Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    České hotely získali prestížne ocenenia MICHELIN Key Hotels
    26. októbra 2025
    Kaskády zrejú ako víno. 20 rokov oslávili komorne
    10. októbra 2025
    Od vášne k histórii k silnému hráčovi v hospitality segmente
    5. augusta 2025
    Tohtoročné leto pri Domaši: Málo vody a veľa noviniek
    16. júla 2025
    Čím aktuálne žijeme: Lucia Melnová, event a front office manažérka, Liptovský Dvor****
    14. júla 2025
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Ktoré sú TOP slovenské hotely podľa World Travel Awards 2025?
    2. novembra 2025
    České hotely získali prestížne ocenenia MICHELIN Key Hotels
    26. októbra 2025
    Plánujete výlet? Spojte Londýn s gurmánskym dobrodružstvom!
    24. októbra 2025
    Desatoro dubajského hotelového sveta, ktoré vás môže inšpirovať
    29. augusta 2025
    Hotelier Boris Gula: V Grécku má všetko svoj čas
    11. augusta 2025
  • O nás
  • MarketplaceNové
Čítanie: Emocionálna inteligencia a hotelierstvo
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
  • MarketplaceNové
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Komentáre > Emocionálna inteligencia a hotelierstvo
Komentáre

Emocionálna inteligencia a hotelierstvo

Simoneta Vargová
Simoneta Vargová
Uverejnené: 17. júla 2023
2 min. čítania
Zdieľať

Schopnosť rozpoznať, porozumieť a regulovať svoje vlastné emócie, ako aj emócie iných je v hotelierstve esenciálna. Emocionálna inteligencia vám pomôže byť profesionálnym.

Hotelierstvo a horeca biznis celkovo sa zameriavajú na ľudí. Vyžadujú neustálu komunikáciu s hosťami. Úspech tohto biznisu závisí od toho, ako dobre s nimi dokážu zamestnanci nadviazať kontakt a vytvoriť im nezabudnuteľné zážitky. Práve tu má emocionálna inteligencia svoje pevné miesto.

Emocionálna inteligencia je schopnosť rozpoznať, porozumieť a regulovať svoje vlastné emócie, ako aj emócie iných. V pohostinstve je emocionálna inteligencia pre zamestnancov kritickou zručnosťou, pretože im umožňuje komunikovať s hosťami empatickým a profesionálnym spôsobom. Emocionálna inteligencia má v hotelierstve význam z niekoľkých dôvodov.

Po prvé, pomáha zamestnancom nadviazať kontakt s hosťami na hlbšej úrovni.

Keď zamestnanci dokážu rozpoznať a porozumieť emóciám zákazníkov, vedia lepšie poskytnúť personalizovaný zážitok, ktorý sa zhoduje s  potrebami a preferenciami hosťa.

Po druhé, emocionálna inteligencia pomáha zamestnancom zvládať náročné situácie. V pohostinstve sa to od zamestnancov často vyžaduje vysporiadať sa s rozrušenými alebo nahnevanými zákazníkmi. Emocionálna inteligencia umožní zamestnancom v týchto situáciách zostať pokojní a profesionálni, čo môže pomôcť upokojiť situáciu a zabrániť jej ďalšej eskalácii. Takíto zamestnanci sú schopní lepšie zvládať stres, poskytovať spätnú väzbu a presmerovať svoje emócie z negatívnych na pozitívne.

Po tretie, emocionálna inteligencia má význam pre udržanie zamestnancov. U zamestnancov, ktorí majú emocionálnu inteligenciu, je väčšia pravdepodobnosť mať pozitívne vzťahy so svojimi spolupracovníkmi a manažérmi čo môže viesť k vyššej spokojnosti s prácou a nižšej fluktuácii.

A prečo vlastne o tom píšem? Mala som možnosť navštíviť hotelovú školu na Mikovíniho ulici v Bratislave a hovoriť so študentami o tom, ako im emočná inteligencia pomáha v práci a v osobnom živote. Ako im ovplyvní efektivitu v práci, zdravie a celkovú kvalitu života… Téma rezonovala a ja chcem vyjadriť tejto škole obdiv, že svojich študentov v tejto oblasti vzdeláva. Pretože vynikajúci servis môžu poskytovať ľudia, ktorí sú vyrovnaní, rozumejú sebe a svojim hosťom a vedia briliantne zvládať krízové situácie. Takí, ktorých vlastne dnes všetci hľadáme. 

Mohlo by sa vám páčiť

Aj pohostinnosť má svoje hranice
Recenzie naše každodenné
Tanec na vaječných škrupinách
Ako by to mohlo byť…
„Ste veľmi slabý tím! Nedržíte spolu, blamujete sa navzájom, kvôli jednej vete sa začnete hádať.“
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Autor:Simoneta Vargová
Hotelová aj životná cesta Simony viedla z Bratislavy cez Prahu na Blízky Východ. Tam vzdelávala personál v rôznych krajinách, aby sa napokon usadila v kozmopolitnom Dubaji. Odtiaľ nám prináša inšpirácie a skúsenosti z atraktívnej destinácie s prepracovaným hotelovým sektorom. Špecializuje na kvalitu hotelových služieb a vzdelávanie hotelových lídrov.
Predchádzajúci článok Turistické vláčiky do poľskej Krynice
Nasledujúci článok Cyklotrasa po stopách zaplavených obcí Liptova
Nekomentované

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

- Inzercia-
Ad image

Najčítanejšie za posledných 7 dní

AktualityPozvánka

HORECA Konferencia prinesie inšpirácie, networking aj Hoteliera roka

red.
red.
3. novembra 2025
Ktoré sú TOP slovenské hotely podľa World Travel Awards 2025?
Slovensko láka Maďarov a Rumunov na zimné zážitky
Poznáme víťaza národného kola prestížnej súťaže Bocuse d’Or!
Izraelskí hostia sa vracajú do slovenských hotelov

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta