Digitalizácia je témou dňa v každej branži, hotelierstvo nevynímajúc. V krátkej ankete sme na túto tému oslovili troch riaditeľov hotelov. Prezradili nám aj to, čím aktuálne ich hotel žije.
Váš hotel a digitalizácia
Čím aktuálne žijete?
Jiří Pour, GM Hotel Bratislava****
V oblasti digitalizácie v hotelovom priemysle som trochu konzervatívny, hoci mi je jasné, že je to smer, ktorý nás čaká a neminie. Nie som úplne zástanca robotických čašníkov a podobne, pretože to, čo robí hotel hotelom a reštauráciu reštauráciou je ľudský faktor. Je síce najrizikovejší a všetci vieme, že nájsť dnes kvalitných ľudí je úplná utópia. Takže riešenia, ktoré trh ponúka sú pomocou a nebránim sa im. Ich praktické využitie v našom hoteli závisí od nového konceptu hotela, na ktorom v súčasnosti pracujeme.
V Hoteli Bratislava totiž aktuálne žijeme myšlienkou prestavby hotelových izieb na apartmány na dlhodobý prenájom. Podobný projekt sa už realizoval v bývalom bratislavskom hoteli Holiday Inn, z ktorého je dnes Bajkalska Apartments. Organizovanie veľkých konferencií a sympózií je našou silnou stránkou. Máme čo ponúknuť, hoci ubytovacia kapacita bude menšia, lebo reagujeme na vývoj trhu. Keďže disponujeme pomerne veľkými konferenčnými priestormi rozhodujeme sa, koľko z 212 hotelových izieb zostane v novom koncepte hotelových.
Mnoho hotelierov aj klientov si myslí, že bude tak, ako bolo. Ale to už nikdy nebude. Biznis sa celkom prebudoval, stojí na úplne iných princípoch, základoch, koreňoch a systéme fungovania. To, čo bolo už nebude. Napriek tomu, to, čo sa stalo, prinieslo aj nejaké pozitíva. Všetko sa individualizuje podľa zamerania konkrétneho hotela, jeho možností, kapacít, celý systém si hotel stavia úplne odznova. Ja som tiež realizoval niekoľko postcovidových zmien a zatiaľ fungujú veľmi úspešne. Napríklad veľké konferencie a cateringy od 90 až po 300 osôb riešime cez outsourcing prostredníctvom cateringovej spoločnosti. Už rok takto fungujeme k spokojnosti všetkých z nás, ekonomicky je to výhodné a bez nákladov.