V súvislosti s blížiacou sa zimnou sezónou 2025/2026 odštartovala národná organizácia pre cestovný ruch sériu podujatí zameraných na propagáciu Slovenska ako atraktívnej destinácie pre zimné zážitky. SLOVAKIA TRAVEL sa v úvode zamerala na podporu príjazdového cestovného ruchu zo zahraničia. Krásy zimného Slovenska odprezentovala v uplynulých dňoch v Maďarsku a Rumunsku.

Silná jeseň pre slovenský cestovný ruch
Aktivity SLOVAKIA TRAVEL v Maďarsku a Rumunsku sú súčasťou dlhodobej stratégie podpory príjazdového cestovného ruchu. Vďaka profesionálnej prezentácii, aktívnym B2B stretnutiam a mediálnej podpore sa Slovensko dostáva do povedomia stále väčšieho počtu zahraničných turistov.
Slovensko predstavilo zimnú ponuku v Budapešti
V maďarskej metropole sa uskutočnila prezentácia slovenskej zimnej ponuky, na ktorej vedúca zahraničného zastúpenia SLOVAKIA TRAVEL v Maďarsku Soňa Jelínková spolu so zástupcami slovenských regiónov a lyžiarskych stredísk predstavila to najlepšie, čo Slovensko ponúka pre nadchádzajúcu zimnú sezónu.
„Podujatia sa zúčastnili zástupcovia Vysokých a Nízkych Tatier, Banskej Bystrice s okolím a Donovalov, ktorí maďarským partnerom a médiám priblížili aktuálne novinky, podujatia a produkty určené pre zimných turistov,“ opísala Soňa Jelínková.
Lucia Blašková, riaditeľka OOCR Región Tatry, informovala o novinkách vo Vysokých Tatrách. Medzi nimi hovorila o novej lanovke na Štrbskom Plese, ktorá sa spustí už v decembri, ale aj o tradičnom Ľadovom dóme, ktorý otvorí svoje brány 14. novembra. Predstavila aj obľúbený projekt „Lyžuj a čľupni“ prepájajúci lyžovanie s relaxom v termálnych vodách.

Zaujímavá bola aj prezentácia cestovnej kancelárie BudavárTours, ktorá začne už od novembra 2025 ponúkať skipasy na Donovaly priamo vo svojich pobočkách v Maďarsku.
Kristína Furdos z Tatry Mountain Resort (TMR) pozvala takmer 80 hostí do Nízkych Tatier na otvorenie zimnej sezóny 29. novembra. Predstavila tiež výhody vernostného systému Gopass, a dopravné služby pre lyžiarov.
Jiří Pěč, riaditeľ OOCR Central Slovakia, priblížil ponuku menších stredísk stredného Slovenska, ako sú lyžiarske strediská Králiky či Šachtičky. Ponúkajú tiež skvelé zimné zážitky, lákajú výborným pomerom ceny a kvality.

Na zimnej prezentácii nechýbali ani zástupcovia strediska Donovaly, známe kvalitnými zjazdovkami, rodinným FunParkom a psími záprahmi.
Prezentáciu spestrili aj zástupcovia Nestville Parku, ktorí predstavili krásy regiónu a ponúkli degustáciu svojich produktov.
Zimná prezentácia v Budapešti bola súčasťou širších aktivít na podporu príchodu maďarských turistov na Slovensko. Slovensko sa už čoskoro objaví aj v zimnej mediálnej kampani. Bude prebiehať v 11 maďarských médiách.
Slovensko sa predstavilo aj na prestížnom MICE Business Day

V propagácii Slovenska národná organizácia pokračovala v Maďarsku aj 22. októbra. Tento raz na prestížnom podujatí MICE Business Day v Budapešti.
Spolu s 21 slovenskými partnermi prezentovala Slovensko nákupcom z Maďarska i celého sveta už po jedenásty raz.
Slovensko zastupovali okrem SLOVAKIA TRAVEL aj zástupcovia Vysokých Tatier, Liptova, stredného Slovenska, obce Hronsek, Nestville Parku, Žitného ostrova, Thermal Parku Dunajská Streda, Regiónu Trnava a viaceré hotely – Grandhotel Bellevue, Hilton Košice, Chateau Belá, Clarion Bratislava, Wellness Hotel Patince, Kempinski High Tatras, Sheraton Bratislava a Hotel Damián z Jasnej.
Slovenský stánok patril medzi najnavštevovanejšie a podľa Soni Jelínkovej bol záujem o Slovensko enormný.
„Podujatie privítalo 800 hostí, uskutočnilo sa 1200 B2B stretnutí a zúčastnilo sa ho 180 vystavovateľov. Zo 160 hostených buyerov bolo 40 zo zahraničia – mnohí z nich prejavili priamy záujem o slovenské produkty,“ vymenovala Soňa Jelínková.
Rumunsko – nový silný trh pre Slovensko
SLOVAKIA TRAVEL rozširuje svoje aktivity aj smerom na Balkán. V uplynulých dňoch sa v rumunskom meste Temešvár konal úspešný B2B workshop, ktorý spojil slovenských a rumunských odborníkov v oblasti cestovného ruchu.
Podujatie sa tešilo veľkému záujmu – 12 slovenských subjektov z oblasti cestovného ruchu (zástupcovia hotelov či oblastných organizácii cestovného ruchu) predstavilo ponuku 25 rumunským partnerom, vrátane cestovných kancelárií, médií a influencerov.
„Cieľom workshopu bolo posilniť spoluprácu medzi slovenskými a rumunskými partnermi, predstaviť nové produkty a priblížiť Slovensko ako kvalitnú a udržateľnú destináciu v srdci Európy. Rumunsko je pre Slovensko jedným z najdôležitejších európskych trhov. Od januára do augusta tohto roka navštívilo Slovensko takmer 30 000 rumunských turistov, a veríme, že tento počet bude ďalej rásť,“ povedal Ľuboš Čurma, riaditeľ Sekcie medzinárodnej a regionálnej spolupráce SLOVAKIA TRAVEL, ktorý bol priamo v Rumunsku prítomný.
Súčasťou programu bola aj prezentácia Vysokých Tatier ako ideálneho miesta nielen pre oddych, ale aj pre organizovanie kongresov a podujatí.

 
			 
			
 
                               
 
		