Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    Perníkovú chalúpku s 3000 lentilkami uvidíte len vo Vysokých Tatrách
    24. decembra 2025
    Hotelieri predstavili študentom udržateľnosť v hotelierstve
    27. novembra 2025
    Inšpirácia pre hotelierov. Ako premeniť lokalitu na zážitok
    7. novembra 2025
    České hotely získali prestížne ocenenia MICHELIN Key Hotels
    26. októbra 2025
    Kaskády zrejú ako víno. 20 rokov oslávili komorne
    10. októbra 2025
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Vianoce v Dubaji – otvorená náruč rozmanitosti
    4. decembra 2025
    Ciel Dubai Marina: Najvyšší hotel sveta otvoril svoje brány
    28. novembra 2025
    Inšpirácia pre hotelierov. Ako premeniť lokalitu na zážitok
    7. novembra 2025
    Ktoré sú TOP slovenské hotely podľa World Travel Awards 2025?
    2. novembra 2025
    České hotely získali prestížne ocenenia MICHELIN Key Hotels
    26. októbra 2025
  • O nás
  • HOTEL MarketplaceNOVÉ
Čítanie: Emocionálna inteligencia a hotelierstvo
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • HOTEL MarketplaceNové
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Komentáre > Emocionálna inteligencia a hotelierstvo
Komentáre

Emocionálna inteligencia a hotelierstvo

Simoneta Vargová
Simoneta Vargová
Uverejnené: 17. júla 2023
2 min. čítania
Zdieľať

Schopnosť rozpoznať, porozumieť a regulovať svoje vlastné emócie, ako aj emócie iných je v hotelierstve esenciálna. Emocionálna inteligencia vám pomôže byť profesionálnym.

Hotelierstvo a horeca biznis celkovo sa zameriavajú na ľudí. Vyžadujú neustálu komunikáciu s hosťami. Úspech tohto biznisu závisí od toho, ako dobre s nimi dokážu zamestnanci nadviazať kontakt a vytvoriť im nezabudnuteľné zážitky. Práve tu má emocionálna inteligencia svoje pevné miesto.

- Inzercia -
Ad image

Emocionálna inteligencia je schopnosť rozpoznať, porozumieť a regulovať svoje vlastné emócie, ako aj emócie iných. V pohostinstve je emocionálna inteligencia pre zamestnancov kritickou zručnosťou, pretože im umožňuje komunikovať s hosťami empatickým a profesionálnym spôsobom. Emocionálna inteligencia má v hotelierstve význam z niekoľkých dôvodov.

Po prvé, pomáha zamestnancom nadviazať kontakt s hosťami na hlbšej úrovni.

Keď zamestnanci dokážu rozpoznať a porozumieť emóciám zákazníkov, vedia lepšie poskytnúť personalizovaný zážitok, ktorý sa zhoduje s  potrebami a preferenciami hosťa.

Po druhé, emocionálna inteligencia pomáha zamestnancom zvládať náročné situácie. V pohostinstve sa to od zamestnancov často vyžaduje vysporiadať sa s rozrušenými alebo nahnevanými zákazníkmi. Emocionálna inteligencia umožní zamestnancom v týchto situáciách zostať pokojní a profesionálni, čo môže pomôcť upokojiť situáciu a zabrániť jej ďalšej eskalácii. Takíto zamestnanci sú schopní lepšie zvládať stres, poskytovať spätnú väzbu a presmerovať svoje emócie z negatívnych na pozitívne.

Po tretie, emocionálna inteligencia má význam pre udržanie zamestnancov. U zamestnancov, ktorí majú emocionálnu inteligenciu, je väčšia pravdepodobnosť mať pozitívne vzťahy so svojimi spolupracovníkmi a manažérmi čo môže viesť k vyššej spokojnosti s prácou a nižšej fluktuácii.

A prečo vlastne o tom píšem? Mala som možnosť navštíviť hotelovú školu na Mikovíniho ulici v Bratislave a hovoriť so študentami o tom, ako im emočná inteligencia pomáha v práci a v osobnom živote. Ako im ovplyvní efektivitu v práci, zdravie a celkovú kvalitu života… Téma rezonovala a ja chcem vyjadriť tejto škole obdiv, že svojich študentov v tejto oblasti vzdeláva. Pretože vynikajúci servis môžu poskytovať ľudia, ktorí sú vyrovnaní, rozumejú sebe a svojim hosťom a vedia briliantne zvládať krízové situácie. Takí, ktorých vlastne dnes všetci hľadáme. 

Aj pohostinnosť má svoje hranice
„Ste veľmi slabý tím! Nedržíte spolu, blamujete sa navzájom, kvôli jednej vete sa začnete hádať.“
Mňa už nič neprekvapí! Naozaj?
Ako na budget?
Hotel a deti
Zdieľajte tento článok
Facebook E-mail Tlačiť
Autor:Simoneta Vargová
Hotelová aj životná cesta Simony viedla z Bratislavy cez Prahu na Blízky Východ. Tam vzdelávala personál v rôznych krajinách, aby sa napokon usadila v kozmopolitnom Dubaji. Odtiaľ nám prináša inšpirácie a skúsenosti z atraktívnej destinácie s prepracovaným hotelovým sektorom. Špecializuje na kvalitu hotelových služieb a vzdelávanie hotelových lídrov.
Predchádzajúci článok Turistické vláčiky do poľskej Krynice
Nasledujúci článok Cyklotrasa po stopách zaplavených obcí Liptova
Nekomentované

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

- Inzercia-
Ad image

Najčítanejšie za posledných 7 dní

HotelyRegióny

Perníkovú chalúpku s 3000 lentilkami uvidíte len vo Vysokých Tatrách

TS
TS
24. decembra 2025
Zákon o evidencii tržieb – nová povinnosť od roku 2026
Rodinný biznis v Dunajskej Strede, ktorý rástol po boku METRO. Spája ich spoľahlivosť, rýchlosť a osobný prístup
Vysoké Tatry a lyžiarska sezóna
Vianoce na tanieri – tradične aj netradične

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3KPáči sa mi to
2.1KPin
1.3KSledovať
454Odoberať

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta

Username or Email Address
Password

Stratili ste heslo?