Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    Inšpirácia pre hotelierov. Ako premeniť lokalitu na zážitok
    7. novembra 2025
    České hotely získali prestížne ocenenia MICHELIN Key Hotels
    26. októbra 2025
    Kaskády zrejú ako víno. 20 rokov oslávili komorne
    10. októbra 2025
    Od vášne k histórii k silnému hráčovi v hospitality segmente
    5. augusta 2025
    Tohtoročné leto pri Domaši: Málo vody a veľa noviniek
    16. júla 2025
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Inšpirácia pre hotelierov. Ako premeniť lokalitu na zážitok
    7. novembra 2025
    Ktoré sú TOP slovenské hotely podľa World Travel Awards 2025?
    2. novembra 2025
    České hotely získali prestížne ocenenia MICHELIN Key Hotels
    26. októbra 2025
    Plánujete výlet? Spojte Londýn s gurmánskym dobrodružstvom!
    24. októbra 2025
    Desatoro dubajského hotelového sveta, ktoré vás môže inšpirovať
    29. augusta 2025
  • O nás
  • MarketplaceNOVÉ
Čítanie: Fungujete „pocitovo“? Je aj jednoduchšia cesta
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • MarketplaceNové
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Téma > Manažment > Fungujete „pocitovo“? Je aj jednoduchšia cesta
Manažment

Fungujete „pocitovo“? Je aj jednoduchšia cesta

Iveta Pupišová
Iveta Pupišová
Uverejnené: 5. júna 2023
5 min. čítania
Zdieľať

Hotel je organizmus, v ktorom musia byť jasné pravidlá. Hotelové štandardy zhŕňajú tieto pravidlá. Slúžia na to, aby sme sa vždy vedeli vrátiť do hlavnej stanice a nefungovali v chaose. Vďaka nim je riadenie hotela oveľa jednoduchšie. Zaujímavé je, že majitelia väčšiny menších zariadení skalopevne veria, že oni ich nepotrebujú.

Deväťdesiatdeväť percent situácií v hoteli sa dá predvídať. Vo všetkých týchto situáciách viete vďaka štandardom zabezpečiť, že vaši zamestnanci budú presne vedieť, čo majú robiť.

Vďaka štandardom fungujete systémovo

Ak práve nepatríte k malej hŕstke zamestnancov zahraničných sieťových hotelov, fungujúcich podľa štandardov, možno ani netušíte, kde by ste k nim prišli. Možno si myslíte, že vy štandardy nepotrebujete, lebo vy sa viete dohodnúť na tom, čo kto robí a každý to chápe. Že štandardy sú pre veľké hotely. Ale nie je to tak.

Cieľom štandardov je urobiť z hotela alebo penziónu každej veľkosti dobre fungujúci systém. Slúžia na to, aby sme nefungovali v chaose. Aby sme sa vždy vedeli vrátiť k podstate, k zoznamu a opisu činností pre jednotlivé pozície. Každé jedno oddelenie musí mať spísané všetky činnosti – čo sa kedy robí a ako to má vyzerať. Inak ľudia začnú robiť chaos pri neštandardných situáciách. Sú to často úplne logické a jednoduché aktivity, ktoré je dobré mať na papieri.

 My nepotrebujeme štandardy

V mnohých hoteloch, ktoré majú záujem o tréningy zamestnancov, sa stretávam s tým, že nemajú štandardy, ani snímku dňa, ale povedia, že oni v podstate všetko vedia, čo majú robiť a nepotrebujú ich. To sú zbytočné papiere. Nemajú ani žiaden check list činností. A už po pol hodine prídeme na to, že nejakú konkrétnu vec nikto neurobil a hľadá sa dôvod a vinník, že to mal vedieť a mal urobiť… a podobne.

Príde sa na to, že čašník neponúka aktuálne sezónne menu, hoci vie o tom, že by to mal robiť. Že nová servírka chodí ako bezprizorná a nevie, čo má robiť. Alebo prečo je špinavá polička? Preto, lebo sa nikde jasne nepíše, že sa napríklad každú nedeľu poobede má umývať. Keď máte novú umývačku riadov a čašníčka nemá v štandardoch napísané, že raz do týždňa tam musí dať odvápňovaciu tabletku, tak jej to nikto nepripomenie, nik si na to nespomenie a umývačka sa zničí. A potom je šéf naštvaný, chce dať škodu zosobniť. Naštvaný je aj vtedy, keď nastane problém s dodržiavaním HACCP a má to dôsledky. Ide o milión drobností, ktorým sa dá štandardmi predísť.

12Nasledujúca stránka

Mohlo by sa vám páčiť

Všetky parametre hotela viete ovplyvniť revenue manažmentom
Efektívne vyjednávanie
Ako prísť k štandardom?
33 inšpirácií pre moderný EKO hotel
Ako viac zarobiť a elegantne ušetriť
OZNAČENÉ:štandardy
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Autor:Iveta Pupišová
Za nefungujúcimi procesmi často nachádza nefungujúce vzťahy, preto pre Hoteliera už roky píše o vzťahoch medzi zamestnancami, oddeleniami, majiteľmi a riaditeľmi, zamestnancami a klientmi. Nekompromisne a bez príkras poodhaľuje hotelový život „za oponou” do takej miery, že sa v článkoch nájde nejeden hotelier. Vo svojej Akadémii hoteliera je špecialistkou na tréning a mentoring hotelového personálu a mystery shopping.
Predchádzajúci článok Čo najviac chutí šéfkuchárom? Budete prekvapení!
Nasledujúci článok Čo bude na raňajky?
Nekomentované

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

- Inzercia-
Ad image

Najčítanejšie za posledných 7 dní

DodávateliaHotelReštauráciaWellness

Ako vyzerá zodpovedné podnikanie v hotelierstve?

Advertoriál
Advertoriál
11. novembra 2025
Norbert Frank a jeho gastronomická fabrika
Bratislava má historicky najviac pravidelných leteckých liniek
Inšpirácia pre hotelierov. Ako premeniť lokalitu na zážitok
33 inšpirácií pre moderný EKO hotel

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta