Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    Hotelieri predstavili študentom udržateľnosť v hotelierstve
    27. novembra 2025
    Inšpirácia pre hotelierov. Ako premeniť lokalitu na zážitok
    7. novembra 2025
    České hotely získali prestížne ocenenia MICHELIN Key Hotels
    26. októbra 2025
    Kaskády zrejú ako víno. 20 rokov oslávili komorne
    10. októbra 2025
    Od vášne k histórii k silnému hráčovi v hospitality segmente
    5. augusta 2025
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Vianoce v Dubaji – otvorená náruč rozmanitosti
    4. decembra 2025
    Ciel Dubai Marina: Najvyšší hotel sveta otvoril svoje brány
    28. novembra 2025
    Inšpirácia pre hotelierov. Ako premeniť lokalitu na zážitok
    7. novembra 2025
    Ktoré sú TOP slovenské hotely podľa World Travel Awards 2025?
    2. novembra 2025
    České hotely získali prestížne ocenenia MICHELIN Key Hotels
    26. októbra 2025
  • O nás
  • HOTEL MarketplaceNOVÉ
Čítanie: Efektívne hotelierstvo
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • HOTEL MarketplaceNové
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Téma > Ekonomika > Efektívne hotelierstvo
EkonomikaManažment

Efektívne hotelierstvo

Iveta Pupišová
Iveta Pupišová
Uverejnené: 2. novembra 2023
5 min. čítania
Zdieľať

Čo vám napadne, keď počujete toto slovné spojenie? Pre každého znamená efektivita niečo iné. Pre manažérov dostatok výkonného personálu, pre zamestnanca dobre zaplatenú prácu a pre majiteľa ziskovosť podniku a rýchlu návratnosť investovaného kapitálu.

Využitie potenciálu produktu, spokojnosť hostí, personálu, majiteľov

Efektivita sa začína niekde na začiatku pri zrode myšlienky vlastniť ubytovacie a reštauračné zariadenie. Závisí to od viacerých faktorov. Dosť často si potenciálni majitelia – podnikatelia, myslia, že prevádzkovať hotel alebo reštauráciu je jednoduché a môže to robiť každý. Pri rozhodnutí, či ide o stavbu, kúpu, alebo prenájom, si často myslia, že si vystačia so svojimi znalosťami, bez praxe, odbornej pomoci, lebo majú vyštudovanú ekonómiu a cestovali po svete, videli dosť hotelov a jedli v mnohých reštauráciách.

Odborník už v tejto fáze vie, čo a aké kroky musí urobiť. Vymyslieť koncept, ktorý bude naplniteľný. Swot analýzu, kto bude jeho klientela, zistiť, kto je jeho konkurencia a minimálne plán na tri roky, kde sa bude rátať s tým, ako budeme potrebovať podnik dotovať, kým si získa svoju klientelu a meno. Tiež aké sú jeho očakávania v návratnosti investície.

Mnoho majiteľov zabúda na preopeningovú fázu. Aby bola hotelová prevádzka efektívna, preopening je potrebný minimálne rok až dva pred otvorením, samozrejme, pri profesionálnom vedení a správnom postupe.

Obchod – marketing – revenue management

K efektivite prispieva aj stanovenie dobrej obchodnej a marketingovej stratégie.

Predaj produktu je kľúčový pre každé ubytovacie zariadenie a vyžaduje si schopných pracovníkov a neustále napredovanie.

Zdieľanie informácií s personálom hotela, aby rozumel danej problematike a tiež sa podieľal na predaji kvalitným zákazníckym servisom a hostia sa tam radi vracali.

Digitálny marketing, práca na sociálnych sieťach a budovanie klientely idú ruka v ruke s obchodom.

Revenue management, alebo správny predaj produktu v správnom čase, správnemu klientovi, je dôležitou súčasťou úspechu fungovania každého ubytovacieho zariadenia.

12Nasledujúca stránka

Mohlo by sa vám páčiť

Ako viac zarobiť a elegantne ušetriť
Všetky parametre hotela viete ovplyvniť revenue manažmentom
Čo robiť, keď sa šéf zblázni?
Mentoring v segmente hospitality
Rozšíria sa rekreačné poukazy aj na služby v cestovnom ruchu?
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Autor:Iveta Pupišová
Za nefungujúcimi procesmi často nachádza nefungujúce vzťahy, preto pre Hoteliera už roky píše o vzťahoch medzi zamestnancami, oddeleniami, majiteľmi a riaditeľmi, zamestnancami a klientmi. Nekompromisne a bez príkras poodhaľuje hotelový život „za oponou” do takej miery, že sa v článkoch nájde nejeden hotelier. Vo svojej Akadémii hoteliera je špecialistkou na tréning a mentoring hotelového personálu a mystery shopping.
Predchádzajúci článok Legálne komerčné vysielanie pre hotely a autorský zákon
Nasledujúci článok Jesenná konferencia hotelierov
Nekomentované

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

- Inzercia-
Ad image

Najčítanejšie za posledných 7 dní

DodávateliaHotelReštaurácia

Od nákupov k partnerstvu: Cesta potravín v Čataji do siete Môj obchod

PR
PR
5. decembra 2025
Do rozvoja horských stredísk investovali pred sezónou milióny eur
Vianoce v Dubaji – otvorená náruč rozmanitosti
Spätná väzba. Ako pomáhať ľuďom zlepšovať sa bez toho, aby sme ich urážali?
Najväčšie lyžiarske stredisko na Slovensku Jasná otvorilo svoje brány

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta