Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    Juraj Marko: Bratislavu čaká výrazný nárast ubytovacích kapacít
    12. mája 2025
    Thermal Šírava Spa Resort – termálne srdce Zemplína
    9. mája 2025
    V hoteli na brehu Štrbského plesa privítajú jar aj nové tváre
    24. apríla 2025
    Swissôtel Damian Jasna
    Swissôtel Damian Jasna prináša na Slovensko švajčiarsku pohostinnosť
    27. marca 2025
    Hotel ACADEMIA
    Hotel ACADEMIA: Ikona Tatier, ktorá spája vedu, pohodlie a harmóniu s prírodou
    13. marca 2025
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Svetová výstava v Osake: Akú má návštevnosť slovenská expozícia?
    3. mája 2025
    SVETOVÁ VÝSTAVA V JAPONSKU: Slovenskí vinári sa úspešne odprezentovali
    30. apríla 2025
    EXPO 2025: Slovenská expozícia v Osake otvorila svoje brány
    14. apríla 2025
    Zábava na snehu pokračuje! Na ľadovci lyžujete do mája
    9. marca 2025
    Top 10 hotel openings 2025
    9. februára 2025
  • O nás
Čítanie: Viete, aký hotel chce každý hosť? Predovšetkým čistý!
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Téma > Housekeeping > Viete, aký hotel chce každý hosť? Predovšetkým čistý!
Housekeeping

Viete, aký hotel chce každý hosť? Predovšetkým čistý!

Iveta Pupišová
Iveta Pupišová
Uverejnené: 12. februára 2024
5 min. čítania
Foto: Pexels
Zdieľať

Možno si ani neuvedomujete, ako veľmi ovplyvňuje práca chyžnej kvalitu vašich služieb a v konečnom dôsledku aj spokojnosť hostí. Oázou hosťa je hotelová izba a tá je zároveň kráľovstvom chyžnej. Lebo pre hosťa je podľa hodnotení na rezervačných portáloch čistota izby nekompromisne najdôležitejším kritériom pri výbere hotela.

Dobre si vyberte, vzťah k hygiene sa nedá naučiť

Kto je to vlastne chyžná? Slovník uvádza – zamestnankyňa v hoteli, starajúca sa o poriadok v izbách. Nemýľte si ju však s inou pracovnou pozíciou – chyžná nie je upratovačka.

- Inzercia-
Ad image

Ako pri každej pozícii, aj tu je veľmi dôležité vybrať toho správneho človeka. Ba možno aj o niečo viac, lebo rôzne činnosti sa človek naučí, ale jeho vzťah k hygiene už zmeníte len ťažko. Práca housekeepingu sa zakladá na udržiavaní čistoty, preto by ste si túto vlastnosť mali všímať už pri prijímacom pohovore uchádzačov na túto pozíciu. Čistota, hygienické návyky a upravenosť uchádzača majú byť samozrejmosťou. Chyžná musí v každom prípade pôsobiť čistým a upraveným dojmom.

Ako dôsledne sleduje čistotu hotela hosť, tak dôsledne musíte vy vyberať personál pre jej udržiavanie. Máte veľkú výhodu, lebo sa všeobecne vie, že slovenské ženy sú poriadkumilovné. Svoje domácnosti si zvyknú poväčšine upratovať samy. Aj táto skutočnosť zrejme ovplyvnila výsledok dávnejšieho prieskumu čistoty hotelov rezervačného portálu hotel.de, kde sa Slovensko umiestnilo na prvom mieste s ratingom 8,75 z 10. Na druhé miesto respondenti zaradili bulharské hotely a na tretie švajčiarske.

Čistota hotela je aj v hodnoteniach mienkotvorných portálov ako Booking a TripAdvisor vždy rozhodujúcim faktorom pre výber hotela.

- Inzercia -
Ad image

Ale nie všetci, ktorých sa téma housekeepingu týka, majú rovnakú predstavu o tom, ako vyzerá uprataná a čistá izba. Práve preto potrebujete, aby každá chyžná prešla najskôr zaškolením a tréningom, kde sa tieto predstavy musia zjednotiť.

Hotelová izba nie je vaša spálňa

V prvom rade potrebujete správne nastaviť oddelenie housekeepingu. Je dôležité si uvedomiť, že je rozdiel v udržiavaní poriadku v hotelovej izbe a vo vašej spálni doma.

Tu často robia hotelieri najväčšie chyby. Na upratovanie hotelových izieb používajú neprofesionálnu chémiu s odôvodnením cenovej náročnosti, že na to skrátka nemajú. Ale profesionálna chémia je v prvom rade ekonomicky výhodná! Koncentráty prípravkov sú ekologické a použiteľné na všetky povrchy a materiály nachádzajúce sa v izbe, respektíve v kúpeľni.

V domácnosti upratujeme izbu, ktorú užíva štvorčlenná rodina, ale v hoteli má izba každý deň iného obyvateľa. Kvalitnými prostriedkami vieme dosiahnuť pozorovateľný lesk a urýchliť čas, ktorý chyžná strávi upratovaním. Plusom je aj príjemná jednotná vôňa, podporujúca zmyslový marketing vášho hotela.

Foto: Pexels

Trénujte chyžné, dajte im čas

Odporúčaným postupom je ukázať novej chyžnej jej „rajón“ a zoznámiť ju so systémom práce v hoteli, ktorý sa práve stal jej pracoviskom. Následne ju nechať, aby ukázala, aký má ona sama postoj k práci.

Dobrá chyžná by mala mať zmysel pre poriadok a vizuálnu pamäť. Pri dobre nastavenom systéme a fungujúcich podmienkach je reálnym štandardom upratať dvojposteľovú izbu asi za 30 minút. Samozrejme, izba nesmie javiť znaky extrémneho znečistenia. Vtedy upratovanie izby trvá dlhšie. Spočiatku sa toleruje novej zamestnankyni počas tréningu čas do 60 minút na izbu pre zmenu statusu na čistý. V čase tréningu izbu musí skontrolovať supervízor alebo šéf housekeepingu, resp. manažér recepcie.

Chyžná nie je upratovačka

Šikovná chyžná by mala mať aj organizačné schopnosti. Rozdiel medzi prácou upratovačky a chyžnej je aj v tom, že upratovačka môže začať pracovať hneď, ale chyžná si musí najprv urobiť plán, ako začne pracovať. Nie vždy má voľné izby, kde potrebuje urobiť TURN DOWN SERVICE/denné upratovanie alebo odchodové izby. Ak sú hostia v pobytovom hoteli na dovolenke a prší, tak často zostanú v izbe. Ak sa im končí pobyt, ostanú v izbe až do času check-outu.

Chyžná tiež musí sledovať izby, v ktorých hostia končia pobyt a zároveň ich bude ihneď treba pripraviť na príchod nových hostí. Táto výmena hostí býva niekedy veľmi stresujúca, zvlášť pri veľkých skupinách.

Chyžná veľmi úzko spolupracuje s recepciou hotela. Občas hosť „zabudne“, že hotelový uterák a župan nie sú pozornosťou hotela. Tiež pri použití minibaru majú niektorí hostia krátkodobú pamäť… Toto všetko a zmeny v izbe, extrémne znečistenie či nálezy v izbách musí chyžná komunikovať s recepciou.  

V budúcom príspevku na tému housekeepingu si povieme, ako vlastne vyzerá uprataná izba. Tiež si krok po kroku ukážeme, ako má postupovať chyžná pri upratovaní a vstupe do hotelovej izby – hosťovej oázy.

Mohlo by sa vám páčiť

10 tipov a rád pri výbere hotelovej kozmetiky
Lámeme hotelové tabu alebo poznaj svojho nepriateľa
Neupratujte ako doma
Ako vyzerá uprataná hotelová izba? Predstavy sa môžu líšiť
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Autor:Iveta Pupišová
Za nefungujúcimi procesmi často nachádza nefungujúce vzťahy, preto pre Hoteliera už roky píše o vzťahoch medzi zamestnancami, oddeleniami, majiteľmi a riaditeľmi, zamestnancami a klientmi. Nekompromisne a bez príkras poodhaľuje hotelový život „za oponou” do takej miery, že sa v článkoch nájde nejeden hotelier. Vo svojej Akadémii hoteliera je špecialistkou na tréning a mentoring hotelového personálu a mystery shopping.
Predchádzajúci článok Cez jarné prázdniny Liptov láka na zimu, jar má ešte čas
Nasledujúci článok Kathrin Noll, Grand Hotel Kempinski High Tatras: Baví ma život za zónou komfortu
Nekomentované

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

Najčítanejšie za posldných 7 dní

Pozvánka

Revolúcia v prístupe k hotelierstvu – prichádza HORECA KONFERENCIA 2025

PR
PR
12. mája 2025
Juraj Marko: Bratislavu čaká výrazný nárast ubytovacích kapacít
Norbert Longauer: Krízový manažment je umenie navigácie v búrke
Praktická maturita V.C v znamení Art of Taste
Thermal Šírava Spa Resort – termálne srdce Zemplína
- Inzercia-
Ad image

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta