereagujte.

Pokiaľ vás čaká alebo vediete náročné vyjednávanie, potrebujete získať odstup, vziať rozum do hrsti a objektívne zhodnotiť situáciu.

Predstavte si, že sa rokovanie sa odohráva na javisku a vy sa na všetko dívate z balkóna hľadiska ako divák. „Balkón“ predstavuje metaforu pre mentálne oddelenie sa od priebehu rokovania. Z balkóna môžete v pokoji vyhodnotiť daný konflikt takmer rovnako dobre ako nezúčastnená tretia strana. Môžete konštruktívne uvažovať z pohľadu oboch strán a hľadať uspokojivé riešenia daného problému. Napríklad v Japonsku sa adeptom samurajského umenia dostávalo ponaučenie, aby sa na súpera pozerali rovnako ako na vzdialenú horu, tzv. pohľad z diaľky na veci, ktoré sú blízko.

Odísť na balkón znamená nezaťahovať do diania svoje prirodzené impulzy a emócie.

Zamyslite sa, čo chcete získať. Prvú vec, ktorú musíte na balkóne urobiť, je ujasniť si svoje záujmy. Konkrétne veci, ktoré chcete – termíny, podmienky vyjadrujú váš postoj. Za ním sa nachádzajú vaše záujmy, potreby, priania, obavy. Svoje záujmy poznáme položením otázky: „Čo chcem dosiahnuť?“, „Aké problémy sa snažím vyriešiť?“

  • Najjednoduchší spôsob, ako získať čas na premyslenie uprostred vyhroteného jednania, je odmlčať sa a nič nehovoriť. Nie nadarmo Thomas Jefferson povedal: „Ak ste rozčúlený počítajte do desať, než niečo poviete, ak ste veľmi rozčúlený, počítajte do sto.“
  • Vráťte konverzáciu späť. Odmlčať sa môžete iba na určitú dobu. Aby ste získali viac času na rozmyslenie, pokúste sa konverzáciu vrátiť späť. Spomaľte vývoj situácie tým, že sa vrátite k tomu, o čom už bola reč. Povedzte druhej strane: „Chcel by som sa uistiť, že som porozumel tomu, čo ste hovorili.“
  • Dajme tomu, že ste práve dokončili obchodné rokovanie a dohadujete sa so zákazníkom na znení zmluvy. Ten ale náhle povie: „Myslím, že sme sa dohodli nad očakávania dobre. Som pripravený pokračovať, pokiaľ nám poskytnete servisné služby zdarma. Čo vy na to? Dohodneme sa?“
  • Ak vás zahltí váš oponent informáciami, pretože dúfa, že tak zakryje pre vás nevýhodné veci obsiahnuté v jeho návrhu, neváhajte povedať: „Poskytli ste mi toľko informácií, že ich nemôžem tak rýchlo posúdiť. Preberme si to ešte raz.“ Alebo „Mohli by ste mi zopakovať, ako rôzne časti vášho plánu spolu súvisia? Nepostrehol som niektoré väzby.“ Ak požiadate vášho oponenta, aby podrobne vysvetlil, čo hovoril, ľahšie odhalíte nedostatky v jeho logike.
  • Tempo jednania môžete veľmi ľahko spomaliť tým, že si budete robiť poznámky. Ak si zapisujete, čo váš oponent hovorí, môžete bez problémov kedykoľvek povedať: „Mohli by ste zopakovať, čo ste naposledy povedali? Nestihol som si to zaznačiť.“ Ak si zaznamenávate priebeh jednania, získate nielen čas na rozmyslenie, ale súčasne dávate najavo, že vášho oponenta beriete vážne.
Predchádzajúca stránka123456Nasledujúca stránka

Mohlo by sa vám páčiť

Týmto vchodom prechádzajú najlepší zamestnanci na svete
Tringelty. Ako ich delíte?
Fungujete „pocitovo“? Je aj jednoduchšia cesta
Hotelová sexuálna výchova
Budujte svoj tím systematicky
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Autor:Peter Seemann
Peter Seemann je profesionálny kouč, mentor kouč a tréner koučov.
Predchádzajúci článok Včelí úľ s 2 000 kvapkami Svetlo noci vianočnej v Smoleniciach
Nasledujúci článok Výnimočné osobnosti sektoru prevzali ocenenia
Nekomentované

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

- Inzercia-
Ad image

Najčítanejšie za posledných 7 dní

OsobnostiRozhovory

Hotelierka roka 2024 Michaela Pospiš Grančičová: „Hotelierstvo musí mať človek v srdci.“

Zlatica Kramárová
Zlatica Kramárová
17. novembra 2025
Zimnú sezónu odštartoval Tatranský ľadový dóm na Hrebienku
Incoming na Slovensku. Zvýšime našu atraktívnosť pre zahraničie?
Poznáme víťaza prestížnej ankety HOTELIER ROKA 2024
Norbert Frank a jeho gastronomická fabrika

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta