Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    Inšpirácia pre hotelierov. Ako premeniť lokalitu na zážitok
    7. novembra 2025
    České hotely získali prestížne ocenenia MICHELIN Key Hotels
    26. októbra 2025
    Kaskády zrejú ako víno. 20 rokov oslávili komorne
    10. októbra 2025
    Od vášne k histórii k silnému hráčovi v hospitality segmente
    5. augusta 2025
    Tohtoročné leto pri Domaši: Málo vody a veľa noviniek
    16. júla 2025
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Inšpirácia pre hotelierov. Ako premeniť lokalitu na zážitok
    7. novembra 2025
    Ktoré sú TOP slovenské hotely podľa World Travel Awards 2025?
    2. novembra 2025
    České hotely získali prestížne ocenenia MICHELIN Key Hotels
    26. októbra 2025
    Plánujete výlet? Spojte Londýn s gurmánskym dobrodružstvom!
    24. októbra 2025
    Desatoro dubajského hotelového sveta, ktoré vás môže inšpirovať
    29. augusta 2025
  • O nás
  • MarketplaceNOVÉ
Čítanie: Čo sa deje „za oponou“
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • MarketplaceNové
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Téma > Manažment > Čo sa deje „za oponou“
ManažmentTéma

Čo sa deje „za oponou“

Iveta Pupišová
Iveta Pupišová
Uverejnené: 13. decembra 2022
11 min. čítania
Zdieľať

Hotel, penzión či reštaurácie sú ako divadlo, kde hostia sú diváci a personál herci. Na premiére záleží, lebo prvý dojem urobíte len raz. Môže sa však stať, že PREMIÉRA sa stane DERNIÉROU. Čo všetko má vplyv na (ne)fungovanie hotela a čo môže byť príčinou nedostatku personálu a nezáujmu o branžu?

 Atmosféra a kvalita služieb závisia od nehmotných vecí viac, ako od vybavenia, zariadenia či softvérov. Vo veľkej miere ovplyvňujú to, či sa naša premiéra stane derniérou.

 Spokojný zamestnanec = spokojný hosť

Nový zamestnanec je vždy rizikom. Nevieme, či sa zapracuje a zapadne do tímu a podnik mu „sadne“. Je pre podnik nákladom, jeho zaškolenie a zapracovanie stojí hotel čas aj peniaze. No práve táto fáza nástupu býva najmä u výkonných profesií, ako sú recepčný, čašník či chyžná – podceňovaná. Často už v úvode hotelieri urobia veľa chýb a začína sa to pohovorom. Práve v odvetví, akým je hospitality potrebuje byť zamestnanec v práci spokojný. Emócie sú nákazlivé a ľahko prejdú aj na hosťa, ktorému ostanú v pamäti. Zamestnanec musí byť nielen kompetentný, ale aj v dobrom rozpoložení, aby mohol vytvoriť zážitok. Mal by mať jasno v tom, čo znamená jeho práca, ako ju má vykonávať, aká je vízia majiteľa. Ale aj v tom, čo spôsobí jeho neprofesionálne správanie, aký to má vplyv na hosťa, a aké to bude mať pre neho dôsledky.

Vnútorná atmosféra

Tú prekvapivo neurčuje len pekné vybavenie, ale najmä zaobchádzanie majiteľa s personálom. Často sa stáva, že majiteľ je zároveň aj výkonný riaditeľ. Ak nemá profesijné skúsenosti a nepochopil podstatu práce, riadi podnik iba z pozície moci a nepočúva profesionálov, tak narobí veľké škody. Niekedy je takýto majiteľ dokonca najväčšou prekážkou napredovania. Dôsledok je frustrácia zamestnancov, nezáujem pracovať pre neho a odmietanie vykonávať nezmyselné pokyny. Majiteľ-amatér nechápe, prečo treba niektorým veciam prikladať veľkú dôležitosť. Vybavenie interiéru, výber materiálov, usporiadanie pracoviska nielen z hľadiska dizajnu, ale aj efektivity pracovných procesov, rovnako ako mnoho ďalších oblastí, sú mu neznáme. No ak má záujem vzdelávať sa a počúva názory profesionálov, môže sa stať prínosom a priniesť kreatívne nápady. Navyše si tak získa prirodzený rešpekt personálu.

Príklady z praxe obsahujú celý repertoár prístupov. Riaditeľka novootvoreného hotela prišla na kurz gastromanažmentu preto, aby sa „vedela rozprávať s kuchárom“. Naproti tomu iná žena, ktorá dostala ponuku pozície riaditeľky hotela v rekonštrukcii, mi na odporúčanie zamestnať sa na jeden mesiac na recepcii s údivom povedala: „Ale ja mám univerzitu!“ Taký prístup ju vopred predurčil na neúspech, čo sa aj potvrdilo, keď po niekoľkých mesiacoch musela novú pozíciu opustiť.

Ľudia často podceňujú náročnosť práce v tomto odvetví. Kto nepochopí podstatu jeho fungovania, prehráva.

1234Nasledujúca stránka

Mohlo by sa vám páčiť

Tričko, vôňa, džem. Hotelový merch predlžuje zážitok z pobytu
Innovative Hotel Management 2025: Ako technológie a AI menia hotelierstvo?
Svadobné trendy 2023
Platformy sociálnych sietí: Prejdite od lajkov k rezerváciám
Škola pre život: Oddychové zóny a nové trendy vo vzdelávaní
OZNAČENÉ:Zákulisie
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Autor:Iveta Pupišová
Za nefungujúcimi procesmi často nachádza nefungujúce vzťahy, preto pre Hoteliera už roky píše o vzťahoch medzi zamestnancami, oddeleniami, majiteľmi a riaditeľmi, zamestnancami a klientmi. Nekompromisne a bez príkras poodhaľuje hotelový život „za oponou” do takej miery, že sa v článkoch nájde nejeden hotelier. Vo svojej Akadémii hoteliera je špecialistkou na tréning a mentoring hotelového personálu a mystery shopping.
Predchádzajúci článok Mať stratégiu, znamená byť pripravený na každú situáciu
Nasledujúci článok Zostaneme v KONTAKTE
Nekomentované

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

- Inzercia-
Ad image

Najčítanejšie za posledných 7 dní

OsobnostiRozhovory

Norbert Frank a jeho gastronomická fabrika

Zlatica Kramárová
Zlatica Kramárová
10. novembra 2025
Bratislava má historicky najviac pravidelných leteckých liniek
Inšpirácia pre hotelierov. Ako premeniť lokalitu na zážitok
33 inšpirácií pre moderný EKO hotel
HORECA Konferencia prinesie inšpirácie, networking aj Hoteliera roka

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta