Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    Juraj Marko: Bratislavu čaká výrazný nárast ubytovacích kapacít
    12. mája 2025
    Thermal Šírava Spa Resort – termálne srdce Zemplína
    9. mája 2025
    V hoteli na brehu Štrbského plesa privítajú jar aj nové tváre
    24. apríla 2025
    Swissôtel Damian Jasna
    Swissôtel Damian Jasna prináša na Slovensko švajčiarsku pohostinnosť
    27. marca 2025
    Hotel ACADEMIA
    Hotel ACADEMIA: Ikona Tatier, ktorá spája vedu, pohodlie a harmóniu s prírodou
    13. marca 2025
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Južné Čechy. Láska na prvý pohľad, ktorá zostane navždy
    30. mája 2025
    Ženy menia pravidlá turizmu: dámske jazdy aj sólo výlety
    14. mája 2025
    Svetová výstava v Osake: Akú má návštevnosť slovenská expozícia?
    3. mája 2025
    SVETOVÁ VÝSTAVA V JAPONSKU: Slovenskí vinári sa úspešne odprezentovali
    30. apríla 2025
    EXPO 2025: Slovenská expozícia v Osake otvorila svoje brány
    14. apríla 2025
  • O nás
  • en Englishsk Slovak
    sk Slovak
Čítanie: Skvelý manažér z večera do rána? Tak to nefunguje
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Téma > Manažment > Skvelý manažér z večera do rána? Tak to nefunguje
ManažmentPersonál/Osobný rozvojVzdelávanie

Skvelý manažér z večera do rána? Tak to nefunguje

Iveta Pupišová
Iveta Pupišová
Uverejnené: 17. apríla 2024
8 min. čítania
Zdieľať

Nič nerobí, len sedí na zadku v kancelárii

Urobiť oficiálnu poradu a uviesť nového človeka do funkcie znamená zaistiť mu prirodzený rešpekt. Vysvetliť ľuďom, ako budú ďalej fungovať. Objasniť aj ostatným, čo bude náplňou jeho práce. Ak zamestnanci nevedia, čo robí prevádzkarka, tak sa s veľkou pravdepodobnosťou v rôznych situáciách dočká podpichovania typu: „Nech sa Verona stará, veď je manažérka, viem si predstaviť, ako sa k tomu dostala. Nič nerobí, len sedí v kancelárii a my tu beháme ako blázni.“ Svoje môže zohrať aj závisť. Niektorí ľudia jej povýšenie môžu chcieť znepríjemniť: „Čo nám tu bude rozkazovať, veď bola jedna z nás, teraz má o stovku viac.“

Keď som robila riaditeľku, raz mi jeden známy povedal: „Ty sa máš dobre v tom hoteli, sedíš si len v kancelárii. Keď som tam bol, nikdy som ťa nevidel.“ Ja mu hovorím: „Áno, prídem o desiatej, dám si kávu, čosi porobím na počítači, potom idem na obed, mám zo dve stretnutia a o štvrtej som doma.“ On na to: „Som to vedel!“ „No ty si aký hlupák,“ hovorím mu. Lebo čo poviete takým ľuďom?

- Inzercia-
Ad image

Keď sa zamestnanec nevie vyrovnať s povýšením svojho kolegu nový manažér by si s ním mal osobne hneď na začiatku pohovoriť, že vidí, že má problém.

Problémy riešte v počiatkoch

Pre osobný rozhovor sa treba odhodlať hneď, inak sa problém ťahá a vytvára dusno. Neprehliadať podrazy, lebo ten človek bude pokračovať ďalej a robiť intrigy. Treba ho zastaviť hneď na začiatku. Dať kolegovi najavo, že ho potrebujete, že sa chcete s ním radiť, že je šikovný. Pochváliť ho, že viete o jeho konkrétnych prednostiach, v čom vyniká. Uznať, že viete, že bez kolektívu nič nezvládnete. Môžete ho požiadať, aby bol váš zástupca, dať mu nové zodpovednosti a právomoci. Až potom, ak takáto snaha vyjde navnivoč a zamestnanec robí stále podrazy, treba ísť za šéfom, ktorý by mal situáciu pomôcť vyriešiť.

Rovnaký postup sa odporúča, ak bol na riadiacu pozíciu prijatý externý človek. Mal by sa túto históriu dozvedieť, že tento zamestnanec dúfal v povýšenie na túto pozíciu, a preto sa správa tak, ako sa správa.

- Inzercia -
Ad image

Luxusný hotel poskytoval servírované raňajky à la carte. Hostia si vždy na kartičky vopred značili, čo chcú na raňajky. Na raňajkách sa však tieto kartičky povymieňali, čo spôsobilo chaos v objednávkach. Hostia si napokon vždy svoju kartičku našli, ale bolo to nepríjemné a vedúca zmeny vyzerala ako neschopná. Keď sa to stalo už tretí deň, tak si to odsledovala a zistila, že jedna čašníčka jej vždy tieto kartičky vymieňa. Tak zašla za ňou a spýtala sa jej priamo, čo má proti nej. Tá sa urobila hlúpa, že o ničom nevie. Zašla teda za manažérkou a povedala jej, čo sa deje a že si to nevie vyriešiť sama, preto prišla za ňou. Manažérka jej odvrkla, že to je jej problém, ju to nezaujíma. Vedúca si odviazala zásteru a hodila jej ju na stôl s tým, že: „Teraz máš problém ty, lebo ja končím.“

A odišla...

Čo robiť, keď novopečený manažér povýšenie nezvládne, úplne úplne mu „prepne“, prestane pracovať, začne len rozkazovať, ale nevie sa zastať kolektívu? O tom, ale aj o časových mantineloch, po ktorých by sme mali vidieť či bola naša voľba správna sa dočítate v tretej časti série o „výchove” manažérov.

Predchádzajúca stránka12

Mohlo by sa vám páčiť

Erasmus a duálne vzdelávanie formujú ďalšiu generáciu hotelierov
Lukáš Špilák: Túžil robiť raňajkového čašníka, dnes riadi luxusný hotel
Efektívne hotelierstvo
Budatínsky rínok
Dávate (alebo dostávate) koncoročné odmeny?
OZNAČENÉ:Manažmentpersonálpovýšenieriadiaca prácaskvelý manažérvzdelávaniezaškolenie
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Autor:Iveta Pupišová
Za nefungujúcimi procesmi často nachádza nefungujúce vzťahy, preto pre Hoteliera už roky píše o vzťahoch medzi zamestnancami, oddeleniami, majiteľmi a riaditeľmi, zamestnancami a klientmi. Nekompromisne a bez príkras poodhaľuje hotelový život „za oponou” do takej miery, že sa v článkoch nájde nejeden hotelier. Vo svojej Akadémii hoteliera je špecialistkou na tréning a mentoring hotelového personálu a mystery shopping.
Predchádzajúci článok Priamy let zo Slovenska do Švajčiarska je realitou
Nasledujúci článok Fórum Break the Ice prvýkrát na Slovensku. Priláka Bratislava kongresy?
Nekomentované

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

Najčítanejšie za posldných 7 dní

Cestovný ruch

Pribudla nová letecká linka Bratislava – Tel Aviv

TS
TS
31. mája 2025
Uspejú hotelieri v hromadnej žalobe proti Booking.com ?
Južné Čechy. Láska na prvý pohľad, ktorá zostane navždy
Júnová výzva Ministerstva cestovného ruchu a športu SR
Vybavenie hotela s príbehom. Bohéme Collection vstupuje na Slovensko
- Inzercia-
Ad image

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
en Englishsk Slovak
sk Slovak
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta