Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    TRI dekády nitrianskej ikony. Hotel Zlatý Kľúčik oslávil 30. narodeniny 
    2. júna 2025
    Juraj Marko: Bratislavu čaká výrazný nárast ubytovacích kapacít
    12. mája 2025
    Thermal Šírava Spa Resort – termálne srdce Zemplína
    9. mája 2025
    V hoteli na brehu Štrbského plesa privítajú jar aj nové tváre
    24. apríla 2025
    Swissôtel Damian Jasna
    Swissôtel Damian Jasna prináša na Slovensko švajčiarsku pohostinnosť
    27. marca 2025
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Južné Čechy. Láska na prvý pohľad, ktorá zostane navždy
    30. mája 2025
    Ženy menia pravidlá turizmu: dámske jazdy aj sólo výlety
    14. mája 2025
    Svetová výstava v Osake: Akú má návštevnosť slovenská expozícia?
    3. mája 2025
    SVETOVÁ VÝSTAVA V JAPONSKU: Slovenskí vinári sa úspešne odprezentovali
    30. apríla 2025
    EXPO 2025: Slovenská expozícia v Osake otvorila svoje brány
    14. apríla 2025
  • O nás
Čítanie: Stratégia prielomu – efektívne vyjednávanie v 5 krokoch
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Téma > Manažment > Stratégia prielomu – efektívne vyjednávanie v 5 krokoch
ManažmentPersonál/Osobný rozvoj

Stratégia prielomu – efektívne vyjednávanie v 5 krokoch

Peter Seemann
Peter Seemann
Uverejnené: 27. novembra 2023
9 min. čítania
Zdieľať

Efektívne vyjednávanie v 5 krokoch

1. krok: Nereagujte hneď

Prvým krokom na ceste k cieľu je pozorne sledovať a kontrolovať vlastné správanie. Namiesto aby ste reagovali na správanie a požiadavky vášho oponenta, obnovte svoju duševnú rovnováhu a sústreďte sa na to, čo chcete dosiahnuť. Prvá výzva preto znie: Nereagujte.

Pokiaľ vás čaká alebo vediete náročné vyjednávanie, potrebujete získať odstup, vziať rozum do hrsti a objektívne zhodnotiť situáciu.

- Inzercia-
Ad image

Predstavte si, že sa rokovanie sa odohráva na javisku a vy sa na všetko dívate z balkóna hľadiska ako divák. „Balkón“ predstavuje metaforu pre mentálne oddelenie sa od priebehu rokovania. Z balkóna môžete v pokoji vyhodnotiť daný konflikt takmer rovnako dobre ako nezúčastnená tretia strana. Môžete konštruktívne uvažovať z pohľadu oboch strán a hľadať uspokojivé riešenia daného problému. Napríklad v Japonsku sa adeptom samurajského umenia dostávalo ponaučenie, aby sa na súpera pozerali rovnako ako na vzdialenú horu, tzv. pohľad z diaľky na veci, ktoré sú blízko.

Odísť na balkón znamená nezaťahovať do diania svoje prirodzené impulzy a emócie.

Zamyslite sa, čo chcete získať. Prvú vec, ktorú musíte na balkóne urobiť, je ujasniť si svoje záujmy. Konkrétne veci, ktoré chcete – termíny, podmienky vyjadrujú váš postoj. Za ním sa nachádzajú vaše záujmy, potreby, priania, obavy. Svoje záujmy poznáme položením otázky: „Čo chcem dosiahnuť?“, „Aké problémy sa snažím vyriešiť?“

- Inzercia -
Ad image
  • Najjednoduchší spôsob, ako získať čas na premyslenie uprostred vyhroteného jednania, je odmlčať sa a nič nehovoriť. Nie nadarmo Thomas Jefferson povedal: „Ak ste rozčúlený počítajte do desať, než niečo poviete, ak ste veľmi rozčúlený, počítajte do sto.“
  • Vráťte konverzáciu späť. Odmlčať sa môžete iba na určitú dobu. Aby ste získali viac času na rozmyslenie, pokúste sa konverzáciu vrátiť späť. Spomaľte vývoj situácie tým, že sa vrátite k tomu, o čom už bola reč. Povedzte druhej strane: „Chcel by som sa uistiť, že som porozumel tomu, čo ste hovorili.“
  • Dajme tomu, že ste práve dokončili obchodné rokovanie a dohadujete sa so zákazníkom na znení zmluvy. Ten ale náhle povie: „Myslím, že sme sa dohodli nad očakávania dobre. Som pripravený pokračovať, pokiaľ nám poskytnete servisné služby zdarma. Čo vy na to? Dohodneme sa?“
  • Ak vás zahltí váš oponent informáciami, pretože dúfa, že tak zakryje pre vás nevýhodné veci obsiahnuté v jeho návrhu, neváhajte povedať: „Poskytli ste mi toľko informácií, že ich nemôžem tak rýchlo posúdiť. Preberme si to ešte raz.“ Alebo „Mohli by ste mi zopakovať, ako rôzne časti vášho plánu spolu súvisia? Nepostrehol som niektoré väzby.“ Ak požiadate vášho oponenta, aby podrobne vysvetlil, čo hovoril, ľahšie odhalíte nedostatky v jeho logike.
  • Tempo jednania môžete veľmi ľahko spomaliť tým, že si budete robiť poznámky. Ak si zapisujete, čo váš oponent hovorí, môžete bez problémov kedykoľvek povedať: „Mohli by ste zopakovať, čo ste naposledy povedali? Nestihol som si to zaznačiť.“ Ak si zaznamenávate priebeh jednania, získate nielen čas na rozmyslenie, ale súčasne dávate najavo, že vášho oponenta beriete vážne.
Predchádzajúca stránka123456Nasledujúca stránka

Mohlo by sa vám páčiť

Čo robiť, keď sa šéf zblázni?
Čo sa deje „za oponou“
Pochvala a ocenenie sú zadarmo. Nemusíte nimi šetriť
Všetky parametre hotela viete ovplyvniť revenue manažmentom
Je váš šéf toxický? Máte dve možnosti…
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Autor:Peter Seemann
Peter Seemann je profesionálny kouč, mentor kouč a tréner koučov.
Predchádzajúci článok Včelí úľ s 2 000 kvapkami Svetlo noci vianočnej v Smoleniciach
Nasledujúci článok Výnimočné osobnosti sektoru prevzali ocenenia
Nekomentované

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

Najčítanejšie za posldných 7 dní

DodávateliaInteriér/Exteriér

Dizajnové trendy: 10 dôvodov pre zelenú stenu v hoteli

Advertoriál
Advertoriál
4. júna 2025
Longevity: Hotel ako oáza zdravia a vitality
TRI dekády nitrianskej ikony. Hotel Zlatý Kľúčik oslávil 30. narodeniny 
Uspejú hotelieri v hromadnej žalobe proti Booking.com ?
Pribudla nová letecká linka Bratislava – Tel Aviv
- Inzercia-
Ad image

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta