Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    Od vášne k histórii k silnému hráčovi v hospitality segmente
    5. augusta 2025
    Tohtoročné leto pri Domaši: Málo vody a veľa noviniek
    16. júla 2025
    Čím aktuálne žijeme: Lucia Melnová, event a front office manažérka, Liptovský Dvor****
    14. júla 2025
    Château Gbeľany: Záverečné skúšky, ktoré spájali generácie
    11. júla 2025
    Dáma v červenom. Lady in Red oslavuje 15 rokov
    7. júla 2025
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Hotelier Boris Gula: V Grécku má všetko svoj čas
    11. augusta 2025
    White Donkey Hotel****
    Trochu iná dovolenka. Luxusný únik na grécko-slovenský spôsob 
    25. júla 2025
    Obľúbené Chorvátsko ponúka 13 reštaurácií s hviezdami Michelin
    10. júla 2025
    Južné Čechy. Láska na prvý pohľad, ktorá zostane navždy
    30. mája 2025
    Ženy menia pravidlá turizmu: dámske jazdy aj sólo výlety
    14. mája 2025
  • O nás
Čítanie: Trh s rastlinnými alternatívami rastie aj napriek krízam
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Gastro > Trendy > Trh s rastlinnými alternatívami rastie aj napriek krízam
GastroTrendy

Trh s rastlinnými alternatívami rastie aj napriek krízam

red.
red.
Uverejnené: 13. novembra 2023
4 min. čítania
Zdieľať

Hodnota nákupov ročne cez 40 miliónov eur

Hodnota nákupov rastlinných alternatív a tofu v slovenských domácnostiach dlhodobo rastie a v roku 2022 dosiahla 40,4 miliónov eur. Napriek prebiehajúcim krízam hodnota nákupov týchto produktov rástla aj v uplynulom roku 2022. Rástla však pomalšie (8,7 %) oproti rokom 2021 a 2020, kedy tento rast dosahoval približnú úroveň 20 %. Najväčšiu časť hodnoty nákupov (domácností) rastlinných alternatív, mali na Slovensku rastlinné alternatívy mlieka (7,3 %). Rastlinné alternatívy mäsa a mäsových produktov spolu s tofu predstavovali 3,5 % z hodnoty nákupov kategórie mäsa a mäsových produktov živočíšneho pôvodu.

Príležitosť pre výrobcov

Zistenia vychádzajú z výsledkov prieskumu, ktorý pre Jem pre Zem realizovala agentúra Focus. Prieskum prebiehal na reprezentatívnej vzorke ľudí vo veku od 18 rokov, ako aj z dát od spoločnosti GfK zbieraných metódou spotrebiteľského panelu reprezentatívneho pre slovenské domácnosti, ktoré vedú osoby staršie ako 16 rokov. Správa tiež poukazuje na to, že význam a zastúpenie rastlinných potravinových produktov bude hrať v budúcnosti oveľa významnejšiu úlohu. „Trh s rastlinnými alternatívami rýchlo rastie, no stále predstavuje relatívne malú časť v porovnaní s ich náprotivkami živočíšneho pôvodu. To vytvára veľmi zaujímavé okno príležitostí pre výrobcov a predajcov potravín na to, aby včas naskočili na tento trend. Už aj na Slovensku stále viac tradičných výrobcov potravín chápe výhodnosť vstúpiť do tejto kategórie,“ komentuje výsledky správy Marian Milec z Jem pre Zem. Správa tiež informuje o tom, ktorí ľudia majú najväčší záujem znižovať konzumáciu produktov živočíšneho pôvodu, či kupovať ich rastlinné alternatívy.

- Inzercia-
Ad image

Celé znenie správy nájdete TU

Predchádzajúca stránka12

Mohlo by sa vám páčiť

Mirror Hospitality Expo 2023
Varíme sezónne. Ako chutí jar?
Novinky o DPH na gastro služby: Čo pre sektor znamenajú tri rôzne sadzby od 1. januára 2025?
Mak – malé zrnká s veľkým účinkom
Stravou k zdraviu
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Predchádzajúci článok Zima na Liptove bude výhodnejšia
Nasledujúci článok Čo dnes znamená byť lídrom
Nekomentované

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

- Inzercia-
Ad image

Najčítanejšie za posledných 7 dní

Gastro

Leto na tanieri je karnevalom chutí, farieb a vôní

Vlado Morochovič
Vlado Morochovič
15. augusta 2025
Kempovanie zažíva na Slovensku boom
Hotelier Boris Gula: V Grécku má všetko svoj čas
Novinka v Nízkych Tatrách – turistika so sprievodcom
Hotelieri hodnotia prvú polovicu leta 2025
- Inzercia-
Ad image

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta