Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    České hotely získali prestížne ocenenia MICHELIN Key Hotels
    26. októbra 2025
    Kaskády zrejú ako víno. 20 rokov oslávili komorne
    10. októbra 2025
    Od vášne k histórii k silnému hráčovi v hospitality segmente
    5. augusta 2025
    Tohtoročné leto pri Domaši: Málo vody a veľa noviniek
    16. júla 2025
    Čím aktuálne žijeme: Lucia Melnová, event a front office manažérka, Liptovský Dvor****
    14. júla 2025
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    České hotely získali prestížne ocenenia MICHELIN Key Hotels
    26. októbra 2025
    Plánujete výlet? Spojte Londýn s gurmánskym dobrodružstvom!
    24. októbra 2025
    Desatoro dubajského hotelového sveta, ktoré vás môže inšpirovať
    29. augusta 2025
    Hotelier Boris Gula: V Grécku má všetko svoj čas
    11. augusta 2025
    White Donkey Hotel****
    Trochu iná dovolenka. Luxusný únik na grécko-slovenský spôsob 
    25. júla 2025
  • O nás
Čítanie: Tričko, vôňa, džem. Hotelový merch predlžuje zážitok z pobytu
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Téma > Obchod a marketing > Tričko, vôňa, džem. Hotelový merch predlžuje zážitok z pobytu
Obchod a marketing

Tričko, vôňa, džem. Hotelový merch predlžuje zážitok z pobytu

Lea Lisá
Lea Lisá
Uverejnené: 15. júla 2025
4 min. čítania
Foto: U dobrého pastiera
Zdieľať

Z hotela si hostia odnášajú spomienky. A čo keby si mohli odniesť aj vôňu z lobby, chuť raňajkového džemu alebo jemnosť župana? Hotelový merch už dávno nie je len o propagačných perách a prospektoch. Dnes môže byť darčekom, suvenírom, vyjadrením štýlu aj lásky k miestu.

Čím dokáže zaujať aj malý penzión a čomu dnes hovoríme „merch“? „Merch“ je skrátené slovo z angličtiny merchandise, čo znamená tovar. V slovenčine sa týmto slangovým výrazom bežne označuje najmä propagačný tovar, ktorý predáva umelec, športový klub, firma, festival alebo influencer – napríklad tričká, mikiny, šiltovky, tašky, hrnčeky, nálepky, plagáty a podobne. Často je s logom, menom alebo grafikou súvisiacou s danou značkou alebo osobou. Merch môže byť aj fanúšikovský tovar, ktorý si ľudia kupujú, aby podporili niekoho, koho obdivujú, a zároveň ukázali, že k nemu patria… Napríklad k vášmu zariadeniu!

Značka, ktorú si chcete obliecť

Župan, v ktorom sa hosťovi ráno nechcelo vyliezť z postele. Šálka, z ktorej mu káva chutila lepšie ako doma. Tričko s jednoduchým logom, ktoré mu pripomenie tichý víkend v horách. Ak je hotel autentický, hostia si pripomienku naň chcú odniesť domov.

Björnsonka v Jasnej predáva čiapky, tričká či šálky s typickým bielo-červeným nórskym vzorom – štýlové, kvalitné, a predovšetkým funkčné. Hotel Lomnica ponúka luxusnejšie kúsky – od vlastnej hotelovej vône až po knihy a obrazy, ktoré ladia s noblesou celého miesta. Z rezortu Strachan môžete odísť doslova nabalení merchom každého druhu, ktorý vám bude pripomínať realax pod Belianskymi Tatrami – od vlastných produktov cez tričko s Bernym, maskotom rezortu.

Vôňa hotela, chuť regiónu

Hostia sa dnes radi napoja na lokálne príbehy. Penzión na Liptove môže ponúkať med od susedného včelára. Chalupa na Gemeri vlastné sirupy alebo levanduľové mydlo z miestnej farmy. Receptár kuchárky Janky z penziónu, viazaný v ľane, s pečiatkou a sušeným rozmarínom. Kolekciu čajov z okolitých lúk či chuťovky z vlastnej kuchyne.

Jedlým či spotrebným darčekom nemôžete nič pokaziť, poteší každého. Merch možno môže byť aj váš vlastný chlieb, ktorí hosťom na raňajkách tak chutil, že si ho objednajú aj na deň odchodu.

Boutique Hotel Hviezdoslav v Kežmarku predáva kvalitné regionálne vína, syry či drobnosti z dielní pod Tatrami. Penzión v Štiavnici zápisník s veršom od Sládkoviča, ilustráciami Banskej Štiavnice a jemne retro obalom. Jedlé aj nejedlé suveníry každého druhu nájdete v štýlovom rezorte U Dobrého pastiera v Čukotskej doline.

Merch nemusí kričať. Práve naopak. Hostia si zamilujú veci, ktoré sú jemné, užitočné a estetické. Ideálne, ak za nimi cítiť ľudskosť a regionálnu identitu.

Ako začať ? Malými krokmi

Netreba hneď veľký e-shop. Skúste začať s pár kúskami:

  • obľúbený džem, vlastné mydlo, čiapka s vaším logom
  • vytlačený recept na koláč, ktorý chválil každý hosť
  • obálka s pohľadnicou a nálepkou pre deti
  • predaj sviečok s hotelovou arómou priamo na recepcii

Ak máte čuch na dobrý dizajn alebo spolupracujete s miestnym umelcom, môžete ísť ďalej: vytvoriť kolekciu tričiek, plagátov, či osobitnú „zimnú edíciu“ s ponožkami, čajom a príbehom z vášho miesta.

Zážitok, ktorý trvá aj po check-oute

Hotelový merch nie je len suvenír. Je predĺžením atmosféry, ktorú ste vytvorili. Niečo, čo si hosť vezme domov a zakaždým, keď to zbadá, napadne mu: Tam bolo dobre. Tam sa chcem vrátiť.

Foto: Pexels

Mohlo by sa vám páčiť

Marek Daňo: Čo ma posúva ako hoteliera
Lovebrand
Adult friendly. O hotely priateľské k dospelým je záujem
Katarína Lukáčová: 22 obchodných taktík, ktoré menia hru
7 trendov v hotelierstve: Ako sa prispôsobiť moderným cestovateľom
OZNAČENÉ:Hotelmerch
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Autor:Lea Lisá
Autorka je externá spolupracovníčka redakcie.
Predchádzajúci článok Čím aktuálne žijeme: Lucia Melnová, event a front office manažérka, Liptovský Dvor****
Nasledujúci článok Tohtoročné leto pri Domaši: Málo vody a veľa noviniek
Nekomentované

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

- Inzercia-
Ad image

Najčítanejšie za posledných 7 dní

Cestovný ruchOsobnostiRozhovory

Izraelskí hostia sa vracajú do slovenských hotelov

Zlatica Kramárová
Zlatica Kramárová
28. októbra 2025
Premaľovať, prelepiť, odstrániť… Aj váš interiér si pýta UPDATE?
České hotely získali prestížne ocenenia MICHELIN Key Hotels
Plánujete výlet? Spojte Londýn s gurmánskym dobrodružstvom!
METRO prináša už 25 rokov všetko pre hotely a reštaurácie pod jednou strechou

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta