Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    České hotely získali prestížne ocenenia MICHELIN Key Hotels
    19. októbra 2025
    Kaskády zrejú ako víno. 20 rokov oslávili komorne
    10. októbra 2025
    Od vášne k histórii k silnému hráčovi v hospitality segmente
    5. augusta 2025
    Tohtoročné leto pri Domaši: Málo vody a veľa noviniek
    16. júla 2025
    Čím aktuálne žijeme: Lucia Melnová, event a front office manažérka, Liptovský Dvor****
    14. júla 2025
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Plánujete výlet? Spojte Londýn s gurmánskym dobrodružstvom!
    24. októbra 2025
    České hotely získali prestížne ocenenia MICHELIN Key Hotels
    19. októbra 2025
    Desatoro dubajského hotelového sveta, ktoré vás môže inšpirovať
    29. augusta 2025
    Hotelier Boris Gula: V Grécku má všetko svoj čas
    11. augusta 2025
    White Donkey Hotel****
    Trochu iná dovolenka. Luxusný únik na grécko-slovenský spôsob 
    25. júla 2025
  • O nás
Čítanie: 3 kreatívne tipy ako získať nových ľudí
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Téma > Personál/Osobný rozvoj > 3 kreatívne tipy ako získať nových ľudí
Personál/Osobný rozvoj

3 kreatívne tipy ako získať nových ľudí

Simoneta Vargová
Simoneta Vargová
Uverejnené: 6. marca 2025
8 min. čítania
Zdieľať

V branži chýbajú tisícky zamestnancov. Štandardné formy náboru dnes zjavne nefungujú. Víťazí ten, kto sa rýchlo zorientoval, je vynachádzavejší a originálnejší. Prinášame vám tipy na tri kreatívne stratégie, ktoré vám pomôžu „predať sa“ na trhu práce.

1. Open Day v krásnom prostredí

Ľudia, s ktorými sa vám v hoteli dobre pracuje, majú svojich kamarátov. Tí sú podobní ako oni, lebo väčšinou sa priatelíme s ľuďmi, ktorí sú nám podobní a zdieľame s nimi rovnaké hodnoty. Hotely v zahraničí raz za čas zorganizujú celodennú párty, akýsi Deň otvorených dverí, na ktorý si môžu zamestnanci zobrať jedného priateľa.

Zažijú tam príjemnú atmosféru, krásny hotel a chutné jedlo, o čom hovoria ďalej. Príde riaditeľ a HR manažér, hodnotia úspechy, chvália ich. V prípade vzbudeného záujmu človeka zavolajú na pohovor, alebo aj nie, ak sú už rozhodnutí, že majú o neho záujem. Vidíme aké má držanie tela, ako vystupuje, zistíme jeho talenty, schopnosti a prípadne ho nasmerujeme na konkrétny úsek hotela. Ak nový človek vydrží skúšobnú dobu, môže za neho zamestnanec, ktorý ho priviedol, dostať odmenu. Referal program je veľmi dôležitý.

2. Intenzívna spolupráca s hotelovými školami

Cieľom hotelových škôl je vychovávať zamestnancov pre cestovný ruch a špeciálne pre slovenský trh. Malo by to byť štandardné a samozrejmé, lebo nedáva zmysel, aby deti, ktoré študovali hotelovú školu, išli pracovať do celkom inej branže, alebo do zahraničia. Prirodzeným cieľom odborných škôl je zabezpečiť domáci pracovný trh. Čo môžeme urobiť pre to, aby táto spolupráca fungovala?

Účinnou formou sú odborné platformy, kde sa stretnú hotelieri so školami, prípadne aj so zástupcami regionálnych združení cestovného ruchu. Predstavitelia hotela navštívia hotelovú školu alebo strednú školu zameranú na služby a prezentujú sa študentom ako potenciálny zamestnávateľ, s tým, že sa orientujú na Employee Experience a nielen na hosťa.

Ďalšou formou môže byť tzv. Hospitality Fair, ktorý sa odohráva vo väčších priestoroch formou stánkov jednotlivých hotelov alebo hotelových skupín s programom, ktorý zaujme nielen študentov, ale aj rodičov. Návštevníci dostanú program a vyberú si, čo ich zaujíma. Prídu do stánku, kde nájdu krásne materiály o hoteli, ale zasa – nie je to len o materiáloch. Hotelier musí vedieť povedať mladým ľuďom, čo im ponúkajú, čo sa tu naučia a aké majú ďalšie možnosti rozvoja, nadchnúť ich. Pozvite ľudí aj z iných stredných škôl, aby prišli aj s rodičmi, lebo tí ich ešte v tomto veku ovplyvňujú a ukážte im možnosti práce vo vašom hoteli. 

3. Zviditeľnenie sa v rôznych médiách

Dajte o sebe vedieť v médiách pre rôzne cieľové skupiny. Môžete napríklad osloviť človeka, ktorému by nenapadlo, že v hoteloch zamestnávajú aj ľudí mimo branže.

Skúste sa dostať do rádia v raňajších časoch, keď ľudia cestujú do práce a v aute počúvajú rádio. Rovnako zaujímavé sú raňajšie televízne programy, ktoré sledujú mamičky na materskej dovolenke, babičky. Hovorme o tom, čo ponúkame, prečo je u nás skvelé pracovať. Ľudia majú dnes k dispozícii množstvo informácií, jeden krátky spot sa rýchlo stratí.

Šírte o sebe informácie na sociálnych médiách, čo všetko u vás zamestnanec dostane a prečo je super u vás pracovať. Svet hotelov je atraktívny a ľudia naň reagujú – či už sú to nejaké úžasné jedlá, nové tipy, skvelé wellness centrá. Napíšme, že hľadáme niekoho do tímu, kto sa bude starať o tieto skvelé produkty, kohokoľvek, kto má vzťah k ľuďom a je otvorený práci v reštaurácii, nemusí mať na to vzdelanie, že berieme ľudí aj z iných stredných škôl. Pozvime ich aj s rodičmi, lebo tí ich ešte v tomto veku ovplyvňujú. Ľudia z iných odborov môžu byť skvelými kandidátmi. Osobnostné vlastnosti a postoj sú kľúčové, všetky technické zručnosti sa dajú naučiť.

Dovoľte mi podeliť sa o osobnú skúsenosť. Kedysi dávno sme mali v bývalom hoteli Forum v Bratislave ľudí, ktorí roky dochádzali každý deň vlakom hodinu z Trnavy, z Nového Mesta nad Váhom. Prečo? Lebo si dobre zarobili, robili v krásnom prostredí, v luxusnom hoteli.

Opäť je to o brande.

12Nasledujúca stránka

Mohlo by sa vám páčiť

Každý deň môže byť úžasný. Vyskúšajte pozitívne ranné rituály
Smart kuchyňa bez odpadu. Budúcnosť, či utópia?
Vzťahy na pracovisku sú vizitkou manažéra
Čo robiť, keď sa šéf zblázni?
Nájde si LEAN – štíhle riadenie, cestu do hotelovej sféry?
OZNAČENÉ:HRManažmentpersonál
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Autor:Simoneta Vargová
Hotelová aj životná cesta Simony viedla z Bratislavy cez Prahu na Blízky Východ. Tam vzdelávala personál v rôznych krajinách, aby sa napokon usadila v kozmopolitnom Dubaji. Odtiaľ nám prináša inšpirácie a skúsenosti z atraktívnej destinácie s prepracovaným hotelovým sektorom. Špecializuje na kvalitu hotelových služieb a vzdelávanie hotelových lídrov.
Predchádzajúci článok Innovative Hotel Management 2025: Ako technológie a AI menia hotelierstvo?
Nasledujúci článok Zábava na snehu pokračuje! Na ľadovci lyžujete do mája
Nekomentované

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

- Inzercia-
Ad image

Najčítanejšie za posledných 7 dní

GastroKonceptyZo sveta

Plánujete výlet? Spojte Londýn s gurmánskym dobrodružstvom!

Anna Gocoliaková
Anna Gocoliaková
24. októbra 2025
METRO prináša už 25 rokov všetko pre hotely a reštaurácie pod jednou strechou
Izraelskí touroperátori objavujú Slovensko ako bezpečnú a atraktívnu destináciu
České hotely získali prestížne ocenenia MICHELIN Key Hotels
Letisko Košice zaznamenalo najúspešnejší september vo svojej histórii

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta