Schopnosť rozpoznať, porozumieť a regulovať svoje vlastné emócie, ako aj emócie iných je v hotelierstve esenciálna. Emocionálna inteligencia vám pomôže byť profesionálnym.
Hotelierstvo a horeca biznis celkovo sa zameriavajú na ľudí. Vyžadujú neustálu komunikáciu s hosťami. Úspech tohto biznisu závisí od toho, ako dobre s nimi dokážu zamestnanci nadviazať kontakt a vytvoriť im nezabudnuteľné zážitky. Práve tu má emocionálna inteligencia svoje pevné miesto.
Emocionálna inteligencia je schopnosť rozpoznať, porozumieť a regulovať svoje vlastné emócie, ako aj emócie iných. V pohostinstve je emocionálna inteligencia pre zamestnancov kritickou zručnosťou, pretože im umožňuje komunikovať s hosťami empatickým a profesionálnym spôsobom. Emocionálna inteligencia má v hotelierstve význam z niekoľkých dôvodov.
Po prvé, pomáha zamestnancom nadviazať kontakt s hosťami na hlbšej úrovni.
Keď zamestnanci dokážu rozpoznať a porozumieť emóciám zákazníkov, vedia lepšie poskytnúť personalizovaný zážitok, ktorý sa zhoduje s potrebami a preferenciami hosťa.
Po druhé, emocionálna inteligencia pomáha zamestnancom zvládať náročné situácie. V pohostinstve sa to od zamestnancov často vyžaduje vysporiadať sa s rozrušenými alebo nahnevanými zákazníkmi. Emocionálna inteligencia umožní zamestnancom v týchto situáciách zostať pokojní a profesionálni, čo môže pomôcť upokojiť situáciu a zabrániť jej ďalšej eskalácii. Takíto zamestnanci sú schopní lepšie zvládať stres, poskytovať spätnú väzbu a presmerovať svoje emócie z negatívnych na pozitívne.
Po tretie, emocionálna inteligencia má význam pre udržanie zamestnancov. U zamestnancov, ktorí majú emocionálnu inteligenciu, je väčšia pravdepodobnosť mať pozitívne vzťahy so svojimi spolupracovníkmi a manažérmi čo môže viesť k vyššej spokojnosti s prácou a nižšej fluktuácii.
A prečo vlastne o tom píšem? Mala som možnosť navštíviť hotelovú školu na Mikovíniho ulici v Bratislave a hovoriť so študentami o tom, ako im emočná inteligencia pomáha v práci a v osobnom živote. Ako im ovplyvní efektivitu v práci, zdravie a celkovú kvalitu života… Téma rezonovala a ja chcem vyjadriť tejto škole obdiv, že svojich študentov v tejto oblasti vzdeláva. Pretože vynikajúci servis môžu poskytovať ľudia, ktorí sú vyrovnaní, rozumejú sebe a svojim hosťom a vedia briliantne zvládať krízové situácie. Takí, ktorých vlastne dnes všetci hľadáme.