Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    TRI dekády nitrianskej ikony. Hotel Zlatý Kľúčik oslávil 30. narodeniny 
    2. júna 2025
    Juraj Marko: Bratislavu čaká výrazný nárast ubytovacích kapacít
    12. mája 2025
    Thermal Šírava Spa Resort – termálne srdce Zemplína
    9. mája 2025
    V hoteli na brehu Štrbského plesa privítajú jar aj nové tváre
    24. apríla 2025
    Swissôtel Damian Jasna
    Swissôtel Damian Jasna prináša na Slovensko švajčiarsku pohostinnosť
    27. marca 2025
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Južné Čechy. Láska na prvý pohľad, ktorá zostane navždy
    30. mája 2025
    Ženy menia pravidlá turizmu: dámske jazdy aj sólo výlety
    14. mája 2025
    Svetová výstava v Osake: Akú má návštevnosť slovenská expozícia?
    3. mája 2025
    SVETOVÁ VÝSTAVA V JAPONSKU: Slovenskí vinári sa úspešne odprezentovali
    30. apríla 2025
    EXPO 2025: Slovenská expozícia v Osake otvorila svoje brány
    14. apríla 2025
  • O nás
Čítanie: Hotel plný dovolenkárov? Očakávajte aj nečakané a pripravte sa
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Foto: Pexels
Hotelier > Téma > Manažment > Hotel plný dovolenkárov? Očakávajte aj nečakané a pripravte sa
Manažment

Hotel plný dovolenkárov? Očakávajte aj nečakané a pripravte sa

Iveta Pupišová
Iveta Pupišová
Uverejnené: 2. júla 2024
12 min. čítania
Foto: Pexels
Zdieľať

„Okradnutý“ hosť

Hosťa, vykrikujúceho na chodbe či recepcii že ho okradli, zažil asi každý hotelier. A tiež väčšina hotelierov vie, že skutočne okradnutá je, našťastie, menšina. Až vtedy treba riešiť vec s políciou.

Najskôr však privolaný manažér musí preveriť situáciu. Pomôcť hosťovi vyriešiť problém, usadiť ho niekde, prebrať s ním detaily. Väčšinou sa hľadaná vec nájde, alebo si hosť spomenie, kde ju má, prípadne že ju nechal doma. Ak hosť na ukradnutej veci trvá, treba zavolať políciu na prešetrenie. Treba dať hosťovi jasne najavo, že stojím za svojím personálom a že sa nám takéto situácie nestávajú. Lebo to mohla zobrať aj tretia osoba, ktorá do izby vošla, ľudia sú všelijakí. Tu je tiež pomocou hotelová kamera, ktorá môže zachytiť zlodeja. Toho si potom hotely aj posúvajú na zázname medzi sebou ako výstrahu. Alebo mohol zobrať chyžnej kartičku z vrecka. Hotely s kartovým systémom vedia preveriť históriu vstupov do izby. Lock link im presne ukáže kto kedy do izby vošiel. Takto ukážeme hosťom, že na ich bezpečnosť dohliadame, že ju máme vo svojich rukách.

- Inzercia-
Ad image
Foto: Pexels

Technológie a pravidlá

Účastníčka konferencie robila cirkus na celý hotel, že jej zmizlo 300 eur a obvinila chyžnú. Tá nariekala odušu, pre ňu je to obrovská sumu. Keď hosťka videla plačúcu chyžnú, tak sa jej uľútilo a povedala, že to niekto ukradol, lebo keď chyžná upratovala a mala otvorené dvere. Ale keď toto povedala, vtedy sme jej dokázali, že tam nemohol nikto vojsť. Lebo vozík bol podľa štandardov medzi dvermi, po bokoch zrkadlá, tam skrátka nemohol nikto prejsť tak, aby si ho nevšimla. Chyžná si spomenula, že na tej istej izbe si deň predtým všimla v koši v okienkovej obálke 100 eur a vybrala ju... No, strávili sme tam niekoľko hodín. 

V niektorých hoteloch majú chyžné pravidlo, že sa nesmú chytiť osobných hosťových vecí. To podľa mňa nemá logiku. Keď má hosť položené nohavice na posteli, ako mu potom uprace posteľ? Potom by mu nemohli upratať izbu. Keď chytia nohavice a vypadnú z nich peniaze, tak by ich mali pozbierať a dať niekde na stôl. Keď ide hosť do hotela, dá mu určitú dôveru. Takisto chyžné by mali byť overené. Tam by nemal byť predpoklad, že sa niečo stratí.

Štandardy ako pomoc a nie ako nutné zlo

Viem, že mnoho hotelierov si povie, že sa mi to povie, ale že na takéto okrajové veci vôbec nie je čas. A zasa narážame na to, že hotelom chýbajú štandardy, podľa ktorých fungujú. Všetko za rieši za pochodu, tak ako príde. A často zle, lebo každý to rieši tak, ako si myslí, že to má riešiť. A nie tak, ako sa daná situácia má správne riešiť. Pritom väčšina situácií v hoteli sa dá predvídať. Manuál má presne popisovať, ako sa treba správať za danej situácie. Vďaka týmto štandardom každý z personálu vie, čo má kedy robiť nielen kvôli spokojnosti hostí, ale aj kvôli vlastnej ochrane. 

- Inzercia -
Ad image

Čo robiť keď prídu VIP hostia. Napríklad sa v hoteli ubytuje viac známych celebrít, lebo sa v blízkosti niečo natáča. Personál má presne vedieť ako postupovať v takýchto prípadoch. Inak môže tomu človeku poškodiť, hoci niečo povie v dobrej viere. Zahraničné siete majú štandardy, že nemôžete NIKOHO informovať, či je v hoteli ubytovaný pán XY. Keď stoja vedľa seba dvaja cudzí ľudia na recepcii, nemali by vedieť ani svoje číslo izby, ktoré dostanú. Ako majú komunikovať s médiami, s fanúšikmi, ktorí prenasledujú svoje obľúbené celebrity. Čo ak je to nejaký psychopat?

Dnes je už samozrejmosťou, že v spoločných priestoroch by mal fungovať kamerový systém. Ochranka by mala byť v obleku, v civile, aby bola čo najnenápadnejšia, aj preto, aby sa ľudia nebáli.

Drvivú väčšinu udalostí, ktoré sa stanú v hoteli vie manažér predvídať a mal by povedať svojim zamestnancom, ako sa v tých situáciách majú správať. Lebo keď sa predtým o tej situácii nerozprávajú, zamestnanec je v pomykove, v panike, nevie, čo má robiť a koná často chaoticky.

Predchádzajúca stránka12

Mohlo by sa vám páčiť

Jesenný kurz revenue manažmentu II.
Tringelty. Ako ich delíte?
Už nikdy viac „v našom hotely…“
Všetky parametre hotela viete ovplyvniť revenue manažmentom
Hotelierstvo a soft skills
OZNAČENÉ:manažment hotela
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Autor:Iveta Pupišová
Za nefungujúcimi procesmi často nachádza nefungujúce vzťahy, preto pre Hoteliera už roky píše o vzťahoch medzi zamestnancami, oddeleniami, majiteľmi a riaditeľmi, zamestnancami a klientmi. Nekompromisne a bez príkras poodhaľuje hotelový život „za oponou” do takej miery, že sa v článkoch nájde nejeden hotelier. Vo svojej Akadémii hoteliera je špecialistkou na tréning a mentoring hotelového personálu a mystery shopping.
Predchádzajúci článok Royale Spritz Odštartujte letnú sezónu novými atraktívnymi drinkami
Nasledujúci článok Horské káry na Chopku, foto Jakub Vojtek(c) TMR novinky letnej sezóny v Tatrách a Jasnej
Nekomentované

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

Najčítanejšie za posldných 7 dní

HotelyRozhovory

TRI dekády nitrianskej ikony. Hotel Zlatý Kľúčik oslávil 30. narodeniny 

PR
PR
2. júna 2025
Uspejú hotelieri v hromadnej žalobe proti Booking.com ?
Pribudla nová letecká linka Bratislava – Tel Aviv
Južné Čechy. Láska na prvý pohľad, ktorá zostane navždy
Júnová výzva Ministerstva cestovného ruchu a športu SR
- Inzercia-
Ad image

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta