Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    Thermal Šírava Spa Resort – termálne srdce Zemplína
    9. mája 2025
    V hoteli na brehu Štrbského plesa privítajú jar aj nové tváre
    24. apríla 2025
    Swissôtel Damian Jasna
    Swissôtel Damian Jasna prináša na Slovensko švajčiarsku pohostinnosť
    27. marca 2025
    Hotel ACADEMIA
    Hotel ACADEMIA: Ikona Tatier, ktorá spája vedu, pohodlie a harmóniu s prírodou
    13. marca 2025
    Bratislavský hotel Sheraton oslavuje 15. výročie otvorenia
    25. februára 2025
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Svetová výstava v Osake: Akú má návštevnosť slovenská expozícia?
    3. mája 2025
    SVETOVÁ VÝSTAVA V JAPONSKU: Slovenskí vinári sa úspešne odprezentovali
    30. apríla 2025
    EXPO 2025: Slovenská expozícia v Osake otvorila svoje brány
    14. apríla 2025
    Zábava na snehu pokračuje! Na ľadovci lyžujete do mája
    9. marca 2025
    Top 10 hotel openings 2025
    9. februára 2025
  • O nás
Čítanie: Efektívne hotelierstvo
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Téma > Ekonomika > Efektívne hotelierstvo
EkonomikaManažment

Efektívne hotelierstvo

Iveta Pupišová
Iveta Pupišová
Uverejnené: 2. novembra 2023
5 min. čítania
Zdieľať

Vybavenie – inventár

V niektorých krajinách s rozvinutým hospitality industry, ako je napríklad Turecko, nikdy investor nezariaďuje a nevybavuje interiér ubytovacieho zariadenia s iným ako pre hotel určeným dodávateľom. Ako všetci vieme, hotelové – ubytovacie zariadenie sa vybavuje inak ako domácnosť. Tiež zariadenie slúži každý deň inému hosťovi a musí slúžiť pre pohodlie hosťa. Profesionálne vybavené plochy, materiály a inventár súvisia aj s efektívnym upratovaním a činnosťou housekeeping.    

Ak do izieb dáme koberce s vysokým vlasom, vždy ho bude musieť chyžná povysávať tesne pred príchodom hosťa, a v momente, ako naň hosť vstúpi, už nebude mať ten efekt a pôsobiť čisto. Vybavenie sa netýka len ubytovacieho úseku, ale aj pohodlných profi stoličiek do reštaurácie, stohovateľných do konferenčnej miestnosti a skladacích stolov. Ak žiadame od servírky, aby nosila ťažké stoly, môže to odmietnuť. Stoličky, stoly súvisia aj s množstvom personálu, ktorý potrebujeme zamestnať. Nedostatočne profesionálne vybavený a nastavený ubytovací úsek si vyžaduje viac personálu, čo, samozrejme, navyšuje náklady. Nepoužívanie koncentrovanej profesionálnej chémie tiež zvyšuje náklady.

- Inzercia-
Ad image

V prípade, že vybavenie nie je profesionálne vybraté a nastavené na koncept podniku, môžeme prísť o klienta z dôvodu, že nebudeme vedieť splniť jeho požiadavku.

Hotel, penzión alebo akékoľvek iné HORECA zariadenie musí vykonávať HR manažment, Sales & Marketing, ale aj revenue management. Hotel s veľkou ubytovacou kapacitou má v každom oddelení manažéra pre danú problematiku, v menších zariadeniach vykonáva tieto procesy riaditeľ, alebo sú funkcie kumulované napr. s recepčnou, hotelovým manažérom, rezervačným pracovníkom.

Personál

Hotelierstvo je biznis o ľuďoch a pre ľudí. Ľudia sú tvorcami zážitku pre klienta, ktorý prišiel na špeciálne miesto a chce sa cítiť výnimočne.

- Inzercia -
Ad image

Aj napriek tomuto faktu v hotelovej branži sa máloktorý hotel venuje personálnemu manažmentu.

Pohovor spraví manažér, resp. riaditeľ, zmluvy pripraví mzdárka, a tým sa to končí. Personál je pre podnikateľa investícia, no nie vždy má pre to pochopenie. Ak hneď na začiatku personál nie je zaškolený, hotel nemá efektívnu organizačnú štruktúru, vypracované štandardy a postupy prác, nemôžeme hovoriť o efektivite. Ako začneme, tak budeme aj pokračovať.

Nemôžeme sa spoliehať na to, že nebudeme školiť personál, lebo sa nám to nevráti. Ako môžeme chcieť od personálu, aby predával služby, alebo robil servis , keď mu nedáme jasné inštrukcie? Dôležité je profesionálne obsadenie na kľúčových pozíciách a následná práca s personálom. Práca s potenciálom a talentmi personálu a rozvoj. Len vtedy personál zostane lojálny a nestratí „drive“ a záujem. Ak jeho potenciál nevyužijeme, pôjde k susedovi.

Šikovný a profesionálny personál s láskou k práci v hotelierstve potrebuje mať systém a dobrú pracovnú klímu. Len potom môže s radosťou robiť svoju prácu. Tiež pravidelnú mzdu a istotu.

Predchádzajúca stránka12

Mohlo by sa vám páčiť

Vzťahy na pracovisku, alebo aby vo vašej kuchyni nelietali nože
Čo robiť, keď sa šéf zblázni?
Predaj noviniek ako zábavný tímový projekt, aktívnych nápadito odmeňte
Eko(no)logicky aj v MICE sezóne
Fungujete „pocitovo“? Je aj jednoduchšia cesta
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Autor:Iveta Pupišová
Za nefungujúcimi procesmi často nachádza nefungujúce vzťahy, preto pre Hoteliera už roky píše o vzťahoch medzi zamestnancami, oddeleniami, majiteľmi a riaditeľmi, zamestnancami a klientmi. Nekompromisne a bez príkras poodhaľuje hotelový život „za oponou” do takej miery, že sa v článkoch nájde nejeden hotelier. Vo svojej Akadémii hoteliera je špecialistkou na tréning a mentoring hotelového personálu a mystery shopping.
Predchádzajúci článok Legálne komerčné vysielanie pre hotely a autorský zákon
Nasledujúci článok Jesenná konferencia hotelierov
Nekomentované

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

Najčítanejšie za posldných 7 dní

Hotely

Thermal Šírava Spa Resort – termálne srdce Zemplína

PR
PR
9. mája 2025
Rozwitha Bieber: V hotelierstve som sa naučila pokore aj číslam
Aká je vaša tohtoročná stratégia na dosiahnutie úspechu?
Svetová výstava v Osake: Akú má návštevnosť slovenská expozícia?
HORECA & EXPO 2025 riešila aktuálne výzvy sektora hospitality
- Inzercia-
Ad image

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta