Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    Juraj Marko: Bratislavu čaká výrazný nárast ubytovacích kapacít
    12. mája 2025
    Thermal Šírava Spa Resort – termálne srdce Zemplína
    9. mája 2025
    V hoteli na brehu Štrbského plesa privítajú jar aj nové tváre
    24. apríla 2025
    Swissôtel Damian Jasna
    Swissôtel Damian Jasna prináša na Slovensko švajčiarsku pohostinnosť
    27. marca 2025
    Hotel ACADEMIA
    Hotel ACADEMIA: Ikona Tatier, ktorá spája vedu, pohodlie a harmóniu s prírodou
    13. marca 2025
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Svetová výstava v Osake: Akú má návštevnosť slovenská expozícia?
    3. mája 2025
    SVETOVÁ VÝSTAVA V JAPONSKU: Slovenskí vinári sa úspešne odprezentovali
    30. apríla 2025
    EXPO 2025: Slovenská expozícia v Osake otvorila svoje brány
    14. apríla 2025
    Zábava na snehu pokračuje! Na ľadovci lyžujete do mája
    9. marca 2025
    Top 10 hotel openings 2025
    9. februára 2025
  • O nás
Čítanie: Chceš rešpekt – daj rešpekt
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Téma > Manažment > Chceš rešpekt – daj rešpekt
Manažment

Chceš rešpekt – daj rešpekt

Iveta Pupišová
Iveta Pupišová
Uverejnené: 19. júna 2023
5 min. čítania
Zdieľať

Komunikácia s ľuďmi je umením, od ktorého závisí atmosféra v hoteli. Lebo presne tak, ako sa vy správate k zamestnancom, správajú sa oni k hosťom.

Obsah
Čo znamená „dobre komunikovať“?Očakávania (na oboch stranách)Ľudskosť + záujem = dôveraKaždý má plusy aj mínusyBez slov povieme najviacManažér nie je superhrdina

Manažér môže (a mal by) pozitívne ovplyvňovať atmosféru na pracovisku a vhodne zvolenou komunikáciou šíriť pohodu. Lebo zamestnanci, ktorí vytvárajú zážitok pre hosťa, by mali prichádzať do práce radi, s dobrou náladou, prácu by si mali „užívať“. Predovšetkým by ju mali milovať.

- Inzercia-
Ad image

Čo znamená „dobre komunikovať“?

Komunikácia je veľmi všeobecný pojem, ale „dobre komunikovať“ znamená omnoho viac, ako si uvedomujeme. Hoteliersky biznis je veľmi odlišný od ostatných, je to odvetvie náročné na čas, výkon a ľudský faktor, preto si vyžaduje kvalitných a dobre zaškolených manažérov. Nestačí mať univerzitu, treba mať aj skúsenosti, aby manažér rozumel práci a prostrediu, v ktorom pracuje a riadi tím.

Očakávania (na oboch stranách)

Základom je, aby si obe strany povedali, čo jeden od druhého očakávajú. Nadriadený by mal už na pracovnom pohovore objasniť, aké sú jeho očakávania od zamestnanca na danej pracovnej pozícii, aká je náplň práce a predstava, aké postavenie v organizačnej štruktúre.

Zamestnanec by mal takisto vyjadriť svoje požiadavky na odmenu za vykonanú prácu a benefity. Je potrebné prezentovať zamestnancovi dôležitosť každej pracovnej pozície v ubytovacom či stravovacom zariadení. Vieme dobre, že kde všetci robia to isté, nie je to to isté. Ľudia majú občas skreslené predstavy o pozícii recepčnej, čašníka a chyžnej. Základom je, aby si obe strany hneď na začiatku správne vyjasnili svoje požiadavky a predstavy, ako by mala fungovať spolupráca. Vyhnú sa tak v budúcnosti problémovej komunikácii.

- Inzercia -
Ad image

Ľudskosť + záujem = dôvera

Tu platia úplne základné princípy života. Chceš rešpekt – daj rešpekt. Záujem o ľudí, ktorí pre nás pracujú, by mal byť samozrejmý. Uvedomme si, že pokiaľ vystupujeme v úlohe manažéra, ľudia sú našou vizitkou. S každým sa dá vyjsť a ak sa nedá, taký človek do kolektívu nepatrí. Nie každý má schopnosti pracovať v hotelierstve. Spätná väzba – pozitívna alebo negatívna – je základom komunikácie. Pozitívna nahlas, negatívna na klasickom „koberčeku“ v kancelárii.

Každý má plusy aj mínusy

Zamestnávateľ, respektíve manažér, by mal svoj tím dokonale poznať a zaujímať sa o svojich zamestnancov. Mal by vedieť, aké schopnosti majú a poznať aj ich slabé stránky. Keď príde skupina hostí z Francúzska a na recepcii máme človeka so znalosťou francúzskeho jazyka, rozhodne by mal byť v daný deň zaradený do služby. Je povinnosťou manažéra posilňovať silné stránky zamestnancov. Ak máme v kolektíve šikovného baristu a nie všetci dokážu pripraviť rovnako dobré kapučíno, potom zabezpečíme, aby sa barista podelil o svoje zručnosti so svojimi kolegami a naučil ho robiť aj ostatných. Tak isto je to aj na iných pozíciách. Ak pri kontrole zamestnanca manažér zistí, že mu niektoré činnosti nejdú tak, ako sa očakáva, pomôže mu zlepšiť sa.

Bez slov povieme najviac

Neverbálna komunikácia prezrádza viac, ako si myslíme. Preto jej treba venovať náležitú pozornosť a viesť k jej pozitívnemu používaniu aj zamestnancov.

Priamy očný kontakt, sebaisté vystupovanie a správna slovná zásoba dotvárajú celkový dojem. Kolísanie, ochkanie, prevracanie očami a podobné neverbálne prejavy sa absolútne nehodia. Keď vstupuje klient do hotela a recepčná vybavuje iného klienta, stačí, ak ho neverbálne, jemným úsmevom a očným kontaktom „privíta“, a hosť hneď pochopí, že je vítaný.

Manažér nie je superhrdina

Úloha manažéra je predovšetkým výchovná. Princíp je jednoduchý. Zadať úlohu, presne a správne ju detailne vysvetliť, počas procesu usmerňovať a následne skontrolovať. Vzťahy na pracovisku je ideálne nastaviť tak, aby sa zamestnanec nebál prísť za manažérom, aj keď urobí chybu.

Veď kto z nás nerobí chyby? Ak zamestnanec pochybí, pomôžme mu vzniknutú situáciu vyriešiť a ukážme mu cestu, ako má postupovať, aby sa chybe v budúcnosti vyhol. Má to celkom iný efekt, ako keď mu z pozície moci povieme, že je neschopný.

Nehrajme sa na superhrdinov, ktorí všade boli a všetko vedia. Dajme slovo aj našim kolegom, počúvajme ich nápady na zlepšenie a odmena príde.

Mohlo by sa vám páčiť

Vyhnite sa chybám pri poradách
33 inšpirácií pre moderný EKO hotel
Predaj noviniek ako zábavný tímový projekt, aktívnych nápadito odmeňte
Vzťahy na pracovisku sú vizitkou manažéra
Efektívne vyjednávanie
OZNAČENÉ:komunikácia
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Autor:Iveta Pupišová
Za nefungujúcimi procesmi často nachádza nefungujúce vzťahy, preto pre Hoteliera už roky píše o vzťahoch medzi zamestnancami, oddeleniami, majiteľmi a riaditeľmi, zamestnancami a klientmi. Nekompromisne a bez príkras poodhaľuje hotelový život „za oponou” do takej miery, že sa v článkoch nájde nejeden hotelier. Vo svojej Akadémii hoteliera je špecialistkou na tréning a mentoring hotelového personálu a mystery shopping.
Predchádzajúci článok Zážitkové vlaky Zážitkové vlaky v Trnavskom kraji
Nasledujúci článok Žilina pripravuje skvelých odborníkov pre gastronómiu
Nekomentované

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

Najčítanejšie za posldných 7 dní

Pozvánka

Revolúcia v prístupe k hotelierstvu – prichádza HORECA KONFERENCIA 2025

PR
PR
12. mája 2025
Juraj Marko: Bratislavu čaká výrazný nárast ubytovacích kapacít
Norbert Longauer: Krízový manažment je umenie navigácie v búrke
Praktická maturita V.C v znamení Art of Taste
Thermal Šírava Spa Resort – termálne srdce Zemplína
- Inzercia-
Ad image

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta