Občas manažérovi udrie sláva do hlavy
V takomto prostredí sa pracuje veľmi zle. Nafúkaný šéfko chodí ako páv po hoteli a väčšinou ani nevie, ako sa k tej pozícii dostal. Evidentne nepochopil, kto je v hoteli na prvom mieste. Rešpekt si vynucuje, lebo prirodzený si nikdy nezíska. Samozrejme, vidí to aj hosť. Z prevádzok šéfa typu „riaditeľ zemegule“ odchádza najviac personálu.
Rasizmus v našich zariadeniach
Opäť je to úloha manažéra, majiteľa – aký je ich prístup, tak sa správajú aj zamestnanci. V jednom hoteli pracovala Rómka ako hotelová gazdiná. Bola to veľmi šikovná a milá pani, všetko vždy bolo tip- top. Jedného dňa prišli dve dámy, dali si zavolať majiteľa a vraj si neželajú, aby im „cigánka“ upratovala izbu. Vraj ak ona bude pracovať v hoteli, viac neprídu. Majiteľ im povedal, že je to na nich, nech sa rozhodnú, ako chcú, ale ona v hoteli ostane, lebo je to výborná pracovníčka. Ak hotel zamestná ľudí inej farby pleti, tiež tým niečo komunikuje. Nerobí rozdiely podľa pleti, ale zamestnáva ľudí bez predsudkov podľa ich schopností.
Na vysokých školách sa už začína vyučovať odbor happiness management. Firmy, ktorým záleží na svojich ľuďoch, sú zacielené na to, aby ich zamestnanci boli spokojní. SPOKOJNÝ ZAMESTNANEC = SPOKOJNÝ HOSŤ. Zamestnanec je ten, ktorý vytvára hodnoty. Alebo je to len „nejaký“ čašník, „nejaká“ recepčná a „nejaká“ upratovačka? Ako k ľuďom pristupujete, tak sa správajú. K firemnej kultúre patrí aj PR hotela, ktoré vytvára zamestnanec. Ten má byť na svoj podnik pyšný a rád v ňom pracuje. A manažér mu musí byť príkladom.