Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    Juraj Marko: Bratislavu čaká výrazný nárast ubytovacích kapacít
    12. mája 2025
    Thermal Šírava Spa Resort – termálne srdce Zemplína
    9. mája 2025
    V hoteli na brehu Štrbského plesa privítajú jar aj nové tváre
    24. apríla 2025
    Swissôtel Damian Jasna
    Swissôtel Damian Jasna prináša na Slovensko švajčiarsku pohostinnosť
    27. marca 2025
    Hotel ACADEMIA
    Hotel ACADEMIA: Ikona Tatier, ktorá spája vedu, pohodlie a harmóniu s prírodou
    13. marca 2025
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Svetová výstava v Osake: Akú má návštevnosť slovenská expozícia?
    3. mája 2025
    SVETOVÁ VÝSTAVA V JAPONSKU: Slovenskí vinári sa úspešne odprezentovali
    30. apríla 2025
    EXPO 2025: Slovenská expozícia v Osake otvorila svoje brány
    14. apríla 2025
    Zábava na snehu pokračuje! Na ľadovci lyžujete do mája
    9. marca 2025
    Top 10 hotel openings 2025
    9. februára 2025
  • O nás
Čítanie: Emocionálna inteligencia a hotelierstvo
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Komentáre > Emocionálna inteligencia a hotelierstvo
Komentáre

Emocionálna inteligencia a hotelierstvo

Simoneta Vargová
Simoneta Vargová
Uverejnené: 17. júla 2023
2 min. čítania
Zdieľať

Schopnosť rozpoznať, porozumieť a regulovať svoje vlastné emócie, ako aj emócie iných je v hotelierstve esenciálna. Emocionálna inteligencia vám pomôže byť profesionálnym.

Hotelierstvo a horeca biznis celkovo sa zameriavajú na ľudí. Vyžadujú neustálu komunikáciu s hosťami. Úspech tohto biznisu závisí od toho, ako dobre s nimi dokážu zamestnanci nadviazať kontakt a vytvoriť im nezabudnuteľné zážitky. Práve tu má emocionálna inteligencia svoje pevné miesto.

- Inzercia-
Ad image

Emocionálna inteligencia je schopnosť rozpoznať, porozumieť a regulovať svoje vlastné emócie, ako aj emócie iných. V pohostinstve je emocionálna inteligencia pre zamestnancov kritickou zručnosťou, pretože im umožňuje komunikovať s hosťami empatickým a profesionálnym spôsobom. Emocionálna inteligencia má v hotelierstve význam z niekoľkých dôvodov.

Po prvé, pomáha zamestnancom nadviazať kontakt s hosťami na hlbšej úrovni.

Keď zamestnanci dokážu rozpoznať a porozumieť emóciám zákazníkov, vedia lepšie poskytnúť personalizovaný zážitok, ktorý sa zhoduje s  potrebami a preferenciami hosťa.

- Inzercia -
Ad image

Po druhé, emocionálna inteligencia pomáha zamestnancom zvládať náročné situácie. V pohostinstve sa to od zamestnancov často vyžaduje vysporiadať sa s rozrušenými alebo nahnevanými zákazníkmi. Emocionálna inteligencia umožní zamestnancom v týchto situáciách zostať pokojní a profesionálni, čo môže pomôcť upokojiť situáciu a zabrániť jej ďalšej eskalácii. Takíto zamestnanci sú schopní lepšie zvládať stres, poskytovať spätnú väzbu a presmerovať svoje emócie z negatívnych na pozitívne.

Po tretie, emocionálna inteligencia má význam pre udržanie zamestnancov. U zamestnancov, ktorí majú emocionálnu inteligenciu, je väčšia pravdepodobnosť mať pozitívne vzťahy so svojimi spolupracovníkmi a manažérmi čo môže viesť k vyššej spokojnosti s prácou a nižšej fluktuácii.

A prečo vlastne o tom píšem? Mala som možnosť navštíviť hotelovú školu na Mikovíniho ulici v Bratislave a hovoriť so študentami o tom, ako im emočná inteligencia pomáha v práci a v osobnom živote. Ako im ovplyvní efektivitu v práci, zdravie a celkovú kvalitu života… Téma rezonovala a ja chcem vyjadriť tejto škole obdiv, že svojich študentov v tejto oblasti vzdeláva. Pretože vynikajúci servis môžu poskytovať ľudia, ktorí sú vyrovnaní, rozumejú sebe a svojim hosťom a vedia briliantne zvládať krízové situácie. Takí, ktorých vlastne dnes všetci hľadáme. 

Mohlo by sa vám páčiť

Mňa už nič neprekvapí! Naozaj?
Hotel a deti
Život je zmena
„Ste veľmi slabý tím! Nedržíte spolu, blamujete sa navzájom, kvôli jednej vete sa začnete hádať.“
Aj pohostinnosť má svoje hranice
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Autor:Simoneta Vargová
Hotelová aj životná cesta Simony viedla z Bratislavy cez Prahu na Blízky Východ. Tam vzdelávala personál v rôznych krajinách, aby sa napokon usadila v kozmopolitnom Dubaji. Odtiaľ nám prináša inšpirácie a skúsenosti z atraktívnej destinácie s prepracovaným hotelovým sektorom. Špecializuje na kvalitu hotelových služieb a vzdelávanie hotelových lídrov.
Predchádzajúci článok Turistické vláčiky do poľskej Krynice
Nasledujúci článok Cyklotrasa po stopách zaplavených obcí Liptova
Nekomentované

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

Najčítanejšie za posldných 7 dní

Pozvánka

Revolúcia v prístupe k hotelierstvu – prichádza HORECA KONFERENCIA 2025

PR
PR
12. mája 2025
Juraj Marko: Bratislavu čaká výrazný nárast ubytovacích kapacít
Norbert Longauer: Krízový manažment je umenie navigácie v búrke
Praktická maturita V.C v znamení Art of Taste
Thermal Šírava Spa Resort – termálne srdce Zemplína
- Inzercia-
Ad image

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta