Vybavenie – inventár
V niektorých krajinách s rozvinutým hospitality industry, ako je napríklad Turecko, nikdy investor nezariaďuje a nevybavuje interiér ubytovacieho zariadenia s iným ako pre hotel určeným dodávateľom. Ako všetci vieme, hotelové – ubytovacie zariadenie sa vybavuje inak ako domácnosť. Tiež zariadenie slúži každý deň inému hosťovi a musí slúžiť pre pohodlie hosťa. Profesionálne vybavené plochy, materiály a inventár súvisia aj s efektívnym upratovaním a činnosťou housekeeping.
Ak do izieb dáme koberce s vysokým vlasom, vždy ho bude musieť chyžná povysávať tesne pred príchodom hosťa, a v momente, ako naň hosť vstúpi, už nebude mať ten efekt a pôsobiť čisto. Vybavenie sa netýka len ubytovacieho úseku, ale aj pohodlných profi stoličiek do reštaurácie, stohovateľných do konferenčnej miestnosti a skladacích stolov. Ak žiadame od servírky, aby nosila ťažké stoly, môže to odmietnuť. Stoličky, stoly súvisia aj s množstvom personálu, ktorý potrebujeme zamestnať. Nedostatočne profesionálne vybavený a nastavený ubytovací úsek si vyžaduje viac personálu, čo, samozrejme, navyšuje náklady. Nepoužívanie koncentrovanej profesionálnej chémie tiež zvyšuje náklady.
V prípade, že vybavenie nie je profesionálne vybraté a nastavené na koncept podniku, môžeme prísť o klienta z dôvodu, že nebudeme vedieť splniť jeho požiadavku.
Hotel, penzión alebo akékoľvek iné HORECA zariadenie musí vykonávať HR manažment, Sales & Marketing, ale aj revenue management. Hotel s veľkou ubytovacou kapacitou má v každom oddelení manažéra pre danú problematiku, v menších zariadeniach vykonáva tieto procesy riaditeľ, alebo sú funkcie kumulované napr. s recepčnou, hotelovým manažérom, rezervačným pracovníkom.
Personál
Hotelierstvo je biznis o ľuďoch a pre ľudí. Ľudia sú tvorcami zážitku pre klienta, ktorý prišiel na špeciálne miesto a chce sa cítiť výnimočne.
Aj napriek tomuto faktu v hotelovej branži sa máloktorý hotel venuje personálnemu manažmentu.
Pohovor spraví manažér, resp. riaditeľ, zmluvy pripraví mzdárka, a tým sa to končí. Personál je pre podnikateľa investícia, no nie vždy má pre to pochopenie. Ak hneď na začiatku personál nie je zaškolený, hotel nemá efektívnu organizačnú štruktúru, vypracované štandardy a postupy prác, nemôžeme hovoriť o efektivite. Ako začneme, tak budeme aj pokračovať.
Nemôžeme sa spoliehať na to, že nebudeme školiť personál, lebo sa nám to nevráti. Ako môžeme chcieť od personálu, aby predával služby, alebo robil servis , keď mu nedáme jasné inštrukcie? Dôležité je profesionálne obsadenie na kľúčových pozíciách a následná práca s personálom. Práca s potenciálom a talentmi personálu a rozvoj. Len vtedy personál zostane lojálny a nestratí „drive“ a záujem. Ak jeho potenciál nevyužijeme, pôjde k susedovi.
Šikovný a profesionálny personál s láskou k práci v hotelierstve potrebuje mať systém a dobrú pracovnú klímu. Len potom môže s radosťou robiť svoju prácu. Tiež pravidelnú mzdu a istotu.