Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    Inšpirácia pre hotelierov. Ako premeniť lokalitu na zážitok
    7. novembra 2025
    České hotely získali prestížne ocenenia MICHELIN Key Hotels
    26. októbra 2025
    Kaskády zrejú ako víno. 20 rokov oslávili komorne
    10. októbra 2025
    Od vášne k histórii k silnému hráčovi v hospitality segmente
    5. augusta 2025
    Tohtoročné leto pri Domaši: Málo vody a veľa noviniek
    16. júla 2025
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Inšpirácia pre hotelierov. Ako premeniť lokalitu na zážitok
    7. novembra 2025
    Ktoré sú TOP slovenské hotely podľa World Travel Awards 2025?
    2. novembra 2025
    České hotely získali prestížne ocenenia MICHELIN Key Hotels
    26. októbra 2025
    Plánujete výlet? Spojte Londýn s gurmánskym dobrodružstvom!
    24. októbra 2025
    Desatoro dubajského hotelového sveta, ktoré vás môže inšpirovať
    29. augusta 2025
  • O nás
  • MarketplaceNOVÉ
Čítanie: Efektívna porada. Vyhnite sa chybám na mítingoch
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • MarketplaceNové
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Téma > Manažment > Efektívna porada. Vyhnite sa chybám na mítingoch
Manažment

Efektívna porada. Vyhnite sa chybám na mítingoch

Peter Seemann
Peter Seemann
Uverejnené: 19. novembra 2025
5 min. čítania
Zdieľať

Inšpiratívna a konštruktívna porada

Inšpiratívna porada predstavuje techniku koučovacieho prístupu k vedeniu porád, keď kolektív pomáha riešiť problém jednotlivcovi.

  • Moja téma je XX (riešiteľ).
  • Otázky na zdroje (moderátor) – Kedy ti XX funguje?
  • Tvoja najlepšia skúsenosť s XX?
  • Otázky na objasnenie (členovia tímu)
  • Inšpirácie (členovia hovoria najlepšie osvedčené postupy (best practices), riešiteľ len počúva)
  • Sumár (riešiteľ povie, čo si berie).
  • Čo teda urobíš? (moderátor).
  • A čo si berú ostatní.

Konštruktívny prvok porady je napríklad odovzdanie programu včas pred poradou, aby sme sa na ňu mohli pripraviť. Buďte smelí, navrhnite zrušenie alebo zvolanie porady, ak bude existovať dôvod.

Otvorte poradu jasným vymedzením problému, definujte jej ciele. Vymenujte časomerača, ktorý upozorní, že sa blíži koniec alebo že sa porada už oficiálne skončila. Stanovte priority. Pred záverom schôdze požiadajte o pomoc: „Čo musím splniť do budúcej porady ja a čo splnia ostatní?“

Pri každom stretnutí musí byť jasné, kto poradu vedie. Je praktické, ak moderátorom porady nie je sám šéf, lebo sa môže sústrediť na obsah, a účastníci ho nevnímajú ako jediného nositeľa správnych riešení. Mnohí manažéri nedokážu riadiť poradu, nemajú stanovený cieľ, ani štýl rozhodovania. Pripúšťajú odbočovanie od témy, nechávajú sa vyviesť z konceptu, spôsobujú zmätok, menia body programu, často nedodržia časový harmonogram.

Oddeľte fakty od emocionálnych vplyvov. Taktne ich formulujte tak, aby skupina mohla dospieť ku konsenzu ohľadne ďalšieho postupu.

Tipy a návody, ako viesť poradu

Steven Rogelberger nedávno vydal knihu Prekvapivá veda o mítingoch (angl. originál: The Surprising Science of Meetings). Nájdete v nej veľa skvelých návodov a tipov, ako viesť poradu. Tu sú tipy, ktoré sme vybrali pre vás:

Nepodceňujte privítanie ľudí na poradu, výber priestoru porady, malé občerstvenie, prípadne hudbu. Ľudia majú pocit, že ich porady ťahajú od „skutočnej práce“. Preto ak chcete, aby na vašej porade boli naplno prítomní a zapojení, musia pocítiť, že sú mimo svojho pracovného stola.

Skracujte dĺžku porady. Väčšina z nás je nastavená organizovať hodinové porady. Ak ste organizátorom porady, zamyslite sa, koľko času skutočne na vyriešenie témy potrebujete. Namiesto 30 minút pozvite ľudí na 20. Namiesto 60 minút vyskúšajte 40-minútovú poradu. Diktujte tempo porady a nebojte sa vytvárať na pozvaných jemný tlak. Stres v malých množstvách neškodí a zvyšuje výkon.

Premyslite si štruktúru porady a poradie bodov. Výskum ukazuje, že bodom, ktoré sú na porade skôr, sa dostáva neproporcionálne veľa času aj pozornosti od účastníkov porady. Prioritné body porady diskutujte v jej prvej polovici.

Ak do porady navrhujú témy aj vaši zamestnanci, nedávajte ich na záver. Ak s niečím za vami prišli a vy si to necháte na záver, vysielate signál, že ich témy sú najmenej podstatným bodom porady.

Autor je profesionálny certifikovaný kouč, ICF mentor kouč a terapeut www.scan.sk

Predchádzajúca stránka12

Mohlo by sa vám páčiť

Hotelierstvo a soft skills
Stratégia prielomu – efektívne vyjednávanie v 5 krokoch
Láskavý feedback prináša zmenu, tvrdá kritika protiútok
7 jednoduchých krokov k motivujúcej spätnej väzbe
Lukáš Špilák, Palace Art Hotel Pezinok: Túžil robiť raňajkového čašníka, dnes riadi luxusný hotel
OZNAČENÉ:hotelový manažérmanažérpersonálTím
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Autor:Peter Seemann
Peter Seemann je profesionálny kouč, mentor kouč a tréner koučov.
Predchádzajúci článok Hotelierka roka 2024 Michaela Pospiš Grančičová: „Hotelierstvo musí mať človek v srdci.“
Nekomentované

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

- Inzercia-
Ad image

Najčítanejšie za posledných 7 dní

Manažment

Efektívna porada. Vyhnite sa chybám na mítingoch

Peter Seemann
Peter Seemann
19. novembra 2025
Hotelierka roka 2024 Michaela Pospiš Grančičová: „Hotelierstvo musí mať človek v srdci.“
Zimnú sezónu odštartoval Tatranský ľadový dóm na Hrebienku
Incoming na Slovensku. Zvýšime našu atraktívnosť pre zahraničie?
Poznáme víťaza prestížnej ankety HOTELIER ROKA 2024

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta