Používaním tejto stránky vyjadrujete súhlas so Zásadami ochrany osobných údajov.
Súhlasím
HotelierHotelierHotelier
Oznámenie Zobraziť viac
Font ResizerAa
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Hotely
    HotelyZobraziť viac
    Thermal Šírava Spa Resort – termálne srdce Zemplína
    9. mája 2025
    V hoteli na brehu Štrbského plesa privítajú jar aj nové tváre
    24. apríla 2025
    Swissôtel Damian Jasna
    Swissôtel Damian Jasna prináša na Slovensko švajčiarsku pohostinnosť
    27. marca 2025
    Hotel ACADEMIA
    Hotel ACADEMIA: Ikona Tatier, ktorá spája vedu, pohodlie a harmóniu s prírodou
    13. marca 2025
    Bratislavský hotel Sheraton oslavuje 15. výročie otvorenia
    25. februára 2025
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
    Zo svetaZobraziť viac
    Svetová výstava v Osake: Akú má návštevnosť slovenská expozícia?
    3. mája 2025
    SVETOVÁ VÝSTAVA V JAPONSKU: Slovenskí vinári sa úspešne odprezentovali
    30. apríla 2025
    EXPO 2025: Slovenská expozícia v Osake otvorila svoje brány
    14. apríla 2025
    Zábava na snehu pokračuje! Na ľadovci lyžujete do mája
    9. marca 2025
    Top 10 hotel openings 2025
    9. februára 2025
  • O nás
Čítanie: Lovebrand
Zdieľať
Font ResizerAa
HotelierHotelier
Hľadať
  • Domov
  • Komentáre
  • Aktuality
    • Cestovný ruch
    • Regióny
  • Téma
    • Ekonomika
    • Housekeeping
    • Interiér/Exteriér
    • Manažment
    • Obchod a marketing
    • Personál/Osobný rozvoj
    • Vzdelávanie
    • Technológie
    • Wellness
  • Hotely
  • Gastro
    • Eventy, súťaže, ocenenia
    • Interview gastro
    • Jedlá a recepty
    • Koncepty
    • Nápoje
    • Produkty
    • Trendy
    • Vzdelávanie
  • Osobnosti
    • Rozhovory
    • Čo ma posúva ako hoteliera
    • Čím aktuálne žijeme
  • Dodávatelia
    • Hotel
    • Reštaurácia
    • Wellness
  • Zo sveta
  • O nás
  • Záložky
    • Prispôsobte záujmy
    • Moje záložky
Máte existujúci účet? Prihlásiť sa
Nasleduj nás
Hotelier > Téma > Manažment > Lovebrand
ManažmentObchod a marketingTéma

Lovebrand

Andrea Pányiová
Andrea Pányiová
Uverejnené: 15. mája 2023
9 min. čítania
Zdieľať

Ako vytvoríme lovebrand, značku, ktorú budú ľudia milovať? Akými témami by sme sa mali zaoberať na našej ceste k excelentnosti? Úspech sa skrýva v detailoch.

Obsah
Firemná kultúra  DNA značkyLovebrand je milovaný nielen hosťamiReputácia je príbeh tvorený zákazníkmiLovebrand a komunitaČo vyhľadáva váš zákazník?Lovebrand je autentický a pravdivýĽudia nezabudnú, ako sa u vás cítili

Značku, ktorú budú ľudia milovať, musíme v prvom rade začať tvoriť zvnútra firmy. Jej dôležitými piliermi sú firemná kultúra a s ňou spojená DNA značky.

- Inzercia-
Ad image

Firemná kultúra  

Firemná kultúra je súbor hodnôt, ktorými firma žije, jej poslanie, vízia a ciele. Až 82 % ľudí ju považuje za kľúčovú pre svoju spokojnosť v zamestnaní. Je akousi ústavou, ktorá slúži ako podklad pre každodenný chod firmy a správania sa každého člena tímu. Keď sa zamestnanci stotožnia s firemnou kultúrou, aj pôsobenie navonok sa stáva konzistentným a hotel predurčuje na úspech.

Firemnými hodnotami môžu byť napríklad myšlienky: všetko sa točí okolo hosťa; vytváranie excelentného produktu; zmysel pre detaily; vášeň pre to, čo robíme; neustále napredovanie a kreativita. Firemnými cieľmi môže byť vytváranie príjemného prostredia, kam sa ľudia radi vracajú, a cítia sa tak, akoby sa vracali domov; vytváranie z dobrého skvelé a zo skvelého výnimočné.

DNA značky

Značka je všetko, čo robíte, a ako komunikujete. Príbeh, ktorý tvoríte vo vnútri, potom ľahšie odkomunikujete navonok. Úplným základom pre úspešný príbeh hotela sú fungujúce štandardy, ich dodržiavanie, kontrola a konzistentnosť poskytovaných služieb.

- Inzercia -
Ad image

Pred tým, ako vás zákazníci navštívia, nepoznajú osobne váš produkt. Všetko, čo sa môžu dozvedieť, nájdu online. Ľudia si pozrú množstvo webových stránok, kým spravia rezerváciu. Mohli by ste si povedať, že uspejete aj bez excelentnej reputácie a vrhnete sa na reklamu, no je tu bariéra. Zákazníci sa stali imúnni voči reklame a stále menší počet na ňu reaguje. Veľké percento ľudí dokonca reklamu blokuje rôznymi programami, a tak sa môžu sústrediť na obsah, ktorý ich zaujíma, namiesto toho, aby naň čakali. Preto treba neustále hľadať nové efektívne formy komunikácie a získania si zákazníka. Hotelierstvo by malo byť lídrom v zákazníckom servise. Výnimočné firmy robia všetko pre to, aby si získali srdce zákazníka. Na to nestačí ponúknuť zákazníkovi len výnimočný produkt alebo špeciálnu cenu, zákazník túži po nezabudnuteľných skúsenostiach a zážitkoch. O takých potom povie všetkým svojim známym a priateľom.

Lovebrand je milovaný nielen hosťami

Práca v hotelierstve nie je len prácou, je to životný štýl. Prinášať úžitok hosťom, tešiť ich a prekvapovať je poslaním hoteliera.

O tom, či sa značka stane lovebrandom, rozhoduje každý jeden zamestnanec. Keď ľudia milujú svoju prácu, vedia vytvoriť hotel, ktorý milujú aj jeho hostia. Lovebrand a hrdý tím priťahujú nielen spokojných zákazníkov, ale aj ďalších zamestnancov s vášňou.

Reputácia je príbeh tvorený zákazníkmi

Podľa portálu TripAdvisor si 93 percent ľudí pozerá online hodnoteniapredtým, ako sa rozhodne pre konkrétny hotel. Hodnotenia hostí sú neoddeliteľnou súčasťou budovania lovebrandu, téme reputácie je preto potrebné venovať samostatnú pozornosť. Dnes vás každý môže verejne chváliť aj kritizovať. Skvelé meno, ktoré ste si budovali roky, môžete v priebehu pár minút stratiť. Asi žiadny sektor nie je tak radikálne ovplyvnený reputáciou ako práve hospitality. Na druhej strane je to obrovská príležitosť, ktorú môžete využiť.

Hostia píšu hodnotenia, keď sú prekvapení a potešení alebo prekvapení a sklamaní. Tento silný moment v nich zanechá taký pocit, že si nájdu čas, aby sa delili o svoje pocity. Hostí môžeme tešiť a prekvapovať vytváraním zážitkov, ktoré ich chytia za srdce. V našich snahách treba byť kreatívny a treba ísť ďalej. Predstavme si samých seba na druhej strane ako zákazníka a hľadajme cesty, ako prekonávať hranice a očakávania zákazníkov. Často nás vytvorenie takýchto nezabudnuteľných momentov nič nestojí. Je to o nastavení našej firmy a o našom poslaní. A ako povedal Bill Marriot: Úspech sa skrýva v detailoch.

Lovebrand a komunita

Ilustračné foto: Unsplash/ Tim Marshal

Zážitkom má byť nielen návšteva hotela, ale aj hotelovej webovej stránky, sociálnych médií, odoslaný newsletter a návšteva všetkých kanálov, cez ktoré komunikujete.

Môžete si položiť niekoľko otázok:

  • Je náš obsah atraktívny?
  • Je návšteva nášho profilu na sociálnych sieťach zážitkom a inšpiráciou?
  • Sme dostatočne kreatívni?

Ľudská pozornosť je dnes najvzácnejším statkom. Ľudia nemajú čas venovať sa všetkým podnetom, ktoré k nim prichádzajú. Vnímame len najatraktívnejšie podnety, ktoré od nás nevyžadujú veľkú námahu. Robte svoj obsah tak, aby ste brali do úvahy, že ľudia mu venujú len čiastočnú pozornosť. Každý hotel má svoj jedinečný príbeh a na ňom môžete stavať.

Čo vyhľadáva váš zákazník?

Budovanie komunity si vyžaduje pripravenú stratégiu. Dlhodobá práca so značkou má oveľa vyšší prínos ako krátkodobá propagácia. Zadefinujte si pre svoj marketing cieľovú skupinu. Poznajte svojich zákazníkov, ich potreby a priania, a prineste im úžitok a zážitok. Aký obsah je pre nich hodnotný?  

Ľudia netrávia na sociálnych sieťach denne niekoľko hodín, aby hľadali rôzne zľavy a akcie. Čítajú si obsah, ktorý je hodnotný, „zdieľajú“ posty, ktoré ich inšpirovali. Dobrý obsah má ľudí zabaviť alebo niečo nové naučiť.

Najlepšie hotely majú stratégiu a odpovedajú včas na reakcie a otázky, vytrvalo interagujú, neboja sa okomentovať, dať like, srdiečko alebo poďakovať. Každý deň budujú vzťahy so svojimi fanúšikmi. Produkujú zaujímavý obsah, ktorý má hodnotu pre ich sledovateľov. Čím viac zmysluplných príspevkov pridávate, tým relevantnejší bude váš obsah.

Lovebrand je autentický a pravdivý

Na sociálnych sieťach zákazníci ocenia, keď budete komunikovať autenticky, úprimne a otvorene. Úspešný obsah je ten, ktorý má dobrú myšlienku, napríklad autentické video či fotku. Receptom na úspech sú pekné prirodzené fotky alebo krátke videá priamo z diania hotela, ktoré nemusia byť úplne profesionálne spracované, ale musia chytiť za srdce. Ľudia chcú uveriteľnosť a pravdivosť. Prečo by napríklad reštaurácia nemohla mať svoj úspešný foodblog?

Vo svete marketingu sa značky stávajú médiami, zabávajú aj edukujú, ako príklad môžeme uviesť francúzsku spoločnosť Michelin, ktorá vyrába pneumatiky. V rámci content marketingu už viac ako jedno storočie vydáva príručku Michelin Red Guide, najstaršiu európsku referenčnú príručku pre hotely a reštaurácie, ktorá udeľuje až tri hviezdy Michelin za vynikajúce výsledky. A takýchto príkladov, kde sa značka stáva médiom, je skutočne veľa.

Veľká časť obsahu vo svete marketingu sa momentálne prezentuje v tzv. stories. Sociálna sieť Instagram je najväčšia z relevantných pre stories, no stories má aj Facebook, Messenger a iné. Netreba zabudnúť, že aj stories musia mať koncept. Buďte v stories takí, akí ste v skutočnosti. Zároveň všetky tieto platformy slúžia aj ako efektívny nástroj zákazníckej podpory.

Ak chcete byť svetoví, vyjadrite postoj značky a dotknite sa hlbokých ľudských a spoločenských tém. Ľudia vyžadujú od značiek širší sociálno-kultúrny rozmer, a preto sa odvážne značky rozhodli vyjadrovať svoje postoje voči polarizujúcim témam, ako napríklad Nike – kampaň Dream Crazy, a na príklade Slovenska je to Absolut s kampaňou Slovenské mamičky. Netreba zabúdať ani na ekologický rozmer.

Ilustračné foto: Unsplash/ Roman Kraft

Ľudia nezabudnú, ako sa u vás cítili

Vytvorenie lovebrandu je umením, ktoré sa stane vaším životným štýlom a drogou. Je to túžba robiť veci stále lepšie a neustále napredovať.

Zapojte celý tím do spoločného cieľa, ktorým je spokojný zákazník s dôverou vo vašu značku. Tento cieľ dosiahnete starostlivosťou o svojich ľudí, pretože inak sa o nich postará niekto iný.

Značka, ktorú ľudia milujú, je tvorená nielen zo silného produktu a služby. Lovebrand má dušu a vzbudzuje emócie. Ľudia nezabudnú, ako sa u vás cítili.

Dnes vzniká množstvo technologických noviniek a prichádzajú nové trendy, ktoré musíme nasledovať. Keď budeme robiť všetko stále rovnako, výsledok bude ten istý. Ak si však pripustíme, že môžeme veci robiť lepšie a vyskúšame zmeniť niektoré aktivity, zmeníme aj výsledok. Vybudovanie excelentnej značky je cestou, na ktorej je potrebné hľadať možnosti, ako napredovať.

Mohlo by sa vám páčiť

Neupratujte ako doma
Vinylové podlahy sú hitom
Wellness trendy prinášajú detox, výživu a komplexné ošetrenia
Hotelieri žiadajú kompenzáciu cien energií za celú vykurovaciu sezónu
Hotelová akadémia v Liptovskom Mikuláši podporuje wellbeing žiakov aj učiteľov
OZNAČENÉ:lovebrandMarketing
Zdieľajte tento článok
Facebook Twitter E-mail Tlačiť
Autor:Andrea Pányiová
Andrea Panyiová je konzultantka pre zlepšovanie procesov a výsledkov v oblasti prevádzky, obchodu a marketingu.
Predchádzajúci článok Zákulisie hotelov Život je zmena
Nasledujúci článok Rybárstvo ako bašta oddychu aj výborného jedla
Nekomentované

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Prepáčte, ale pred zanechaním komentára sa musíte prihlásiť.

Najčítanejšie za posldných 7 dní

Hotely

Thermal Šírava Spa Resort – termálne srdce Zemplína

PR
PR
9. mája 2025
Rozwitha Bieber: V hotelierstve som sa naučila pokore aj číslam
Aká je vaša tohtoročná stratégia na dosiahnutie úspechu?
Svetová výstava v Osake: Akú má návštevnosť slovenská expozícia?
HORECA & EXPO 2025 riešila aktuálne výzvy sektora hospitality
- Inzercia-
Ad image

Sledujte nás

Nájdete nás na sociálnych sieťach
2.3k Páči sa mi to
2.1k Pin
1.3k Sledovať
454 Odoberať

Kategórie článkov

  • Aktuality
  • Téma
  • Rozhovory
  • Hotely
  • Gastro
  • Zo sveta

Odber newslettra

Prihláste a na odber noviniek
a dostávajte dvakrát mesačne naše najnovšie články či tipy!

Nájdete nás na

  • O nás
  • Kontaktujte nás24/7
  • Inzerujte u násAKCIA
  • Media kitAKCIA
  • Zásady ochrany osobných údajov
© Hotelier 2023. Všetky práva vyhradené. Stránky vytvorené firmou beVisible s.r.o.
Vitaj späť

Prihlásiť sa do svojho konta