Nie, nemyslíme či slovensky alebo poľsky. Nedávno sme v článku o manažérovi dneška písali o odlišných svetoch rôznych generácií zamestnancov. To isté sa týka hostí. Navyše, hosť každej generácie hovorí akoby inou rečou a tiež počuje na niečo iné.
Článok, video, fotky, podcasty, reels-y alebo farebné prospekty šikovného formátu? Prečo nie, závisí od toho, ktorá reč je vašej klientele najbližšia. V marketérskych kruhoch platí tvrdenie, že text je mŕtvy, dokonca takmer aj fotka, a kráľom je video. Naozaj je to tak? Nuž, závisí to od klientov a od ich „reči”. Hoci je to naozaj trend, nemusí to platiť vždy.
Farebné prospekty alebo reels? Hosť rozhoduje
Nemám rada videá. Chce to odvahu priznať toto tvrdenie nahlas a tým sa poslať do starého železa. Rozmýšľala som prečo… a nakoniec som na to prišla. Video sa nedá sa urýchliť, v podstate mi diktuje, koľko času z môjho života mu musím venovať a to ma na ňom irituje. Na rozdiel od textu, ktorý skenujem oveľa rýchlejšie. Raz-dva zistím, či sa oplatí čítať celý, alebo mi stačí tento sken a pointa. A nechápem, ako niekto stále sleduje videjká…
Moja mama je častý hotelový hosť a rada si vezme z hotela prospekty. Krásne farebné. Starostlivo ich poskladá, odloží do kufra a sprevádzajú ju nasledujúce roky života. Dlho, veľmi dlho, niekedy desaťročia. Keď na ne natrafí, opäť si ich prečíta, poobzerá, pospomína, poukazuje susedom. Keď mne niekto podáva prospekty, či nebodaj predajný katalóg, obchádzajú ma mdloby už len pri pomyslení na to, ako sa mi veci zasa doma kopia a ja ich prekladám z jedného miesta na druhé… Nie, ďakujem, pozriem si vás na internete.
Moja dcéra je z videovej generácie. Na veľké čítanie ich neužijete, zato videjká im ukrajujú zo života neraz viac času, ako by chceli. Jej podstatne mladšia sesternica žije Tik Tokom. A ona nechápe…
Rovnako diverzifikovaní ste ale aj vy, hotelieri. Ak ste „stará škola“, ste možno radi že máte aký-taký web. Poznám hoteliera, a úspešného, ktorý má „všetko v tomto zošite”. Keď ste hotelier z generácie 25+, či dokonca 20+, žijete najmodernejšími technológiami, appkami a pokladáte to za normu. Preč so všetkým starým!
Dáta zbierajte, aj vyhodnocujte
Ako ste už iste pochopili, toto nie je seriózny marketingový výskum o účinnosti jednotlivých marketingových prostriedkov. Ale o nevyhnutnej potrebe zbierania a vyhodnocovania vašich dát.
Aby ste presne vedeli kto je váš väčšinový a najzaujímavejší klient, ktorý u vás nechá najvyššie tržby. Kedy chodí a na čo reaguje. Na akú reč počuje a akým kanálom mu sprostredkujete svoje posolstvo. Presný zber údajov vás povedie, aby ste nechceli predať vždy všetko každému… aj o tom je moderný trend s názvom revenue manažment, o ktorom sme vám písali v jesennom seriáli online časopisu Hotelier.