Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    Hotelieri predstavili študentom udržateľnosť v hotelierstve
    27. novembra 2025
    Inšpirácia pre hotelierov. Ako premeniť lokalitu na zážitok
    7. novembra 2025
    České hotely získali prestížne ocenenia MICHELIN Key Hotels
    26. októbra 2025
    Kaskády zrejú ako víno. 20 rokov oslávili komorne
    10. októbra 2025
    Od vášne k histórii k silnému hráčovi v hospitality segmente
    5. augusta 2025
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Vianoce v Dubaji – otvorená náruč rozmanitosti
    4. decembra 2025
    Ciel Dubai Marina: Najvyšší hotel sveta otvoril svoje brány
    28. novembra 2025
    Inšpirácia pre hotelierov. Ako premeniť lokalitu na zážitok
    7. novembra 2025
    Ktoré sú TOP slovenské hotely podľa World Travel Awards 2025?
    2. novembra 2025
    České hotely získali prestížne ocenenia MICHELIN Key Hotels
    26. októbra 2025
  • O nás
  • HOTEL MarketplaceNOVÉ
Čítanie: Skvelý manažér z večera do rána? Tak to nefunguje
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • HOTEL MarketplaceNové
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Téma > Manažment > Skvelý manažér z večera do rána? Tak to nefunguje
ManažmentPersonál/Osobný rozvojVzdelávanie

Skvelý manažér z večera do rána? Tak to nefunguje

Iveta Pupišová
Iveta Pupišová
Uverejnené: 17. apríla 2024
8 min. čítania
Zdieľať

Nič nerobí, len sedí na zadku v kancelárii

Urobiť oficiálnu poradu a uviesť nového človeka do funkcie znamená zaistiť mu prirodzený rešpekt. Vysvetliť ľuďom, ako budú ďalej fungovať. Objasniť aj ostatným, čo bude náplňou jeho práce. Ak zamestnanci nevedia, čo robí prevádzkarka, tak sa s veľkou pravdepodobnosťou v rôznych situáciách dočká podpichovania typu: „Nech sa Verona stará, veď je manažérka, viem si predstaviť, ako sa k tomu dostala. Nič nerobí, len sedí v kancelárii a my tu beháme ako blázni.“ Svoje môže zohrať aj závisť. Niektorí ľudia jej povýšenie môžu chcieť znepríjemniť: „Čo nám tu bude rozkazovať, veď bola jedna z nás, teraz má o stovku viac.“

Keď som robila riaditeľku, raz mi jeden známy povedal: „Ty sa máš dobre v tom hoteli, sedíš si len v kancelárii. Keď som tam bol, nikdy som ťa nevidel.“ Ja mu hovorím: „Áno, prídem o desiatej, dám si kávu, čosi porobím na počítači, potom idem na obed, mám zo dve stretnutia a o štvrtej som doma.“ On na to: „Som to vedel!“ „No ty si aký hlupák,“ hovorím mu. Lebo čo poviete takým ľuďom?

Keď sa zamestnanec nevie vyrovnať s povýšením svojho kolegu nový manažér by si s ním mal osobne hneď na začiatku pohovoriť, že vidí, že má problém.

Problémy riešte v počiatkoch

Pre osobný rozhovor sa treba odhodlať hneď, inak sa problém ťahá a vytvára dusno. Neprehliadať podrazy, lebo ten človek bude pokračovať ďalej a robiť intrigy. Treba ho zastaviť hneď na začiatku. Dať kolegovi najavo, že ho potrebujete, že sa chcete s ním radiť, že je šikovný. Pochváliť ho, že viete o jeho konkrétnych prednostiach, v čom vyniká. Uznať, že viete, že bez kolektívu nič nezvládnete. Môžete ho požiadať, aby bol váš zástupca, dať mu nové zodpovednosti a právomoci. Až potom, ak takáto snaha vyjde navnivoč a zamestnanec robí stále podrazy, treba ísť za šéfom, ktorý by mal situáciu pomôcť vyriešiť.

Rovnaký postup sa odporúča, ak bol na riadiacu pozíciu prijatý externý človek. Mal by sa túto históriu dozvedieť, že tento zamestnanec dúfal v povýšenie na túto pozíciu, a preto sa správa tak, ako sa správa.

Luxusný hotel poskytoval servírované raňajky à la carte. Hostia si vždy na kartičky vopred značili, čo chcú na raňajky. Na raňajkách sa však tieto kartičky povymieňali, čo spôsobilo chaos v objednávkach. Hostia si napokon vždy svoju kartičku našli, ale bolo to nepríjemné a vedúca zmeny vyzerala ako neschopná. Keď sa to stalo už tretí deň, tak si to odsledovala a zistila, že jedna čašníčka jej vždy tieto kartičky vymieňa. Tak zašla za ňou a spýtala sa jej priamo, čo má proti nej. Tá sa urobila hlúpa, že o ničom nevie. Zašla teda za manažérkou a povedala jej, čo sa deje a že si to nevie vyriešiť sama, preto prišla za ňou. Manažérka jej odvrkla, že to je jej problém, ju to nezaujíma. Vedúca si odviazala zásteru a hodila jej ju na stôl s tým, že: „Teraz máš problém ty, lebo ja končím.“

A odišla...

Čo robiť, keď novopečený manažér povýšenie nezvládne, úplne úplne mu „prepne“, prestane pracovať, začne len rozkazovať, ale nevie sa zastať kolektívu? O tom, ale aj o časových mantineloch, po ktorých by sme mali vidieť či bola naša voľba správna sa dočítate v tretej časti série o „výchove” manažérov.

Predchádzajúca stránka12

Mohlo by sa vám páčiť

Ak vás uchádzač na pohovore zaujme, vezmite ho hneď. Zajtra už nemusí byť voľný
Tringelty. Ako ich delíte?
Všetky parametre hotela viete ovplyvniť revenue manažmentom
Ako prísť k štandardom?
Aby sa vám lepšie pracovalo alebo syndróm padajúcich pančúch
OZNAČENÉ:Manažmentpersonálpovýšenieriadiaca prácaskvelý manažérvzdelávaniezaškolenie
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Autor:Iveta Pupišová
Za nefungujúcimi procesmi často nachádza nefungujúce vzťahy, preto pre Hoteliera už roky píše o vzťahoch medzi zamestnancami, oddeleniami, majiteľmi a riaditeľmi, zamestnancami a klientmi. Nekompromisne a bez príkras poodhaľuje hotelový život „za oponou” do takej miery, že sa v článkoch nájde nejeden hotelier. Vo svojej Akadémii hoteliera je špecialistkou na tréning a mentoring hotelového personálu a mystery shopping.
Predchádzajúci článok Priamy let zo Slovenska do Švajčiarska je realitou
Nasledujúci článok Fórum Break the Ice prvýkrát na Slovensku. Priláka Bratislava kongresy?
Nekomentované

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

- Inzercia-
Ad image

Najčítanejšie za posledných 7 dní

Foto: Martinky
Cestovný ruchRegióny

Do rozvoja horských stredísk investovali pred sezónou milióny eur

red.
red.
5. decembra 2025
Vianoce v Dubaji – otvorená náruč rozmanitosti
Spätná väzba. Ako pomáhať ľuďom zlepšovať sa bez toho, aby sme ich urážali?
Najväčšie lyžiarske stredisko na Slovensku Jasná otvorilo svoje brány
Ciel Dubai Marina: Najvyšší hotel sveta otvoril svoje brány

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta