Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    Juraj Marko: Bratislavu čaká výrazný nárast ubytovacích kapacít
    12. mája 2025
    Thermal Šírava Spa Resort – termálne srdce Zemplína
    9. mája 2025
    V hoteli na brehu Štrbského plesa privítajú jar aj nové tváre
    24. apríla 2025
    Swissôtel Damian Jasna
    Swissôtel Damian Jasna prináša na Slovensko švajčiarsku pohostinnosť
    27. marca 2025
    Hotel ACADEMIA
    Hotel ACADEMIA: Ikona Tatier, ktorá spája vedu, pohodlie a harmóniu s prírodou
    13. marca 2025
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Svetová výstava v Osake: Akú má návštevnosť slovenská expozícia?
    3. mája 2025
    SVETOVÁ VÝSTAVA V JAPONSKU: Slovenskí vinári sa úspešne odprezentovali
    30. apríla 2025
    EXPO 2025: Slovenská expozícia v Osake otvorila svoje brány
    14. apríla 2025
    Zábava na snehu pokračuje! Na ľadovci lyžujete do mája
    9. marca 2025
    Top 10 hotel openings 2025
    9. februára 2025
  • O nás
Čítanie: Plánujete kúpiť prevádzku od predchádzajúceho majiteľa? Dajte si pozor na týchto 5 vecí!
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Téma > Obchod a marketing > Plánujete kúpiť prevádzku od predchádzajúceho majiteľa? Dajte si pozor na týchto 5 vecí!
Obchod a marketingTéma

Plánujete kúpiť prevádzku od predchádzajúceho majiteľa? Dajte si pozor na týchto 5 vecí!

red.
red.
Uverejnené: 21. februára 2020
3 min. čítania
Zdieľať

Ak si plánujete založiť vašu vlastnú reštauráciu, nemusíte začínať vždy od piky. Zaujímavou a často finančne menej náročnejšou možnosťou je zakúpiť si už fungujúce priestory gastro prevádzky, ktorá z istých dôvodov zanikla. Častokrát tak zdedíte aj plne funkčné zariadenie. Na čo si dávať pozor ako kupujete prevádzku s vybavením alebo bez neho od pôvodného od jeho bývalého vlastníka?

Obsah
1. Zistite dôvody, pre ktoré sa majiteľ prevádzky vzdáva2. Nepodceňujte nudnú byrokraciu3. Aký je celkový stav gastro prevádzky?4. Zabezpečte si nové a funkčné vybavenie 5. Prineste nový koncept

1. Zistite dôvody, pre ktoré sa majiteľ prevádzky vzdáva

Z akého dôvodu sa majiteľ pokúša priestor predať? Skúste sa na miesto vrátiť viackrát: ráno, na obed a večer a zistíte, či nenastal problém s dispozíciou alebo s hlučnými či nepríjemnými susedmi. Dispozícia, miesto na parkovanie či celkové okolie prevádzky sú pre vás a vašich zákazníkov veľmi dôležité faktory. Skúste sa susedov popýtať, ako sa prevádzke predtým darilo, či mali nejaké problémy s majiteľom alebo prevádzkou. Zistíte, či si majiteľ vybudoval v lokalite dobré meno a či na ňom môžete stavať ďalej. V opačnom prípade musíte investovať nemalé finančné prostriedky na marketing, aby ste dosiahli požadovanú informovanosť vašich zákazníkov.

- Inzercia-
Ad image

2. Nepodceňujte nudnú byrokraciu

Zistite si potrebné informácie aj od úradov. Je všetko správne vysporiadané, kto je skutočným majiteľom priestorov, čo elektroinštalácia alebo kanalizácia? Poraďte sa so všetkými príslušnými úradmi, aby nenastali ďalšie komplikácie. V prípade, ak budete informovaných o všetkých pozitívach a negatívach prevádzky, môžete jednoduchšie zjednávať finálnu cenu. 

3. Aký je celkový stav gastro prevádzky?

Je dôležité, aby ste na prehliadku prevádzky prišli s technikom, s ktorým si overíte stav prevádzky. Môžete sa spoľahnúť na kvalitu odvetrávania, klimatizácie či kanalizácie? Ak vám majiteľ ponúka napríklad kuchyňu aj s pôvodným vybavením, neváhajte si ju otestovať. Nenechajte sa oklamať dobrým slovom o kvalite produktov.

4. Zabezpečte si nové a funkčné vybavenie

Investujte do kvalitného vybavenia. Profesionálne vybavenie kuchyne vám zabezpečí plynulý chod prevádzky. Pri kúpe však zvážte správne rozmiestnenie produktov a ich optimálne nastavenie.

- Inzercia -
Ad image

5. Prineste nový koncept

Prineste na scénu inovátorské myšlienky. Zistite si, aké prevádzky sú aktuálne vo vašom meste v kurze, kde sa nachádza najviac zákazníkov, kam radi chodia a prečo tam chodia. Skúste tento koncept posunúť zas o krok dopredu. Dôležitým parametrom je definícia cieľovej skupiny, ktorá má vašu prevádzku navštevovať. Ak budete rozumieť ich požiadavkám, štýlu a preferenciám, preniknete im hlbšie pod kožu a ponúknete presne to, čo chcú a hľadajú.

Zariaďujete si nové vybavenie do staro – novej reštaurácie? Nenechajte sa oklamať a zvážte všetky plusy aj mínusy. Aké sú vaše skúsenosti s kúpou existujúcej prevádzky?

Mohlo by sa vám páčiť

Svadobné trendy sa zmenili. Viete, kam sa presunul dôraz?
Innovative Hotel Management 2025: Ako technológie a AI menia hotelierstvo?
Hotelová izba III.
Hotelová izba I.
Hotelová akadémia v Liptovskom Mikuláši podporuje wellbeing žiakov aj učiteľov
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Predchádzajúci článok Hory bez hraníc
Nasledujúci článok Aby vám hosť aj zamestnanec dôverovali

Najčítanejšie za posldných 7 dní

Pozvánka

Revolúcia v prístupe k hotelierstvu – prichádza HORECA KONFERENCIA 2025

PR
PR
12. mája 2025
Juraj Marko: Bratislavu čaká výrazný nárast ubytovacích kapacít
Norbert Longauer: Krízový manažment je umenie navigácie v búrke
Praktická maturita V.C v znamení Art of Taste
Thermal Šírava Spa Resort – termálne srdce Zemplína
- Inzercia-
Ad image

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta