Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    TRI dekády nitrianskej ikony. Hotel Zlatý Kľúčik oslávil 30. narodeniny 
    2. júna 2025
    Juraj Marko: Bratislavu čaká výrazný nárast ubytovacích kapacít
    12. mája 2025
    Thermal Šírava Spa Resort – termálne srdce Zemplína
    9. mája 2025
    V hoteli na brehu Štrbského plesa privítajú jar aj nové tváre
    24. apríla 2025
    Swissôtel Damian Jasna
    Swissôtel Damian Jasna prináša na Slovensko švajčiarsku pohostinnosť
    27. marca 2025
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Južné Čechy. Láska na prvý pohľad, ktorá zostane navždy
    30. mája 2025
    Ženy menia pravidlá turizmu: dámske jazdy aj sólo výlety
    14. mája 2025
    Svetová výstava v Osake: Akú má návštevnosť slovenská expozícia?
    3. mája 2025
    SVETOVÁ VÝSTAVA V JAPONSKU: Slovenskí vinári sa úspešne odprezentovali
    30. apríla 2025
    EXPO 2025: Slovenská expozícia v Osake otvorila svoje brány
    14. apríla 2025
  • O nás
Čítanie: Potrebujete nového manažéra? „Vychovajte“ si ho!
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Téma > Manažment > Potrebujete nového manažéra? „Vychovajte“ si ho!
ManažmentPersonál/Osobný rozvojTéma

Potrebujete nového manažéra? „Vychovajte“ si ho!

Iveta Pupišová
Iveta Pupišová
Uverejnené: 10. apríla 2024
8 min. čítania
Foto: Pexels
Zdieľať

Situácia na trhu práce nás čoraz viac núti siahať pri výbere manažérov do vlastných radov a manažérov si „vychovať“. Čo je dobré si pritom uvedomiť a čoho sa vyvarovať pri jeho výbere?

Šikovní ľudia svietia, vyčnievajú

Koho posunúť na manažérsku pozíciu? Život to väčšinou ukáže sám. Zamestnanci sa priebežne sami profilujú. Šikovní ľudia spomedzi nich svietia, vyčnievajú a nemožno si ich nevšimnúť.

- Inzercia-
Ad image

Sú to ľudia, ktorí nechodia s každou drobnosťou za šéfom, ale vedia rôzne situácie vybaviť samostatne.

Väčšinou platí, že najlepší čašník by mal byť manažérom reštaurácie. Ak však vôbec nemá manažérske schopnosti a nepomôžeme mu s nimi, tak to nebude fungovať. Niekedy však manažérom nemusí byť vynikajúci čašník, ale ten, kto má výborné komunikačné schopnosti, ako sa hovorí – vie sa predať. A čo je hlavné, je tímový hráč.

Ak je človek na svojej pozícii výborný, či najlepší, neznamená to, že má aj manažérske schopnosti a je schopný viesť ľudí, podporiť ich, pomôcť zaviesť systém do práce a udržiavať ho. Nie každý vie vychádzať s ľuďmi, zvláda dávať ľuďom negatívnu spätnú väzbu, učiť ich dobre robiť činnosti, vysvetľovať. Niekto si radšej spraví veci sám. Alebo mu prekáža, že musí na ľudí dohliadať, robiť kontrolnú činnosť. Ten sa zrejme v pozícii manažéra nenájde.

- Inzercia -
Ad image

Skvelé obchodné výsledky človeka ešte neznamenajú, že bude vedieť viesť obchodný tím. Ak vie niekto výborne variť, nemusí byť z neho bude automaticky dobrý šéfkuchár. Niektorí kuchári majú problém urobiť kalkuláciu, pracovať s číslami. Keď to naozaj človek nezvláda, nemá zmysel ho tlačiť na túto pozíciu. V mnohých hoteloch je bežné, že šéfkuchár nevie variť tak dobre, ako jeho zástupca. A je to v poriadku. Takisto čašník môže byť excelentný barista, ale ak nevie rozdeliť ľuďom úlohy a zariadiť, aby reštaurácia ako celok fungovala, nemôže byť manažérom.

Hoci zásadou vodcovstva je zamerať sa na silné stránky ľudí a tie rozvíjať, každý občas musíme robiť aj to, v čom nie sme najlepší a čo nás nebaví. Ale nemalo by to byť gro našej práce. To platí aj o novovymenovanom manažérovi.

Príklad z praxe

Dvaja čašníci súperili o to, kto bude hlavným čašníkom. Ja som navrhla jedného a majiteľ druhého. Okamžite som pri práci videla, aký kto je. Na tréningu vždy identifikujeme rizikového klienta. Majiteľov kandidát povedal, že chodí do hotela klientka, ktorá stále nevie, čo chce, dlho si vyberá jedlo, stále „špekuluje“ a pochválil sa, ako ju zvládol. „Za trest“ vždy dostane jedlo ako posledná.

Môj kandidát mal klientku, ktorá bola nervózna, aj keď on bol milý. Odporučil jej víno a ona, vraj akú províziu dostáva od dodávateľa vína, keď im ho tlačí… A takto to pokračovalo. Nakoniec už nevedela, čo by našla za chybu, tak povedala, že vo štvorhviezdičkovom hoteli by mal byť čašník oholený a on má strnisko. Čašník jej povedal, že je v práci už tri dni a nestihol sa oholiť. Čašník išiel počas pauzy do večierky, kúpil si žiletky a oholil sa, lebo vedel, že sa opäť stretnú.

Čo dodať k tejto situácii?

Hľadáte potenciál, nie hotového manažéra

Pri povýšení zamestnanca na manažérsku pozíciu by sa s ním šéf mal partnersky porozprávať. Povedať mu svoju predstavu o fungovaní a vypočuť si jeho názor. Zistiť, či je schopný koncepčného myslenia. A vhodný respondent by mal byť schopný povedať: „Doteraz to takto fungovalo, ale ja si myslím, že by to lepšie fungovalo takto.“ Mal by vedieť odpovedať na otázku, čo by ešte potreboval k svojej práci. Je schopný určiť si priority? Aby si pri návale ľudí a v stresových situáciách vedel zachovať chladnú hlavu a rozhodnúť, čo treba urobiť najskôr a čo počká. Niekedy mi výkonní ľudia povedia, že sú radšej, keď tam ich manažér ani nie je. Lebo pri záťažových situáciách urobí ešte väčší chaos.

Ak je človek výrazne individualistická osobnosť, na vedenie ľudí sa nehodí, akokoľvek by bol šikovný. Taký človek narobí viac škody ako osohu. Niektorým ľuďom vyhovuje mať skôr svoj malý podnik, kaviarničku a robiť si v malom na svojom vlastnom. Ale keď sú v tíme, nevedia fungovať. A naopak, sú ľudia, ktorí nevedia fungovať sami, potrebujú tím.

12Nasledujúca stránka

Mohlo by sa vám páčiť

Škola pre život: Oddychové zóny a nové trendy vo vzdelávaní
Hotelieri, príďte k nám na teambuilding
Predaj noviniek ako zábavný tímový projekt, aktívnych nápadito odmeňte
Nová vízia budúcnosti kúpeľov Spa Aphrodite Rajecké Teplice
Vinylové podlahy sú hitom
OZNAČENÉ:hotelový manažérmanžmentosobný rastpovýšenietímový hráčvýchova manažérov
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Autor:Iveta Pupišová
Za nefungujúcimi procesmi často nachádza nefungujúce vzťahy, preto pre Hoteliera už roky píše o vzťahoch medzi zamestnancami, oddeleniami, majiteľmi a riaditeľmi, zamestnancami a klientmi. Nekompromisne a bez príkras poodhaľuje hotelový život „za oponou” do takej miery, že sa v článkoch nájde nejeden hotelier. Vo svojej Akadémii hoteliera je špecialistkou na tréning a mentoring hotelového personálu a mystery shopping.
Predchádzajúci článok Írsky turizmus funguje ako hodinky. Čím nás môže inšpirovať?
Nasledujúci článok Dodávateľské trendy sú komplexnosť, úspora práce aj nealko víno
Nekomentované

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

Najčítanejšie za posldných 7 dní

HotelyRozhovory

TRI dekády nitrianskej ikony. Hotel Zlatý Kľúčik oslávil 30. narodeniny 

PR
PR
2. júna 2025
Pribudla nová letecká linka Bratislava – Tel Aviv
Uspejú hotelieri v hromadnej žalobe proti Booking.com ?
Južné Čechy. Láska na prvý pohľad, ktorá zostane navždy
Júnová výzva Ministerstva cestovného ruchu a športu SR
- Inzercia-
Ad image

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta